Voinko jakaa tänne linkillä kuvan? Nikon Image Space tai Kuvat.fi kautta? Vai onko pienennetyn kuvan lähettäminen tänne vain mahdollista? Scorppari
Linkinhän voi aina laittaa, mutta kuva taitaa sitten näkyä vain sitä klikkaamalla. Katsojat eivät tykkää.
Mun mielestäni koko keskustelun aihe on nulliteetti. Jos haluaa näyttää foorumilla kuviaan, kannattaa lopettaa kaikenmoinen turha kyseleminen ja ladata kuvat foorumin ohjeistuksen mukaisesti ja mieluiten siten, että ne näkyvät katsojalle suoraan.
Joidenkin henkinen kapasiteetti ei taida riittää ymmärtämään että joillekin on joskus - tietyissä tilanteissa - kätevämpää linkittää kuin ladata suoraan sivustoille? Mutta ei siinä mitään: Yksinkertaisuus ei ole rikos. Turha piipittäminen on kyllä tylsämielistä. Ehkä ikäkysymys? Monet vanhukset ovat - väitetysti - ankaria tuomitsemaan ja valittamaan kaikesta. Jyrkkä starbojen rintama ei hyväksy...
Mielenkiintoinen kommentti? Olisitteko hyvä ja laittaisitte linkin "foorumin ohjeistukseen kuvien lataamisesta" Koska en löytänyt tälläistä ohjetta ja sen takia kysyin siitä täällä.
Liitä tiedosto, sitten liität haluamasi kuvan omalta laiitteeltasi ja se on siinä. Suositeltavaa, mutta ei välttämätöntä tietenkin on, että ladattavassa kuvassa on jonkinlainen idea. Loppu.
Kuvissa ei tarvitse olla "ideaa". Selkäkuvatkin, joissa ei mielen hiventäkään, ovat "ihan kivat" Ainakin seniilipiireissä...
Sen kuvan koko tänne laitettaessa voisi olla esim. 2048 x 1200 pikseliä. Ei kai siinä kuvassa sen kummempaa ideaa tarvitse olla. Jos ei osaaminen ja/tai mielikuvitus muuhun riitä, niin sitähän voi vaikka seistä jonkun kaupungin kadun varrella ja räpsiä valokuvia ohikulkevista ihmisistä. Kova usko sen oman tekemisen laatuun on myös eduksi itselle, ja kenties huvitukseksi muille.
Ennen oli tiukat säännöt kuinka suuria kuvia sai palveluun lähettää ja isommat sitten linkkeinä.. nyttemmin on ymmärtääkseni tilanne muuttunut: kun tänne tekee uuden viestin, niin sen alareunassa on vihreitä nappeja "lähetä vastaus", "liitä tiedosto" jne.. sitä kautta pääset valitsemaan koneeltasi kuvan, jonka voit liittää ns. täyskokoisena tai pikkukuvana, suosittelen skaalaamaan kuvan näytölle sopivammaksi ja samalla sen koko pienenee ja on nopeampi selata, tuota pikkukuva vaihtoehtoa en ole itse käyttänyt, kuva on mukavampi nähdä heti, eikä vasta klikauksen jälkeen (lisää kommentointia ja se usein on tarkoitus kuvan lähettämiselle, että syntyy keskustelua)
Olet muuten itsekin kirjoittanut jo neljä (4) viestiä tähän ketjuun ilman kuvien jakamiseen liittyvää asiaa. (Saahan sitä kirjoitella, mutta huomasin vain )
Vanhat hermostuvat... Muistakaa nitrot Kuvien jakaminen on positiivinen ilmiö. Varsinkin sellaisten joissa nk. "ideaa". ____ Itse puutuin töykeään nillittämiseen joka sikisi ihan asiallisesta kysymyksestä kuvien jakamiseen liittyen. Muutaman kääkän tyrannia ei ole reilua uusia alan harrastajia kohtaan. Koittakaa kestää - ojentaminen. Mitkään "kukkahattutätimekot" ym. ovat vain ilkeämielistä ja turhaa höpinää, joka ei liity - no oikeastaan mihinkään. Jääköön tämä. Voitte jatkaa - keskenänne. Muistelkaa vaikka autoja ja jääkiekkoa
Laitetaas nyt kysyjälle ohjekin kaiken tyhjänpäiväisen lätinän oheen.... Kun osiossa "kuvat ja galleriat" klikkaa palkkia "luo uusi keskustelu", avautuu tuollainen ikkuna: Siitä kohtaa "liitä tiedosto" klikkaamalla avautuu mahdollisuus valita koneelta haluttu kuva lähetettäväksi. Helpoin tapa. (Linkitys ja BB on myös toki mahdollista, mutta, kuten sanottu, tuo on se helpoin.) Katsojan kannalta on kiva, jos kuvan koko muokataan sellaiseksi, että se näkyy kokonaan tavanomaisella näytöllä. Vaikkapa kokoa 2560x1440 px ei oikeastaan liene syytä ylittää. (Alle varmaankin ilmestyy nopeasti paremmin tietävien korjauksia, mutta tervehditään niitä ilolla...)
Asiaa. Itse olen käyttänyt, yleensä, hieman pienempää kuvakokoa (pystysuunnassa usein n.1400 pikseliä) koska usein sivustojen kuva-alalla on muuta sisältöä reunoissa, jotka syövät osansa. On mukavahkoa katsella kuvia joita ei tarvitse, tarkastellessa, kieritellä tai skaalailla. Mutta tästä(-kin) varmasti ollaan muitakin mieliä.