Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

On ne huippuja nää ulkomaanlafkat..

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Henna, 13 Kesäkuu 2010.

  1. fotomik

    fotomik Member

    786
    0
    16
    Vs: On ne huippuja nää ulkomaanlafkat..

    Sisäänosto-ulosmyynti? Hinta jolla ostetaan sisään? En näe kummallisuutta? Ostohinta toki voi olla parempi, mutta vähemmän kai käytetty? Ainakin erottelee liikkeen oman oston asiakkaan ostosta.
     
  2. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 265
    47
    48
    Vs: On ne huippuja nää ulkomaanlafkat..

    No ehkä joo. Itse olen (sisään)ostajan hommia tehnyt 13 vuotta ja niissä piireissä tuota termiä ei vaan käytetä oikeastaan koskaan, ellei sitten kyseessä ole suomenruotsalainen joka puhuu suomea.

    Sinänsähän se on yks ja sama millä nimellä apinaa kutsuu, kaikki tietää kuitenkin mikä se on :)
     
  3. fotomik

    fotomik Member

    786
    0
    16
    Vs: On ne huippuja nää ulkomaanlafkat..

    Hassua. Meillä taitaa lukea kassajärjestelmässäkin että "Sisäänostohinta"...
     
  4. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: On ne huippuja nää ulkomaanlafkat..

    Rahat palauttivat ok, oston tein Suomalaisesta putiikista. Kokonaishinnaksi posteineen tuli 600€ verran. Eli aikasta halvalla löytää jos jaksaa haeskella. Oli tooodella nopea toimituskin, vrk verran ja paketti oli noudettavissa matkahuollosta.
     
  5. Vs: On ne huippuja nää ulkomaanlafkat..

    Opetushan tässä on
    a, ei kannata yrittää maksimoida hintaa;
    b, ei kannata maksaa etukäteen;
    c, kannattaa tinkiä kaupan tiskillä, maksaa ja ottaa kamat sitten viileästi mukaan;
    d, muutamalla kympillä ei ole merkitystä pitkässä juoksussa
    e, tyhmyydestä sakotetaan sanoo sananlasku sattuvasti
     
  6. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: On ne huippuja nää ulkomaanlafkat..

    a: Ei niin, kannattaa minimoida.
    b: Hyväksi todettu firma hoitaa hommat asiallisesti, vaikka maksankin etukäteen
    c: Aina kannattaa tinkiä, vaan jos hinta jää silti suureksi, niin kanattaa harkita firman vaihtoa
    d: Minä en pitkästi juokse, enkä oikein lyhyestikään. Kympit kuitenkin pyrin pitämään taskussa siihen asti, kunnes on tarvis tuhlata.
    e: Noinhan se on.

    kapa
     
  7. Vs: On ne huippuja nää ulkomaanlafkat..

    Mielestäni, jos tuotteessa on kauppojen välillä hinnaneroa satanen ja vähän ylikin, niin kyllä tälläinen köyhä valokuvaaja kallistuu mielusti sinne halvemman kaupan suuntaan. Tottahan on, että hyväpalkkaisilla kuukausipalkkalaisilla ei tuolla ole juurikaan merkitystä. Ne tinkaa vaan palvelujen hinnasta.

    Sillä satasella saa jo kuukauden sapuskat.
     
  8. jappe

    jappe

    325
    0
    0
    Vs: On ne huippuja nää ulkomaanlafkat..

    Minulla n. 10 % hintaero on yleensä peruste katsella myös ulkomaan kauppoja. Tosin muutaman alle 300-400 e:n tuotteessa tuolla ei ole vielä merkitystä.

    Luotettavien kauppojen kanssa ei yleensä ole ongelmia ja on hyvä varmistaa ennen maksamista, että tavaraa on oikeasti varastossa.
     
  9. Manu

    Manu

    190
    0
    0
    Vs: On ne huippuja nää ulkomaanlafkat..

    Onko ihmisillä oikeasti näin paljon huonoja kokemuksia tilaamisesta ulkomailta? Viimeisen kahden vuoden aikana en ole juurikaan tilaillut koska hintaero on mielestäni pienentynyt huomattavasti, mutta sitä aiemmin tilasin tavaraa useinkin. Kertaakaan ei ollut ongelmia, mutta katselin kyllä aina onko tavaraa oikeasti tarjolla tai tiedustelin asiaa ensin sähköpostilla. Maksun hoidin luottokortilla. Hintaero oli kyllä merkittävä, sanoisin 20-30% näin lonkalta arvioituna siis kulut mukaan laskettuna.. Oulun kokoisessa kaupungissa tarjonta valokuvausliikkeissä on olematonta ja tilaamalla ulkomailta sai tavaran usein lisäksi nopeammin.
    Tuolla yhtälöllä ei kyllä tule mieleenkään asioida lähikaupassa vain sitä tukeakseen.
     
  10. toninikkanen

    toninikkanen Active Member

    1 628
    0
    36
    Vs: On ne huippuja nää ulkomaanlafkat..

    Itse olen tilaillut kymmeniä kertoja ja merkittäviä ongelmia ei ole kertaakaan ollut. Joskus on ollut vähän hidasta ja kerran oli viallinen tuote jonka palautus kuitenkin sujui ihan ok. Luottokorttitietojanikin olen sähköpostitellut ja kylvänyt muutenkin melkein miten sattuu eikä sitäkään ole vieläkään ryöstöviljelty..