Vs: Olympus OM-D E-M5 markku55: Arvelen, että kommentit tulevat sitten kun on sopiva aika. Jos niitä ei koko ajan ilmesty, ei se tarkoita,että kirjoittajan motiiveja tarvitsisi heti epäillä. Ymmärtääkseni tänne kirjoittaminen on vapaaehtoista.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Joo, näinhän se menee, silti en usko, että sinun pitää Pekan puolesta vastata, on Pekka sentään aikuinen henkilö joka osannee kertoa omat mielipiteensä myös minun kysymyksiin. Älkää nyt ruvetko paapomaan ketään, ei kai tässä olla mitään kulttia rakentamassa? Jos Pekka ihan itse kertoo saavansa käsiinsä GH3:n, niin miksi sitä kertoa jos juttu jää siihen, minun tulkinnan mukaan se on lupaus myös kertoa mitä tuo kokemus toi tullessaan.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Photokina jatkuu vielä. Et kai voi odottaa että ppotka ehtisi jatkuvasti raportoida kameralaukku.com:iin. Odotellaan ja annetaan ppotkan kirjoitella omaan tahtiin. Mutta GH3:n ei ole tämän keskustelun aiheena.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Tuo oli minun tyhmyyttä, aikoinaan kun käytiin kaksipyörämessuilla Kölnissä, oli Photokina juuri pidetty, ja oletin, että sekin kestää samat n.3-4pv kuten monet muutkin messut, mutta oletin siis väärin, sorry ja työrauha Pekalle.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Onko kellään havaintoja onko OM-D:n hinta jo Suomessa laskenut? Näyttää olevan Keski-Euroopassa pudonnut kittilasin kanssa alle 800,- euron (4/3 Rumors). Onneksi olen hankintapäätöstäni OM-D:n ja GH3:n välillä pähkäillyt riittävän pitkään. Ilmeisesti hommaan kuitenkin OM-D:n, kun GH3 ei mielestäni, selvästi kalliimpana, kuitenkaan tarjoa mitään enempää vastinetta rahoille (en ole video kuvaaja). Pettymys GH3:n kohdalla oli melkoinen, kun siitä puuttui pitkään huhuttu peaking-tarkennus. Toisaalta se voi tulla GH3:een myöhemmin firmwarena, mutta samahan mahdollisuus on myös OM-D:llä. Vai onko Olympuksessa jotain teknistä estettä peakingille?
Vs: Olympus OM-D E-M5 Oletko miettinyt G5 versiota, se on enemmän still kuvaukseen tarkoitettu, mutta edelleen huippua myös videointiin: http://www.dpreview.com/previews/panasonic-lumix-dmc-g5/
Vs: Olympus OM-D E-M5 Onko todella näin? Muutama päivä sitten hinta Kölnin näyteikkunoissa oli muistikuvan mukaan 1299 euroa objektiivin kera ilman käsikahvaa. Photokinan kaksi viimeisintä päivää ovat osastoilla messujen pahimmat päivät. Vapaata viikonloppua viettävät saksalaiset kameralaukkulaiset täyttävät käytävät ja kiusaavat nuutuneita esittelijöitä nippeliteknisillä kysymyksillä. Varmaan aikanaan Pekka laittaa blogilleen laajemminkin kommentteja Photokinan ihmeistä. Keskustelin kanssaan hetken perjantaina iltapäivällä. Jos oikein muistan, niin sanoi matkustavansa vielä muutamaksi päiväksi Ranskaan.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Hieman näyttää olevan laskenut: http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/767371?tabi=hintakehitys
Vs: Olympus OM-D E-M5 Moi, oikein muistat ja mukava oli tavata! Olen nyt Pariisissa, ja täältä palatessa ehdin käydä kotona noin ilta yhdentoista ja aamu yhdentoista välin ja sitten menen taas. Tällä kertaa Turkuun Klik-tapahtumaan kahdeksi päiväksi. Seuraavaksi bloggaan varmaan yhtään mistään, en ensi- vaan sitä seuraavalla viikolla. Jos markku55 sellaisen aikataulun itselleni suo... Sillä välin netti on pullollaan blogeja ja testejä Photokinan tiimoilta. Mutta nyt aamiaiselle ja sitten Louvreen. -p-
Vs: Olympus OM-D E-M5 Juu, tottakai, rauha maassa ja ihmisillä hyvätahto ;-) Näinhän se taitaa mennä, eli eläköityessä vauhti vaan lisääntyy
Vs: Olympus OM-D E-M5 Itse tilasin eilen OM-D:n pitkän harkinnan jälkeen Cyber Photosta hintaan 910,00 eur pelkkä runko. Niillä näytti olevan kamppis jossa sai listahinnasta vielä 80 euroa pois. Maksettavaa jäi siis tuo yllä oleva. Tuon halvempaa en onnistunut löytämään mistään. Nyt sitten odotellaan kuumeisesti.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Stockmannilla on tämän kuun asiakasetutarjouksena OM-D kitti + FL300R -samala sekä laukku kameralle 1199e. Vielä siis muutama päivän voimassa, ilmeisesti myös Stockmannin verkkokaupassa. Kävin omani hakemassa Turun Stockmannilta ja liityin samalla täysiverisesti M43-kerhoon, sillä myyn Nikonin DX-kamat pois. https://stockmann.com/p/fi/Olympus-OM-D-E-M5-jarjestelmakamera-FL300R-langaton-salama-laukku/372197?itemId=372198
Vs: Olympus OM-D E-M5 Pitikö tuosta Stockmannin tarjouksesta nyt mennä muistuttamaan kun itse jo päätin lykätä tämän hankkimista. Kai se silti pitää pistää tilaukseen. Käytättekö M5:ttä muuten akkukahvalla vai ilman? Itselläni on tällä hetkellä kamerana E620 ja siinä ihan kiva valikoima putkia (14-54 II versio, 50-200 II ja 50mm makro) ja järjestelmän vaihto mietityttää siitäkin syystä. Pistääkö E620 myyntiin kittiputken ja vanhan 45-150 (vai mikä lie) putken kanssa vai mitä tehdä. Siinä sitä on riittänyt pohtimista.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Ihan hyvä tarjoushan tuo on, mutta mitenhän on tuon salaman käyttö E-M5:n kanssa kamerassa? Tuota jos kallistaa niin ottaa varmaan otsaan kiinni? Jos haluaa siis yrittää katon kautta valaista. Varmaan kyllä kiva pienissä salamaleikeissä, esimerkiksi langattomana.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Jokohan nämä ovat olleet tässä ketjussa. Kamerasta muualla: Ron Martinsenin blogissa on nostettu muutamia kamerassa itseänikin ärsyttäviä ongelmia esille, esimerkkien kera: http://www.ronmartblog.com/2012/09/review-olympus-om-d-e-m5-compared-with.html Ja seuraavassa Tyson Robichaudin kirjoituksessa on koottu muutamia toiveita koskien sitä seuraavaa firmwarea (hivenen provokatiiviseen tyyliin kylläkin, mutta ihan aiheellisia toiveita mielestäni suurin osa.) http://tysonrobichaudphotography.wordpress.com/2012/09/17/olympus-om-d-e-m5-firmware-update-please/ Yksi ominaisuus muutes mitä tänään mietin oli, että olisi hyvä saada esim. etummaiseen rullaan asetettua tarkennuspisteen vaihto/kierto. Ne pienet nuolinäppäimet kun ovat kuvaustilanteessa täysin väärässä paikassa tarkennuspisteen nopeaan vaihtamiseen.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Oikeastaan paras paikka tuolle olisi objektiivin tarkennusrinkula - sillähän ei tee autofokustilassa mitään. Miksei siihen voisi valita muitakin toimintoja. Sehän on täysin sähköinen kontrolli, joten luulisi olevan ihan vaan firmiskysymys.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Totta! Poislukien elokuvaus. Mun ainakin pitää jatkuvasti olla oikaisemassa tarkennusta käsin.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Tuo on kyllä niin hyvä idea, että voisi suoraan ehdottaa Olympukselle Nuo tarkennusrinkulat ovat kyllä niin herkkiä (varsinkin 45/1.8), että pelkästään siihen asetettuna tuo aiheuttaisi liikaa vahinkoja. Mutta esimerkiksi pidetään Fnx tai rec-nappia pohjassa ja silloin rinkulasta tarkennuspiste muuttuisi.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Luulisi että tuokin on vain määrittelykysymys, että miten pitkä pyörähdys vastaa yhden pykälän siirtoa. Varmaankin sen saisi tehtyä niin että aivan pienimmistä vahinkohipaisuista ei tarkennuspiste hötkähdä vaan rengasta täytyisi tarkoituksella kääntää hieman enemmän. Miten paljon - se selvinneisi parhaiten testaamalla milloin tuntuma on optimaalisin.