Vs: Olympus OM-D E-M5 Jos käytän Olympuksen langatonta järjestelmää FL-36r salamalla tässä kamerassa, mikä silloin on max synkkanopeus? Entä langattomasti Metz 50 AF-1 salamalla?
Vs: Olympus OM-D E-M5 Kiintoisaa... Kohdassa 1:41, "Backlit CMOS sensor" ...tietääkseni Panasonicilla ei ole taustavalaistuja kennoja micro-4/3 koossa. Eli kenno on uusi, olkoot sitten kenen tahansa tekemä. EDIT: ...tietysti tuon voi tulkita myös muuten, koskevan vain yleisesti kennoteknologian kehitystä.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Taitaa olla Sonyn tai Toshiban. On muuten niitä enemmän harhaanjohtavia nimityksiä tuo "taustavalaistu"
Vs: Olympus OM-D E-M5 Ehkä Pekka sinun kannattaisi päivittää tietosi Sonyn osalta vaikka ensi viikon Kuva&Kamerassa, jos Olyn demoamiseltasi ehdit. NEX-5N:ssä on molemmat (focus peaking & suurennus). Voivat olla päällä myös samanaikaisesti: suurennetussa etsinkuvassa näkyy myös korostus. Olisin hämmästynyt, jos seiskassa ei olisi samaa ominaisuutta käytössä.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Suurennettunakin focus peaking vaatii kontrastisen kohdan toimiakseen. On totta, että en ole käyttänyt Sonyn peilittömiä kokeilua (NEX-5N plus etsintä kuitenkin pidempään kuin messuilla mahdollista) enempää ja Olympuksen vastaavista on jo vuosien kokemus. Hevosmiehet puhuvat hevosista... Olen pyytänyt NEX-7:aa ja objektiiveja testiin pidemmän aikaa. Viimeksi sen piti olla noudettavissa viime viikolla. Jatkan pyytelyä messuilla/messujen jälkeen. -p-
Vs: Olympus OM-D E-M5 Hei, vaan. Uutena jäsenenä päätin kirjoittaa tänne, koska olen omistanut tähän mennessä ainoastaan käytettyjä Olympus-tuotteita. Valokuvausta olen harrastanut kahdeksan vuotta. Nykyinen kamerani Olympus E-1. Olen tullut siihen tulokseen, että nykyinen kamerani ei tuota enää tarpeeksi laadukkaita kuvia. Isompia suurennoksia on turha tehdä, koska pienikin tärähdys pilaa kuvat ja dynamiikaltaan tämä kamera on melko huono. Messuilla tutuistuin tähän uuteen E-M5-malliin ja kamera tuntui kädessä juuri oikealta. Säädöt löysin ensimmäisellä yrittämisellä. Otin kameralla muutaman muotokuvan ja totesin, että 45mm-linssin tarkkuus oli erinomainen. Ostin messuilta heti kyseisen linssin ja ajattelin käydä tilaamassa kameran hieman myöhemmin. Uskoisin, että kamera on käyttööni hyvä koska tarvitsen roiskevesitiivistä kameraa. Kuvailen jonkun verran myös merellä veneestä tai kajakista. Ulkomaillakin vedän puoleeni vesisateita. Kameran paino ja koko on hyvä asia, koska retkeillessä jokainen gramma hidastaa vauhtia.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Aijai, miten kaunista on olympuksen jälki vielä iso 6400 herkkyydellä, kaunis kohina ja yksityiskohtainen kuva. Dpreviewvillä on esimerkkejä. T Jukka
Vs: Olympus OM-D E-M5 Ei ole ilmeisesti mahdollista koska tiedoissa lukee 30p. http://www.olympus.fi/consumer/om-d-camera_om-d_25494_digital-slr_e-m5_-_specifications_25542.htm
Vs: Olympus OM-D E-M5 Vähän kutittelee tämä OM-D... Jos käyttäisin vanhoja Zuiko Auto S-objektiiveja tuossa rungossa, niin mitenkä lienee tuo käytettävyys? Tarkoitan käsitarkennuksen helppoutta ja missä asennoissa pitää toiminnot olla kamerassa. Valitaanko aukko normaalisti optiikasta ja nopeus kamerasta. Voiko käyttää myös kameran aukon esivalinta-asentoa myös? Eikös laukaisiviive olisi myös olematon? Olisi nimittäin näppärän kokoinen ja näköinen setti esim. Zuiko 28 millisellä.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Itselläni on muutama filmi-Zuiko, joita olen käyttänyt PEN+VF-2 -yhdistelmällä. Aukko valitaan objektiivista ja kamerassa valitaan joko A-automatiikka tai ajan manuaalisäätö. Kuvaaminen on varsin sujuvaa. Alle 35-milliset polttovälit ovat omasta mielestäni osoittautuneet enimmäkseen ongelmallisiksi reunapiirron osalta digikennon kanssa. E-M5:n kanssa en ole kokeillut yhtään filmiajan objektiivia, joten en tiedä toimiiko sen mikrolinssistö ym eri tavalla näiden kanssa. -p-
Vs: Olympus OM-D E-M5 Ei taida Suomessa olla mitään mahdollisuuksia että Olympus tarjoaa ennakkotilaajille tuota kaksi-osaista paristokahvaa kaupanpäällisinä kuten UK/IRL tarjotaan? Melko köyhää paikalliselta Olympukselta. http://www.professionalphotographer.co.uk/News-and-Reviews/2012/2/Olympus-offers-free-grip-with-OM-D
Vs: Olympus OM-D E-M5 No älä vielä luovuta, aiemminkin ollut niitä "Salama kaupan päälle" jne-tarjouksia...
Vs: Olympus OM-D E-M5 Niitä tarjouksia voi joutua odottamaan pienen tovin. Ollaan kiitollisia, jos saadaan edes kameraa kaikille halukkaille ennakkotilaajille tänne pohjolaan
Vs: Olympus OM-D E-M5 Olisivat tarjonneet jo jos olisivat aikeissa, sillä onhan tuo kamera ollut ennakkotilattavissa jo kohta 2kk. Itse en ole ennakkotilannut juuri kun olen odotellut tulisiko jotain cashbackia, salamaa tai kahvaa kylkiäisenä. No eipä ole kuulunut ja todennäköisesti pari ekaa erää ovat niin pieniä, että riittävät vain ennakkotilaajille. Näillä näkymin hyvä jos on toukokuun lopussa "vapaasti" ostettavissa suoraan hyllystä. Olympuksen tuotantokapasiteetti ei taida olla mitoitettu näin suosituille kameroille.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Mukava se on että Olyllä menee, noinniinkuin alustavasti, kamapuolela vähän paremmin kuin hynäpuolella. Alustavasti siksi, että olihan Pen-sarjakin aika hyvässä nosteessa.