Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Jyrkkä polku

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Otto, 17 Maaliskuu 2006.

1. Otto

Otto

32
    0
    0
    Heleijaa. Uusi (kauhea) miekkonen olen täällä. Aukean pisteet ja kommentoinnin olemattomuus uuvuttivat. Tämän paikan meininkiä olen tovin seuraillut, ja huomannut, että rakentavaakin palautetta jopa ajoittain saa.

Aloitan tällä "koirakuvalla", vaikka en koiria juuri kuvaa, enkä edes kummemmin ole tykästynyt elikoihin. Eritoten rajaukseen liittyvää kommenttia kaipailisin - tai mitä mieleen tulee.

2. motris

motris Well-Known Member

4 931
    787
    113
    Tykkään kyllä tästä kuvasta. Kovin graafinen.
    Mun mielestä tässä on hyvä sommittelu. Tuo yläreunan musta osa häiritsee, mutta en oikein tiedä paranisiko kuva sen pois rajaamalla. Jos sitä vaalentaisi?

3. samaa mieltä,että tuo musta yläreuna häiritsee hieman.Koira on hyvin siottunut kuvassa.

4. Otto

Otto

32
    0
    0
    Kiitoksia kommenteista. Mietin tuota reunaa nyt ja kyllähän se hieman ottaa silmään - etenkin se vaaleampi osa aivan ylhäällä. Toisaalta (vilkas) koira ei sinne ainakaan "karkaa". Heh.

5. Hyvä sommittelu. Ehkä luffe pikkaisen liian lähellä yläreunaa... Alhaallahan on vähemmän mielenkiintoista että nostamalla kameraa hiukan?

Ylhäällä oleva musta ei mua niinkään häiritse. Mutta jos rupeat näiden muiden neuvosta pyrkimään siitä eroon, niin älä vaan rupea muuttamaan kuvasuhdetta leikkomalla kuvasta kummallisen muotoista. Kloonaa se vaikka pois - kun se tässä käy ilmeisesti varsin helposti ja luontevasti ja kuvasuhde säilyy.

6. motris

motris Well-Known Member

4 931
    787
    113
    Totta. Itse jättäisin sitten kuitenkin kuvan näin.

7. JPu

JPu Well-Known Member

5 484
    225
    63
    Minun silmää mielyttää juuri rajaus/sommittelu ja tuon tumman osan jättäminen yläreunaan.

Jäljen mutkainen Z johdattaa selkeästi katseen koiraan, jonka asento on jopa aavistuksen "ylväs".

Ylipäätään en koe tarpeelliseksi keksiä kuvasta muutettavaa, se vaikuttaa tasapainoiselta ja rauhalliselta.

ps. Jos tuon yläosan mustan rajaa pois, niin kuvan tasapaino on mennyttä ja yläosa "karkaa" taivaalle, vie siis liikaa katsetta pois, nyt tummempi tavallaan pysäyttää katseen kuvaan itseesä ja sulkee ajatukset sen keskeisiin tekijöihin, jälkeen lumessa, sekä pääkohteeseen koira.

Pidän kuvasta juuri näin!