Vs: On filmillä vielä hurja etumatka... Olisi mielenkiintoista tietää millä kalustolla nuo joa esityksessä olevat videot on kuvattu? 16000 pix leveys taitaa onnistua vain yhdistämällä useampi tiedosto rinnakkain tai ottamalla yhteyttä NASAan, sillä taitaa löytyä jotain astronomisia ratkaisuja tuolle pikselimäärälle.
Vs: On filmillä vielä hurja etumatka... Ei haisuakaan millä asiakkaat tekee sisältöä. Jos pitäisi arvata, niin varmaankin yhdistelmällä eri 3d-softia, compositiosoftia, videota ja valokuvaa. Yksi esimerkki käyttötapauksesta löytyy googlaamalla ShenZhen universiade 2011 opening ceremony. Pääscreeniä ohjataan meidän järjestelmillä. Siinä resoluutio oli tosin vain 20 MPix...
Vs: On filmillä vielä hurja etumatka... Ja sitten takaisin Pasilaan ja kisastudioon. Linkin takana oleva artikkeli kertoo yhden näkemyksen asiasta: http://www.twinlenslife.com/2011/01/digital-vs-film-canon-5d-mark-ii-vs.html
Vs: On filmillä vielä hurja etumatka... Mites te filmikuvaajat toimitte? Kuka kehittää filkan, kuka vedostaa ja miten muunnatte digimuotoon jos on tarvetta? Ymmärrän, että filkalla on arvonsa, mutta onko se vaivannäön ja kustannusten arvoinen? Itse kuvaan omaksi iloksi, onko jollain omaksi ilokseen kuvaavalla filkka pääosassa?
Vs: On filmillä vielä hurja etumatka... Mv-kuvaajalle digi ei ole mikään vaihtoehto. Muunnokset digistä mv-ksi useimmiten ihan paskoja, muillakin kuin mulla.
Vs: On filmillä vielä hurja etumatka... Mä oon varmaan joku poikkeus. Saan paljon parempia MV-kuvia digiltä kuin milloinkaan filmaikoina pimiössä nysvätessäni.
Vs: On filmillä vielä hurja etumatka... Kyllä digeillä saa peijakkaan styleä ämveetä väännettyy - saa toki filkallaki - hyvä duunaa hyvää vähä mil vaa ...