Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Olympus Pen e-p2

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana vmsorola, 5 Marraskuu 2009.

  1. Vs: Olympus Pen e-p2

    No nih.

    Nyt mä oon tutustunu hiukan tohon e-p2 ja pidän siitä; no en kai olis sitä muuten ostanu.

    Mut nyt mä sit oon miettiny noita laseja, en haluu sitä normizoomia (siis mulla on se pancake) lähinnä valovoiman puutteen vuoksi. Ja mietin et mitä hommaisin, tai siis tiedän noin/about mitä haluun mut kun on noita zuikoja ja c ja m-mounteja jne. Mä ajattelen et noi vois olla semmosta pysyvämpää tavaraa eli saa ne maksaakin mutta en halusi kauheen isoja jötiköitä.

    Laajemmaks pääks toi orkkis-pancake menee mut voishan se olla vielä laajempi/valovoimaisempi mut se ei oo prioriteetti yks. Ehkä joku 50-60mm (kinovastaavuus) ja sit n. 85mm luokkaa ni mä olisin aika tyytyväinen. Ja siis idiksenä tallentaa tapahtumia päivittäisestä elämästä, kaduilta jne. Ja sit tallentaa ihmisiä arkiaskareissaan enemmän muotokuvanomaisesti.

    Kyllä mä voisin zoomata ton välin jos semmonen näpsäkkä vaihtoehto löytyis?

    V-MS
     
  2. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Olympus Pen e-p2

    Käykö se Panasonicin 20/1.7 tähän?
    Kapalla taitaa olla se Gf1:ssä.
    Sitä on ainakin netissä kehuttu maasta taivaisiin, optiikkaa siis.
    TJUkka
     
  3. AnttiO

    AnttiO Member

    201
    0
    16
    Vs: Olympus Pen e-p2

    Onko se µ4/3? Jos, niin käy.
     
  4. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Olympus Pen e-p2

    Kyllä käy ja toimii. Sitä en tiedä, korjaako tuo Oly vääristymät suoraan kamerassa kuten Pana. Monet ostavat tuon Olympukseen. On enemmän valovoimaa ja piirtää yllättävän hyvin jo täydellä reiällä.
    Minä olen varmuuden vuoksi himmentänyt 2:een ;). Nuo m4/3 glasit toimivat ristiin.

    kapa
     
  5. Vs: Olympus Pen e-p2

    Siis käyhän se. Taisin ilmaista itseäni epäselvästi eli se Olyn oma 17/2.8 tms pancake on mukana ja saa toimittaa virkaansa ainakin toistaiseksi. Mutta noi muut lähinnä olis nyt hakusessa? Éli mihinkähän kelkkaan sitä hyppäisi?

    V-MS
     
  6. fotomik

    fotomik Member

    786
    0
    16
    Vs: Olympus Pen e-p2

    Tulin kirjoittaneeksi blogiin eilisestä kokemuksesta EP-2sen kanssa, saa käydä lukemassa:
    fotomik: Olympus EP-2
     
  7. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
  8. Vs: Olympus Pen e-p2

    Joo. Mä kattelin noita enkä mä osannu päättää kuitenkaan.

    Mut joteski meinasin et hommaan Zuiko 50/1.4 ja semmonen ihan uuden veroinen olikin tuolla Balderin salissa ja meni nokan edestä 80€ kun jahkailin siinä ihailemassa. Koska se kai on aikas hyvä ja vielä samaa perhettä ja aika sievän kokoinenkin.

    Sit salamakin ehkä olis tarpeen joskus, se FL-14 on aikas tyyris kun käytetyn FL-36 saa halvemmalla. Onks mitään Olympus-yhteensopivia muita merkejä noin yleensä, mä kattelin jotain ja ne oli canon/nikon/sony-ok?

    V-MS
     
  9. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Olympus Pen e-p2

    Varmasti monilla pienmerkeillä on Olympus-yhteensopivia salamia. "Googlettava löytää", sanotaan sanassa.

    Mutta jos et tarvitse TTL-kykyjä, myyntipalstalla näyttäisi olevan Nikon SB-15, joka on samaa kompaktia muotoilutyyliä kuin Olympuksen Pen-salama, mutta välähdyspää ilmeisesti kääntyy pystysuunnassa. Kaiken järjen mukaan sellainen toimisi ihan hyvin; toki varmuuden vuoksi sen alle kannattanee laittaa "turvakenkä", jotta väärissä paikoissa olevat väärät johtimet eivät sotke asioita.
     
  10. fotomik

    fotomik Member

    786
    0
    16
    Vs: Olympus Pen e-p2

    Nissiniltä löytyy yksi FT-yhteensopiva Di466:
    Di466 INTRODUCTION

    Sigman salamat ei ole Olympus-ystävällisiä (eikä Panasonic), Sunpakillakaan ei ole.

    Metzillä sen sijaan on kaikki salamat Olympus- ja Panasonic-4/3 ja m4/3-yhteensopivia.
    Noista tietty laadukkaimmat on Metzit, mutta monesti on saman hintaisia kuin merkkien omat salamat.
     
  11. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
  12. kto

    kto Well-Known Member

    2 573
    101
    63
    Vs: Olympus Pen e-p2

    Noi 1.4/50mm Zuikot toimii hyvin uusien Pen:ien kanssa - ainakin mun E-P1:n nokalla. Jopa eri versioiden "luonteenpiirteet" tulevat esille. Myös muut OM Zuiko + E-P1 kokeilut ovat olleet positiivisia, osa jopa hämmentävän hyviä.

    MAINOS - mulla on useampikin ja nätti 50 millinen Zuiko myynnissä...

    Parhaimmillaan tuo "kinolasien" sovitus lienee hieman kapeammilla kuvakulmilla eli laajempaan kuvaukseen on pakko kehua tuota Panasonicin 20 millistä. Omat kokemukset moderneista ihmeistä ovat rajalliset, mutta tuo lasi on hieno.
     
  13. Vs: Olympus Pen e-p2

    Vastamainos: onks hintaluokka kohdillaan, toi oli tosiaan ihan uudenveroinen ja 80 eurolla myytiin tulppineen. Jos noin-about samoissa lukemissa mennään ni kiinnostaa kyllä?

    V-MS
     
  14. Vs: Olympus Pen e-p2

    No nih. Ebay:stä tärppäs Zuiko 50/1.4 69.00 postikuluineen ja tulppineen. Adapteri tulee kans, onks mulla bokehta silmissä vai maksaako Olyn oma ihan tolkuttomasti, vastaavan sai maailmalta paaaljon edullisemmin?

    V-MS
     
  15. Vs: Olympus Pen e-p2

    Joo. Siis toi OLYMPUS MF-2 OM-ADAPTERI oli 249€ Rajalan sivuilla ja jossain tais olla käytetty 220€. Köhköh.

    Tilasin vastaavan USA:sta ja oli 36USD kulunkeineen. Mäkin voisin myydä noita yhden päivässä, mielelläni. Tai useempiakin ;) jos ostatte :)

    V-MS
     
  16. Vs: Olympus Pen e-p2

    ajattelin ostaa pen-p2..Osin kysyn et mistä kandee tilata(verkkokauppa ja telofoto samahinta)..Ennen mulla oli OM-1 ja se toimi ku junan vessa.
     
  17. Vs: Olympus Pen e-p2

    Noita kahta tuskin kannattaa verata, eikä junan vessakaan nyt kovin häävi verrokki ole.
     
  18. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Olympus Pen e-p2

    Mikäs vika junan vessassa? Etenkin hellas expressissä - ja varsinkin loppumatkalla - se toimii kuin junan vessa ;-)