Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OMD E 5 objektiivi liikkuvan kohteen kuvaamiseen

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Sylvi2012, 10 Tammikuu 2014.

    Hei, tiedustelisin minkälaista objektiivia suosittelette liikkuvan kohteen kuvaamiseen. Minulla siis micro fourthirds -kamera Olympus OMD-E5, jonka olen juuri hankkinut. Mukana tuli kittiobjektiivi 12 -50 mm. Olen täysin aloittelija kuvaajana ja tämä on ensimmäinen järkkärini. Yritin kuvata juoksevaa koiraani kameran sport -asetuksella, mutta suttuahan siitä vain tuli. Vika ei varmasti ole kamerassa ja kittiobjektiivillakin varmaan onnistuu, jos osaa. Olisin silti kiinnostunut, minkälaista objektiivia kannattaa harkita liikkuvan kohteen kuvaamiseen, jos ja toivottavasti kun edistyn kuvaamistaidoiltani.
     
  1. lightning

    lightning Member

    59
    0
    6
    Vs: OMD E 5 objektiivi liikkuvan kohteen kuvaamiseen

    Itse kuvaan Panasonic G5 kameralla ja koiran kuvailussa objektiivina toimii parhaiten minulle http://www.verkkokauppa.com/fi/product/49831/dchbg/Olympus-M-ZUIKO-DIGITAL-45-mm-f-1-8-Micro-Four-Thirds-objekt

    Hinta on ok, lasi on terävä ja valovoimainen. Kannattaa harkita tätä.

    Olen kokeillut E-M5:sta Panasonicin rinnalla ja ei ole kumpikaan parhaita mahdollisia liikkuviin kohteisiin ja vaatii hyvää tuntemusta ja ymmärrystä kamerasta ja tietenkin valokuvauksesta ylipäätäänkin. Melko aloittelija tosin itsekkin olen kuvaamisessa, mutta toisinaan osuu mielestäni ihan hyviäkin kuvia. Henk koht tykkäsin, että Panasonic G5 on etevämpi action kuvailussa, mutta varmasti E-M5 saa myös taipumaan harjoittelulla samaan.

    http://farm8.staticflickr.com/7442/11249255476_d903850c9d_b.jpg

    http://farm6.staticflickr.com/5480/10510065673_7d0f418541_b.jpg

    http://farm4.staticflickr.com/3718/10509866476_7c20524998_b.jpg
     
  2. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 982
    1 888
    113