Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Olympus SP-570UZ,Olympus SP-590UZ

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Toni80, 15 Maaliskuu 2009.

  1. Toni80

    Toni80

    1
    0
    0
    Terve! Olen mietiskellyt itselle uutta kameraa. Ajattelin hieman kevyempää vaihtoehtoa järkkärille ja tuommoiset olympukset kiinnostaisivat. Onko porukalla kokemuksia kyseisistä kapistuksista,eli onko järkeä ostaa moista. Jos teillä on myös vinkkejä muista vastaavista niin otan kaiken tiedon mielellään vastaan. Kiitoksia jo etukäteen:)

    T:Toni
     
  2. amzuiko

    amzuiko

    7
    0
    0
    Vs: Olympus SP-570UZ,Olympus SP-590UZ

    ei ole noista, mutta mulla on vanhempi sp-510uz + tcon17, johon olen erittäin tyytyväinen, käytän pääasiassa telepäätä, ja se on hyvä täydellä aukolla, (kun ei parmmasta tiedä niin riittää huonompikin). kamera piirtää paljon terävämmin kun kun mun oly järkkärin kittiputki, mutta häviää väreissä.
    -iso kannttaa pitää 50-200 eli aina suurinta aukkoa, muuten häviää yksityiskohtia.
    -noissa uudemmissä on enemmän zoomia ja pikseleitä, joten en vaihtaisi kokeilematta omaani niihin.vaikka saisikin kuvanvakaajan.(eli epäilen noiden opiikan menevän huonommaksi ääripäissä, mutta se saattaa olla mun max 380mm olla kuitenkin parempi ja muuten en epäile niiden olevan parempia, mutta mulle on tärkeää toi tarkka piirto,tärkeämpää kuin nopeus, koska mun lintukuvia joutuu yleensä kroppailemaan)

    ps. nää on mun kokemuksia eikä niintä kannata yleistää