Two boats and stone by Juha Halmu, on Flickr Bessa L + Color Skopar, filminä Fujicolor C200 joka kappas näyttää mv:nä sekin hyvältä. Kauhan ristiriitainen mieli tuosta halvan värifilmin käytöstä, se kun ei tunnu "oikealta". Käännös tehty Lightroomilla ja mukavahan se on katsoa mitä eri suotimet kertovat kuvasta. Ja huono puoli tosiaan, että ei ole vielä värifilmin keitto lähtenyt itsellä käytiin. Tokihan tuohon jää vielä että ihan kepeästi vain kehittää mustavalkoiseksi. Eli siis mietinnässä kovasti, että a) haluaako sitä digivääntöjä Lightroomilla kuten ennen (digikuvillahan nuo säätämiset toimii paremmin eikä pahemmin tarvii penslailla karvoja tai spotteja joita tuntuu olevan runsaasti heti firman filmissäkin) b) vai ihan etsiä puhtaasti sitä valoa ja varjoa mv-filmillä. Toki molempi parempi ja runsaus on rikkaus ym. Värifilminhän "korjaan" Photarin Color Perfect -plugarilla. Tietenkin yksi eli c) vaihtoehto olisi kuvailla "kunnon" värifilmillä jolloin filmi olisi myös "oikeaa". Tulevalla matkalla on käytössä Portraa ja Velviaa, että se pitäisi selvitä, elleivät nyt ihan vanhuuttaan ole kuivuneet. Ja myös digi tulee matkalle mukaan. Joten tulokset näkyy sitten, pohdinta näkyy nyt. Tietenkin voisi pohjalle vielä lukaista sen mainostetun värifilmikirjan
Vs: Kaksi venettä ja kivi Nätti valo on saatu tallennettua. Tuohon pohdintaan sen verran, että IMO filmin idea piilee just siinä, että sen tietää jo rullaa kameraan asentaessa minkätyyppistä väriskaalaa tai mustisvalkkiksen kanssa rakeisuutta+sävykkyyttä on luvassa. Väri värinä ja mustisvalkkis luomuna on tällaisen yksinkertaisen miehen elämänohje. Digihommat sitten erikseen ja nehän on jo tehtaalla suunniteltu väänneltäväksi.