Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Olympus Pen e-p2

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana vmsorola, 5 Marraskuu 2009.

  1. AmK76

    AmK76

    197
    0
    0
    Vs: Olympus Pen e-p2

    en tiedä ton zuikon hinnasta, mutta mulla on 40mm f/2.0 m-rokkor joka on aivan loistava (hinta/laatu), ja samaa kokoa, jos ei pienempi ja jota vois suositella. Omaa en ole myymässä.. itse olen himoinnu tota m4/3 just m-bajon  käyttöön, toisaalta m8 on varmaan 5v päästä hintahaarukassa =)

    Anders

    esim:

    m-rokkor 40mm

    minolta m-rokkor 40mm
     
  2. Vs: Olympus Pen e-p2

    Ei voi olla hyvä kun on vanha. Vain uusi on digiin hyvää.
     
  3. AmK76

    AmK76

    197
    0
    0
    Vs: Olympus Pen e-p2

    sanos muuta, mun 2v vanha digi on jo auttamaton paska, vaikka kennokin vaihdettin takuuna uuteen, ei auta ku kiusata mattia kukkarossa. I want, I need!

    Anders
     
  4. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Olympus Pen e-p2

    Minulla ei ole aavistustakaan, mikä on hellas express, mutta nykyajan junan vessan stereotyyppi on VR:n Pendolino-junan vessa, jota luennehtivat mm. seuraavat asiat:
    * Se on suljettu, koska se ei toimi - seuraava vessa on seuraavassa vaunussa (kamera-analogia: kamera ei toimi)
    * Jo oven käyttäminen on hidasta ja kankeaa, moni ei saa edes ovea kiinni perässään (kamera-analogia: kameraa ei saa edes päälle)
    * Kaikkia hallintalaitteita saa etsiä, koska niiden sijoittelussa ei noudateta muun maaiman standardeja toiminnan ja sijoittelun suhteen (kamera-analogia: kameran toimintoja saa hakea, joskus ne löytyvät hakemisen jälkeen)
    * Vessa ei huuhtele edellisen kävijän tai omia jälkiä kunnolla (kamera-analogia: lopputulos on hävettävän kohinainen, sitä ei kehtaa näyttää toisille)
    * Käsienpesuallas ja kuivauspuhallin ovat ahtaat (kamera-analogia: kuvien katselu on kankeaa)
    * Jne...

    On siis kovin ikävää, jos kamera toimii kuin junan vessa.
     
  5. Vs: Olympus Pen e-p2

    On todella avartavaa lukea meidän M Vuori tietäjän kommentteja: Jos jostakin asiasta voi vääntää "eipäsjuupas" version, se versio kyllä takuuvarmasti löytyy M Vuoren teksteistä. Ennustan M Vuorelle loistavaa tulevaisuutta yliopistomaailmassa tohtorinväitöskirjojen legendaarisena vastaväittäjänä, ei kun sinne...(please...)
     
  6. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Olympus Pen e-p2

    mvuorella on aukko elämänkokemuksessa. Hellas express on se juna, jolla 80-luvun nuorisomatkailija pääsi Kreikan iloihin. Kameramaailmaan verrattuna sen vessa muistutti lähinnä likaista neulanreikäkameraa.


    Samaa mieltä.
     
  7. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Vs: Olympus Pen e-p2

    Toi e-p2 on aivan mahottoman ihana! Jos olis ylimääräistä rahaa, ostaisin heti.
     
  8. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Olympus Pen e-p2

    Oletko tsekannut E-PL1:n? Mä hankin sen.
     
  9. ∞

    Member

    458
    0
    16
    Vs: Olympus Pen e-p2

    Ostitko AnselA tuon E-PL1:n yhdessä sen Panasonicin 20mm pannukakun kanssa? Eli myykö joku tuollaista komboa? Vk.com myy kyllä E-P1 + 20mm f/1.7 yhdessä, mutta L:n kanssa en huomannut.
     
  10. Vs: Olympus Pen e-p2

    Ton etsimen takia e-p2!!Tota e-p1 saa 600 ja e-p2 900 lasilla 14-44.
     
  11. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Olympus Pen e-p2

    Ostin E-PL1:n kittizoomilla ja 20/1.7 mm erikseen. Pakettina kittizoomille tulee hintaa vain noin satasen verrattuna, että ostaisi pelkän rungon. Telefoto myy E-PL1 kittiä 20e halvemmalla kuin verkkokauppa.com...
     
  12. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Olympus Pen e-p2

    VF2-etsintä ja EMA-1 -mikrofoniadapteria voi käyttää myös E-PL1:ssä. E-PL1:ssä on myös sisäinen "hätäapusalama". E-PL1:n saa alle 600 euron 14-42 kittizoomilla.
     
  13. ∞

    Member

    458
    0
    16
    Vs: Olympus Pen e-p2

    OK, kiitos. Tuo vk.com on itselläni useimmissa hankinnoissa aika kärjessä, kun se on tuossa kilsan päässä. Tosin tätä settiä ei taida olla hyllyssä.
     
  14. timppis

    timppis Well-Known Member

    1 899
    190
    63
    Vs: Olympus Pen e-p2

    EP-2 17mm pannarilla keikkuu aika usein mukana. Varmaan joskus vois hankkia jonkun valovoimasen 50 millisen sovitteineen kaveriksi, mutta nyt mennään näillä.
     
  15. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Olympus Pen e-p2

    micro4/3:iin saa adaptereita monille kinojärkkäriopiskoille. Mulla on adapteri, jolla saa Nikkorit kiinni. AF ei tietenkään toimi, mutta valotukset hoituu automaagisesti.
     
  16. Manu

    Manu

    190
    0
    0
    Vs: Olympus Pen e-p2

    Saako Olympukseen tai Panasoniciin kiinni Canon ef-objektiiveja? Olisiko siinä ylipäänsä järkeä esimerkiksi 50mm linssin kanssa..
     
  17. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
  18. jyrik

    jyrik Member

    805
    0
    16
    Vs: Olympus Pen e-p2

    täytyy sanoa että oon tykännyt siitä enemmän kuin mistään muusta digikamerasta. ei ehkä urheilukuvaajalle suositeltavin* valinta mutta sopii mun kuvaustapoihin kuin räätälöity.

    <SIZE size="1"]
    * tai mistäs minä tiiän kun en ole edes testannut e-p2:n sarjakuvausta, en oo tullut tarvinneeksi.
    </SIZE> :D
     
  19. Vs: Olympus Pen e-p2

    Oisko kellään ideaa miten penin saisi ottamaan kuvan joka toinen sekuntti???Nyt vaihto ehdot on 2/12 sekunttia ja pitää paina nappia että kuvaus alkaa.