moikka. olisi sellainen ongelma että kun raw-kuvan (about 8mt) pakkaa parhaalla tiff tai jpeg laadulla niin kuvakoko tippuu 200-250kt joten ei suurentamisen varaa. mikä mahtaa olla pielessä. ohjelmana rawshooterin uusin versio.. :/
tiedän toki mikä on pakkauksen tarkoituksena mutta pienentää liikaa. raw-kuva about 8mt, suuri ja tarkka jpg about 3-4mt(kameran asetuksien mukaan) niin rawshooter pienentää tuohon 200-250kt joten ei voi suurentaa juuri yhtään saati tulostaa a4-koossa.. jos kääntää tiffiksi niin koko suunnilleen 1,5mt.. eikös rawista pitäisi tulla lähelle jpeg-kuvan kokoa..?
jos jotain kysyy ja heti alkaa kaikki aukomaan päätään niin ei varmaan sit tartte tänne mitään kirjoittaakaan.. :< ps. AnselA: linkki ei pelaa..
Kiitti Mikko, mä en jaksanut hakea läppäriä et olisin nähnyt ton valikon. Veikkaan, et kysyjällä on toi scale jotain aivan muuta kuin 100%.
kyl siinä pysyy resoluutio oikeana ja kuvan mitatkin.. Photo by Juha Ojala jeps.. tuosta scalesta oli kiinni kiitos paljon avusta
No joo sorry ei ollut tarkoitus aukoa päätä, mutta alkuperäisen kysymyksen voi kyllä erittäin helposti ymmärtää siten että tiedostojen koko tippuu 200-250 kilotavua, eikä 200-250 kilotavuun.
Eihän tuota voi ymmärtää muuten. Jos auton nopeus tippuu 15 km/h kun alkuvauhti oli 100 km/h niin ei siitä vielä polkupyörällä ohi mennä.
Minä vartavasten en ruvennut aukomaan päätäni vaan viittasin hyvin kirjoitettuun artikkeliin, jollaista en itse osaisi kirjoittaa. Linkki toimii ainakin kahden eri ISP:n verkoista kokeiltuna.
ei linkki pelannut firefoxilla mutta kaivoin m$ explorerin valikoiden uumenista ja sillä pelas. latasin sen kovolle mut en vielä lukenut sitä.. thanks linkistä
Tämä on "erinomainen" uutinen varsinkin kysyjän kaltaisille henkilöille, joiden käyttöjärjestelmä on Windows.