Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Oma studio

Keskustelu osiossa 'Valaisu ja studiokuvaus' , aloittajana Juke.K, 12 Heinäkuu 2011.

  1. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Olemme perheen kesken sopineet että saan poikien treenikämpän studiokäyttöön kun pojille tuli rakennettua isommat huoneet ullakolle, jo toista vuotta sitten.

    Nyt sain päähäni tänään siivota sen sekamelskatilan ja hiukan järjestellä sinne tilaaa studiota varten. No idea lähti siitä kun sain yhden lahjoitusmaton. Siellä se kuvissa lepää oikeassa käytössä.

    Mallista otettu testikuva on luonnon valolla otettu ennen valojen laittamista joten eri värilämpötila siksi. Valojen laittamisen jälkeinen malli ei ollut julkaisukelpoisessa kuosissa (tukka varmaan hiukan sekaasin). No pientä rakentelua on vielä ettei tartte nuottitelineitä valaisin jalustoina pitää. Tästä se lähtee, tai sitten ei.
     
  2. Vs: Oma studio

    Näyttää noi "studiolamput" sen verran paloturvallisilt, että kantsii varmaan nää kuvat napata täält pois, ettei vakuutusyhtiö vahingon sattues näit saattais täält löytää... 
     
  3. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Vs: Oma studio

    Niissä on sisällä päivänvalo energiansäästölamppu joten ei lämpene sen enempää kun mikään muukaan enegiansäästölamppu. Voipaperihan ei syty uunissa, niin ei se syty tuossakaan. No ehkä noi jalustat on sellanen vähemmän paloturvallinen juttu, varsinkin kun toinen on tehty omasta puusta. Mut mulla on yks tuttu palotaarkastaja. Voisin sille tarjota pullakaffvit niin sitten nekin on tarkastettu. Ja sitäpaitti sähkömies saa tehdä ihan mitä haluaa, kun kaikki on tarkastettu.



    En ole huolissani niistä lampuista koska ne on päällä vain jaa ainostaan kun olen paikalla. Nytkin ne on irti töpseleistä kun niissä eí ole sähkökatkaisijaa.

    ;o)

    Hehehheheheheheh joo...pitää olla tarkkana oikeesti.
     
  4. Vs: Oma studio

    Pojillahan on lipusta päätellen oikea rock&roll -bändi, hyvähyvä!

    K.
     
  5. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 156
    5 756
    113
    Vs: Oma studio

    Etelän lippu symboloi muutakin rockabillya.
     
  6. Vs: Oma studio

    kotistudio on aina hyvä asia ja oma tila mahtava asia!
    kerro noista lampuista?
     
  7. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 331
    2 999
    113
    Vs: Oma studio

    Ja vähän muutakin.... rasismia, esim.
     
  8. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Vs: Oma studio

    Oho.....no voi voi....sitähän meillä ei ole......eikä osteta ;o)

    Sähköturvallisuuden kanssa yö-unet menetettyä (;o)), kävinpä työkaluässässä ostamassa kaksi valaisin jalustaa 15€ kpl. Sitten alkoi nivelen pohtiminen....mitenkä ja kuinka....löytyykö iteltä tavarat...jne. Haa...sanoi gassius,  keksin, kaksi kulmarautaa siipipultilla kiinni ja väliin lukkorikka joka pitää ettei se vaalaisin valu ala-asentoon. Tavarat oli liiverissä valmiina. Siinä se. No nyt ollaan taas astetta lähempänä sitä hetkeä että voi ottaa niitä kuviakin.

    Eihän nää niin hienot jutut ole kun eräillä jokka tänne just laitto kotistudion kuvan. Mulla on menny tähän juttuun rahaa nyt about 60€ ...niin niin...sillä ei saa yhtään mitään mistään valaistusta...oikeesti. Tääkin studio voi olla niin susi että ei tee millään yhtään mitään.
     
  9. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Vs: Oma studio

    Ne on Idmanin kupuja. Oikeesti ne oli aikoinaan Tampereen nykyisen Gigantin katossa vaijerilla roikkumassa. Tein siihen sähköjä joten kaikki vanha purettiin pois ja ne lamput sai lähteä kaatikselle. Minä niitä muuutaman toin kotia, VilÉenin sukua kun olen ;o). Niissä on sekavalo lamput 150W, eli ne on ilman kuristajaa olevat. Tavallinen E27 kantaaset lamput sopii sisään. On niitä mulla muutama tuolla vielä, vaikka alkaa olee jo aika huonoja jokku. No laitoin sisälle 6000k energiasäästölamput ja voipaperin liimasin tasottamaan valoa. Yhden kuupan teippasin toisinpäin toiseen valoon niin sain sellsen niin sanotun snootti valon siitä.

    Tässä se pääpirtein koko juttu.
     
  10. Vs: Oma studio

    Joo, Reich is going to rise again!

    K.
     
  11. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Vs: Oma studio

    Tämä kuva ei ole minun ottamani vaikka omasta studiosta onkin.
     
  12. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Vs: Oma studio

    OMASSA STUDIOSSA, OMALLA OPISKALLA
    Tämä on nyt sitten ensimmäinen oikea kuvaani tuolla studiossa. Halusin sen ottaa vaimostani ja halusin käyttää siihen omatekemää objektiiviä josta olen tuolla aikaisemmin kirjoitellut jotakin. Varmaan löytyy täältä laukusta siitä infoa jos se kiinostaa. Olisin voinnut laittaa tämän kuvan ihan erikseen kuvat ketjuun mutta aaattelin sen nyt laittaa tähän studio juttuun. Studioni on ensimmäiseltä osin valmis käyttöön. Lisä juttuja kun tulee niin laitan taas juttua tulemaan. Ja lisää on tulossa ainakin uusi taustakangas kunhan se vain valmistuu.
     
  13. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Vs: Oma studio

    No tässä vielä Canonin opiskalla. Hiukan taustan valaistusta haluaisin korostaa. Loppuu valaisimet pitänee varmaan rakennella lisää. Aihioita tuolla on. Ja niihin ladon ovia pahvista.
     
  14. Dramo

    Dramo

    111
    0
    0
    Vs: Oma studio

    Kiltisti muotoiltuna..

    Taustan valaistusta ei kannata korostaa koska tausta on noin "hektinen" - kilpailee huomiosta mallin kanssa..
     
  15. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Vs: Oma studio

    Joo näin se varmasti on, varsinkin kun tehdään perinteistä muotokuvaa.

    Mulla on tuohon tulossa ihan erinlainen tausta kun nyt tämä väliaikainen kokeilu tausta on. Mulla on kyllä taustan kanssa hiukan uudelaisia näkemyksiä ja niitä meinaan toteuttaa. En sentäs mene ihan sinne Intialaisiin muotokuva tausta näkemyksiin joissa tausta kangas onkin ihan omaa taidetta, vaan jotain muuta. Vielä en voi kertoa mikä se juttu on, mutta tulette sen vielä näkemään....joskus.
     
  16. Dramo

    Dramo

    111
    0
    0
    Vs: Oma studio

    Arvostan.
     
  17. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Vs: Oma studio

    Veera halusi kuvia esille.
     
  18. Est

    Est Well-Known Member

    16 799
    1 711
    113
    Vs: Oma studio

    Veeran nännit ovat ihan kovana, studiossa ...
     
  19. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Vs: Oma studio

    No studiossa voi tapahtua mitä vaan. No siksi se haluskin niitä kuvia esille.....nyt minäkin sen käsitän.
     
  20. Vs: Oma studio

    Iho on photosopattu muovisen oloiseksi?

    K.