Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Omien kuvien jakaminen täällä?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Scorppari, 8 Toukokuu 2026.

  1. Scorppari

    Scorppari Member

    125
    22
    18
    Voinko jakaa tänne linkillä kuvan?
    Nikon Image Space tai Kuvat.fi kautta?
    Vai onko pienennetyn kuvan lähettäminen tänne vain mahdollista?

    Scorppari
     
  2. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    24 186
    4 122
    113
    Linkinhän voi aina laittaa, mutta kuva taitaa sitten näkyä vain sitä klikkaamalla. Katsojat eivät tykkää.
     
  3. Kona

    Kona Well-Known Member

    2 456
    2 940
    113
    Mun mielestäni koko keskustelun aihe on nulliteetti.

    Jos haluaa näyttää foorumilla kuviaan, kannattaa lopettaa kaikenmoinen turha kyseleminen ja ladata kuvat foorumin ohjeistuksen mukaisesti ja mieluiten siten, että ne näkyvät katsojalle suoraan.
     
    keegan, Seppo R ja SakkeM tykkäävät tästä.
  4. J. Flodder

    J. Flodder Active Member

    82
    120
    33
    Kai BBCode toimii myös.

    (Kokeilin äsken ja hyvin toimii.)
     
  5. Est

    Est Well-Known Member

    19 284
    2 473
    113
    Jos se on jollekin merkityksellistä niin sitten on.
    Enemmän turhuutta on siitä vikistä.
     
  6. Est

    Est Well-Known Member

    19 284
    2 473
    113
    Joidenkin henkinen kapasiteetti ei taida riittää ymmärtämään että joillekin on joskus - tietyissä tilanteissa - kätevämpää linkittää kuin ladata suoraan sivustoille?
    Mutta ei siinä mitään: Yksinkertaisuus ei ole rikos.

    Turha piipittäminen on kyllä tylsämielistä.

    Ehkä ikäkysymys? Monet vanhukset ovat - väitetysti - ankaria tuomitsemaan ja valittamaan kaikesta.
    Jyrkkä starbojen rintama ei hyväksy...
    ;)
     
  7. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    13 197
    7 847
    113
    Sen kuvan saa kuvat.fistä näkymään ihan suoraankin, ei tarvitse käyttää linkkiä,
     
  8. Scorppari

    Scorppari Member

    125
    22
    18
    Mielenkiintoinen kommentti? Olisitteko hyvä ja laittaisitte linkin "foorumin ohjeistukseen kuvien lataamisesta" Koska en löytänyt tälläistä ohjetta ja sen takia kysyin siitä täällä.
     
  9. Scorppari

    Scorppari Member

    125
    22
    18
    Kuvat.fi sopimukseni on päättymässä. Ovat nostaneet hintaa, joten päätin luopua palvelusta.
     
  10. Kona

    Kona Well-Known Member

    2 456
    2 940
    113
    Liitä tiedosto, sitten liität haluamasi kuvan omalta laiitteeltasi ja se on siinä. Suositeltavaa, mutta ei välttämätöntä tietenkin on, että ladattavassa kuvassa on jonkinlainen idea. Loppu.
     
  11. Est

    Est Well-Known Member

    19 284
    2 473
    113
    Kuvissa ei tarvitse olla "ideaa".
    Selkäkuvatkin, joissa ei mielen hiventäkään, ovat "ihan kivat" ;)
    Ainakin seniilipiireissä...
     
    Scorppari tykkää tästä.
  12. Comet

    Comet Active Member

    193
    32
    28
    Sen kuvan koko tänne laitettaessa voisi olla esim. 2048 x 1200 pikseliä.

    Ei kai siinä kuvassa sen kummempaa ideaa tarvitse olla.

    Jos ei osaaminen ja/tai mielikuvitus muuhun riitä, niin sitähän voi vaikka seistä jonkun kaupungin kadun varrella ja räpsiä valokuvia ohikulkevista ihmisistä.

    Kova usko sen oman tekemisen laatuun on myös eduksi itselle, ja kenties huvitukseksi muille. :)
     
  13. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 611
    271
    83
    Ennen oli tiukat säännöt kuinka suuria kuvia sai palveluun lähettää ja isommat sitten linkkeinä.. nyttemmin on ymmärtääkseni tilanne muuttunut:
    kun tänne tekee uuden viestin, niin sen alareunassa on vihreitä nappeja "lähetä vastaus", "liitä tiedosto" jne.. sitä kautta pääset valitsemaan koneeltasi kuvan, jonka voit liittää ns. täyskokoisena tai pikkukuvana, suosittelen skaalaamaan kuvan näytölle sopivammaksi ja samalla sen koko pienenee ja on nopeampi selata, tuota pikkukuva vaihtoehtoa en ole itse käyttänyt, kuva on mukavampi nähdä heti, eikä vasta klikauksen jälkeen (lisää kommentointia ja se usein on tarkoitus kuvan lähettämiselle, että syntyy keskustelua)
     
  14. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    3 681
    2 465
    113
    Kukkahattutätimekko aikuisen miehen päällä ei todellakaan ole mikään koriste.
     
  15. Est

    Est Well-Known Member

    19 284
    2 473
    113
    Miksei?

    Oliko sulla "kuvien jakamisesta täällä" jotain ASIAA, gaga?
     
  16. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    3 681
    2 465
    113
    No, kerroin vain mielipiteeni turhasta vollottamisesta.
     
  17. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    24 186
    4 122
    113
    Olet muuten itsekin kirjoittanut jo neljä (4) viestiä tähän ketjuun ilman kuvien jakamiseen liittyvää asiaa.

    (Saahan sitä kirjoitella, mutta huomasin vain :) )
     
  18. Est

    Est Well-Known Member

    19 284
    2 473
    113
    Vanhat hermostuvat...
    Muistakaa nitrot ;)

    Kuvien jakaminen on positiivinen ilmiö.
    Varsinkin sellaisten joissa nk. "ideaa".

    ____

    Itse puutuin töykeään nillittämiseen joka sikisi ihan asiallisesta kysymyksestä kuvien jakamiseen liittyen.
    Muutaman kääkän tyrannia ei ole reilua uusia alan harrastajia kohtaan.
    Koittakaa kestää - ojentaminen.
    Mitkään "kukkahattutätimekot" ym. ovat vain ilkeämielistä ja turhaa höpinää, joka ei liity - no oikeastaan mihinkään.

    Jääköön tämä.
    Voitte jatkaa - keskenänne.
    Muistelkaa vaikka autoja ja jääkiekkoa ;)
     
    Viimeksi muokattu: 16 Toukokuu 2026
  19. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    24 186
    4 122
    113
    Laitetaas nyt kysyjälle ohjekin kaiken tyhjänpäiväisen lätinän oheen....

    Kun osiossa "kuvat ja galleriat" klikkaa palkkia "luo uusi keskustelu", avautuu tuollainen ikkuna:



    Screenshot 2026-05-16 at 20.00.32.png


    Siitä kohtaa "liitä tiedosto" klikkaamalla avautuu mahdollisuus valita koneelta haluttu kuva lähetettäväksi. Helpoin tapa.
    (Linkitys ja BB on myös toki mahdollista, mutta, kuten sanottu, tuo on se helpoin.)

    Katsojan kannalta on kiva, jos kuvan koko muokataan sellaiseksi, että se näkyy kokonaan tavanomaisella näytöllä. Vaikkapa kokoa 2560x1440 px ei oikeastaan liene syytä ylittää. (Alle varmaankin ilmestyy nopeasti paremmin tietävien korjauksia, mutta tervehditään niitä ilolla...)
     
  20. Est

    Est Well-Known Member

    19 284
    2 473
    113
    Asiaa.
    Itse olen käyttänyt, yleensä, hieman pienempää kuvakokoa (pystysuunnassa usein n.1400 pikseliä) koska usein sivustojen kuva-alalla on muuta sisältöä reunoissa, jotka syövät osansa.
    On mukavahkoa katsella kuvia joita ei tarvitse, tarkastellessa, kieritellä tai skaalailla.
    Mutta tästä(-kin) varmasti ollaan muitakin mieliä.