Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

On filmillä vielä hurja etumatka...

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana J.Vuokko, 16 Heinäkuu 2012.

1. stabacus

stabacus Member

578
    0
    16
    Vs: On filmillä vielä hurja etumatka...

Olisi mielenkiintoista tietää millä kalustolla nuo joa esityksessä olevat videot on kuvattu?
    16000 pix leveys taitaa onnistua vain yhdistämällä useampi tiedosto rinnakkain tai ottamalla yhteyttä NASAan, sillä taitaa löytyä jotain astronomisia ratkaisuja tuolle pikselimäärälle.

2. savali

savali Member

160
    0
    16

Ei haisuakaan millä asiakkaat tekee sisältöä. Jos pitäisi arvata, niin varmaankin yhdistelmällä eri 3d-softia, compositiosoftia, videota ja valokuvaa. Yksi esimerkki käyttötapauksesta löytyy googlaamalla  ShenZhen universiade 2011 opening ceremony. Pääscreeniä  ohjataan meidän järjestelmillä. Siinä resoluutio oli tosin vain 20 MPix...

3. markku55

markku55 Active Member

Mites te filmikuvaajat toimitte?
    Kuka kehittää filkan, kuka vedostaa ja miten muunnatte digimuotoon jos on tarvetta?
    Ymmärrän, että filkalla on arvonsa, mutta onko se vaivannäön ja kustannusten arvoinen?
    Itse kuvaan omaksi iloksi, onko jollain omaksi ilokseen kuvaavalla filkka pääosassa?

4. c

c Well-Known Member

5 364
    104
    63

se vaiva on sitä omaa iloa

5. jaguar

jaguar Active Member

1 649
    6
    38

Mv-kuvaajalle digi ei ole mikään vaihtoehto. Muunnokset digistä mv-ksi useimmiten ihan paskoja, muillakin kuin mulla.

6. RB

RB Well-Known Member

9 346
    1 237
    113

Mä oon varmaan joku poikkeus. Saan paljon parempia MV-kuvia digiltä kuin milloinkaan filmaikoina pimiössä nysvätessäni.

7. masterakk

masterakk Member

208
    0
    16

Tässä kohtaa komppaan 'c' : tä

8. Est

Est Well-Known Member

17 432
    1 903
    113

Kyllä digeillä saa peijakkaan styleä ämveetä väännettyy - saa toki filkallaki - hyvä duunaa hyvää vähä mil vaa ...

9. kuparikettu

kuparikettu Member

358
    0
    16

Aamen.