Vs: Kölner Dom 1 c:Niinku kuvan laadun huonous olis kiinne taas siitä onko kuvattu filmille vai kennolle...Sulla on kyllä vielä kasvamisen paikkaa tolla "viva la film!" asenteella oikeesti samalla tavalla voit pilata negatiivin ku rawin...
Vs: Kölner Dom 1 Harmaata on, totta! Puhuit Juhana aiemmin muistaakseni Kapalle noista haloista ääriviivojen ympärillä. Eikös näissä ole aika lailla sitä samaa? Nykyisessä kuvankäsittelytrendissä se tapa nostaa kohteet esille on minulle henk koht kaikkein isoin pala nieltäväksi. (Toiseksi isoin on nykyinen sävymaailma, jossa sininenkin on lähinnä petroolin väristä.) Vaatii varmaan aika paljon työstöä jos meinaa saada halot "siivottua"? Olipa sillisalaattikommentti. Mutta hyvällä tahdolla heitetty! edit: Karin kuvasta vielä: rajauksen olisin tehnyt eri tavalla. Enemmän Kölner Domia, ehkä pystykuvana.
Vs: Kölner Dom 1 ilkka: juu samaa juttua. Halot on helppo ehkästä tekovaiheessa...inhottava poistella jälki käteen c: ymmärrän ton kuluttaja jutun ja oon siinä samaa mieltä. ei tietenkä pitäs dumpata...oo n edelleen sitä mieltä niinku aikasemmin oon sanonu et digi vs filmi ei kuulu mun ajatusmaailmaan koska kuvaan itekkin molemmille...
Vs: Kölner Dom 1 Kiitos hyvistä kommenteista! Taisin vähän sössiä kun pienensin kuvaa. Alkuperäisessä ei ole haloa, mutta pienennyksen jälkeen kuva oli niin pehmeä, että päätin sitä vähän terävöittää. Ei olisi kannattanut. Tässä vielä toinen, tällä kertaa ilman unsharp maskia. Juu, ei ollut filmikameraa tuona päivänä taskussa. Tässä muuten se eka kuva alkuperäisessä koossa: http://www.flickr.com/photos/smoltron/3821874657/sizes/o/
Vs: Kölner Dom 1 Hienoja kuvia! Flickristä löytyi vielä yksi lisää joka on mun silmään paras Joo ja se ykkönen on parempi kroppaamattomana.
Vs: Kölner Dom 1 Ajatuksesi englannista on kovin erikoinen ja jäkijättöinen. Englannissa on composition-sanalla monia merkityksiä eri elämänaloilla ja niille on yleensä yhteistä "jutun kasaaminen elementeistä", mikä on usein täsmälleen sommittelua ja koskaan ei asiaan liity rytmin käsite. Saatat edellä viitata sen säveltämis-merkitykseen, mutta se on kovin sekundäärinen eikä siihenkään käsitteeseen liity "rytmi" suoraan. Tekstistäsi huomaa suhteesi laatuun ja se todentaa väitteesi. Laadulla ei ole mitään väliä ennenkuin kirjoittaa hyviä ajatuksia. Kirjoitustesi teknisen laadun puutteita ovat mm. isojen kirjainten puute ja pilkkujen välttäminen ennen jos-sanoja. Tämä tekee teksteistäsi vaikeasti luettavia. Oletan, että et kirjoita digitaalisella tietokoneella, vaan analogisella kirjoituskoneella. Se selittäisi huonon laadun.