Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Keskipäivän aurinko

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Kimo, 2 Marraskuu 2009.

1. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113
    Kun on nyt aikaa niin kuvaillaan,pinhole tältä päivältä

2. kari-s

kari-s Member

480
    0
    16
    Vs: Keskipäivän aurinko

Komeita kuvia sinulla. On ne hienoja. Seinälle pitäisi pistää.

3. Vs: Keskipäivän aurinko

Näistä laajoista pinholenäkymistä ylöspäin ei kyllä voi olla pitämättä. Mulle kolisee ja kovaa - olispa aikaa rakentaa oma tuommoinen :)

4. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

kiitos Kalak,tein itse vanhasta 13 x18 vedostuspaperilaatikosta,johon tuo 13x18 nega käy kun isä äitin selkään.Kaljatölkistä pala alumiinipeltiä ja 0,3 millin reikä.Parilla teipillä kiinni.Aikaahan näihin hommiin ei hirveästi mene.Tietenkin jos haluaa katuuskottavan kirsikkapuusta niin asiat muuttuu.Hauskaahan tuo pinholeilu on ja keveitä kannella palkin jälkeen t kimo

5. Vs: Keskipäivän aurinko

Juuh, mä oon joskus stidiaskista rakennellu 35mm filkalle, mutta näissä isommissa on jälki .. öö .. aika hurjasti paljon kivempaa.
    Kotikoneella jo odottaakin .pdf, missä vähän ohjeita puisen neulanreikäkameran rakentamiseen. Ehkä mä tästä vielä :)
    Se on kyllä keskarille, mutta eipä mulla oo välineitä sen isomman fomaatin kehittämiseenkään..

Mutta jotta ei ihan offtopikiksi mee, niin kuva on yhä hieno, joskaan ei kuitenkaan ihan yhtä hieno kuin se jokin aika sitten postaamasi "vedenalaiskuva".

6. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Se on kyllä keskarille, mutta eipä mulla oo välineitä sen isomman fomaatin kehittämiseenkään..

[/quote]  Siihen nyt ei juuri välineitä tarvitse,pimeä huone ja allas.Tarkoitit kai skannausta tai vedostusta pimiössä t kimo

7. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

mitähän hämmensin

8. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Tää on hieno kuva. Vau.

9. Vs: Keskipäivän aurinko

jaa-a :)
    Ja mä kirjoittelin vähän sekavasti. Taas. Eli just nii - ei mahdu skanneriin keskaria isommat eikä oo pimiövärkkejä...

10. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

osta valokuvapaperia (pimiö)ja tee pinnakkaisia,et tarvitse suurennuskonetta ja sitten skannaat sen pinnakkaisen paperikuvana.Onnistuu sun skannerilla varmasti.

11. Manual

Manual Active Member

912
    39
    28

ompas mukavan mutkaton kuva, kauniit reuna-alueet ja varsinkin kuvan voimakas alaosa tummine sävyineen.
    Hetken kuluttua... olisiko kuvan keskiö hieman liian kirkas. peitin sen kädelläni ja hienot mustat sävyt ja puusto oksistoineen voimistuivat. no 
    Ehkä voimakas 'aurinkokeskeissommittelu' väsyttää ajanoloon, tai sitten ei  ?? 
    heikentäisin hitusen sen mahtia. tulisko magiaa tilalle? terv Manual

12. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Voipi sen valokuvapaperille valotetun skannata suoraankin ja sitten värit kääntää.

13. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Kiva kuva !

Terve, sullekin, mukava kuvaaja !!
    Voi paksusti !!!
    - Eero

14. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Ei niin hyvä kuin 'kuusi puuta', mutta hieno silti.
    TJukka

15. Vs: Keskipäivän aurinko

Nää on kyllä upeita kaikki.