Vs: Olympus OM-D E-M5 Nämähän on uskon asioita niin pitkälle kunnes kunnes tilanne on kameralle sen verran hankala, että kuvanlaadussa alkaa olla ilmeisiä ongelmia. Vasta sitten näkyvät erot - eikä fiksu ja taitava kuvaaja tietenkään ota semmoisia kuvia jotka kameran puutteita demoaisivat. Tai ainakaan ei levittele niitä eteenpäin.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Ketä kiinnostaisi arvailla kameroita kameranörttien lisäksi? Kummatkin kamerat on ja printtaan eri kokoisia printtejä mutta en ole keräillyt noita vaihtelevia raateja. Viimeksi kuvia valitsemassa oli Canson & Arches Ranskasta Photokina-näyttelyynsä. Sinne meni Canonia ja Olympusta, vaikkeivat huomanneetkaan kysellä millä kameralla mikin kuva oli. Eihän se kiinnosta kuvia katsovia ihmisiä. -p-
Vs: Olympus OM-D E-M5 Kyllä. Hyvä kuva puhuu puolestaan - oli se sitten otettu huippukameralla tai laatikkokameralla...
Vs: Olympus OM-D E-M5 Totta joka sana. En minäkään pidä kovin fiksuna jos joku kyselee millä kameralla minkäkin kuvan olen ottanut, tai myöskään sitä että sanoisin että kaiki ihan yhtä hyviä, mitä välii kameralla, Olykin käy kuvaamiseen.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Paperinörttejä ei kamerat tietenkään kiinnosta. Pääasia, että on vedostettu oikean merkkiselle paperille. Kapa
Vs: Olympus OM-D E-M5 Kirjoitinko jotenkin epäselvästi vai ymmärretäänkö asia tahallaan väärin? Jos väite on, että kuvanlaadullisesti eroja ei huomaa niin olisi kiinnostavaa tietää onko tästä jotakin esimerkkejä. Sokkotesti on tietysti varmin (enkä tarkoita nyt kameranörttitestiä).
Vs: Olympus OM-D E-M5 Et kirjoittanut epäselvästi. Keskustelu kuitenkin laajeni ja ihmisillä on erilaisia näkökulmia asiaan - vieläpä tilanteesta riippuen. Kyllä se selvää on että isompi formaatti tuo erittäin usein kuvaan "sitä jotain".
Vs: Olympus OM-D E-M5 maisemaa voi kuvata ilman kameraakin, vaikka sanoin, vaan harvallapa vaan on niin hyvät välineet että siihen pystyy edes kohtuullisella tasolla. Sanoinko välineet? ah, taisin tarkoittaa lahjakkuutta ja kielellistä taitoa... Toista se oli ennen kameroita, OIKEAT taiteet sentään kukoistivat. Nykyään on tyytyminen hymiötaiteeseen kas näin: ;-) ;-] )
Vs: Olympus OM-D E-M5 Jos kuitenkin palataan asiaan, niin olympukselta ilmeisesti tulossa versio suositusta 12-60mm objektiivista micro 4/3:lle. Jos tämä pitää paikkansa, tämä on hieno juttu, käytin peilijärjestelmän versiota E3:ssa paljon ja se on varsin pätevä objektiivi. Lienee pakollinen hankinta OM-D:hen.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Jossain ketjussa saatiin aikaan melko pitkä keskustelu kirjoituskoneen merkin vaikutuksesta romaanin luettavuuteen. - Lopputulema oli muistaakseni siihen suuntaan, että Adlerilla syntyy jonniinverran pitkäpiimäisempää tekstiä kuin Remingtonilla.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Aika hauskaa, mutta parhaan maisemakuvan olen ottanut Nokia N80 puhelimella. Siis omasta mielestäni parhaan, huolimatta siitä, että kameroita on vuosien varrella kertynyt hyllyyn melkoinen määrä. Tällä hetkellä käytössä on E-PL1. OMD:tä olen käynyt kääntelemässä. En oikein vielä tiedä saako siinä vastiketta sijoitukselle parantuneena kuvanlaatuna. E-PL1 härvelillä kuvaan aukon esivalinnalla, joten säätöjen näpelöinti E-PL1 kanssa ei vielä ole rassannut hermoja.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Lähinnä sitä en ymmärrä millä tavalla haluat, että vedostetut esimerkit osoitetaan täällä netissä? Kuva, jossa on kaksi vedosta vierekkäin? -p-
Vs: Olympus OM-D E-M5 E-PL1 on parempi kamera kuin millä sitä poistomyynnissä myytiin, sitä olen yrittänyt monesti todistaa. Olen myös sitä mieltä, että aina kun kuvien laatua halutaa nostaa, asia on kiinni enemmän kuvaajasta kuin kamerasta. OK, kameran tulee olla jollain tasolla ja samoin objektiivinkin, mutta muut uudet ja kuvaamista helpottavat ominaisuudet ei takaa hyviä kuvia, helpottavat hyvän kuva syntyä tietysti, mutta ei välttämättä edes niin paljoa, etteikö halvemmalla kameralla saisi hyvä kuvaaja parempia/onnistuneempia kuvia kuin tavis todella hyvällä kameralla. Vekotinhulluus on monien ongelma, myös minun, mutta olen oppinut jo myöntämään, että se ei ole autuaaksi tekevä juttu vaikka välineet olisi viimeisen päälle, ja siksi olen mm ollut todella yllättynyt kuinka hyviä kuvia (meikäläisen kategoriassa) E-PL1:llä ja kittizoomilla saa. Haaveilin pitkään FF:ään siirtymisestä (siksi Minoltan ja Sonyn kamaa edelleen), APS-C luokassa innosti aikoinaan K-5 kovasti, mutta muutamia puutteita kun oli, niin en siihenkään ryhtynyt, no sitten tuli yllätys takavasemmalta, ja m4/3 olikin jo kiva vaihtoehto jopa kuvanlaadullisesti. Vähään aikaan ei ole ollut mukana Sonyn A700 tai edes vastikään hankkimani Pentaxin K100D, koska E-PL1 on niiiin kätevä, varsinkin tuon E-VF2:n kanssa (takanäyttöhän on surkea jos on vähänkään aurinkoa maisemissa).
Vs: Olympus OM-D E-M5 [quote author=markku55 koska E-PL1 on niiiin kätevä, varsinkin tuon E-VF2:n kanssa (takanäyttöhän on surkea jos on vähänkään aurinkoa maisemissa). [/quote] Kätevähän se on. Pannarin kanssa menee pokkarin tavoin taskuun. Eikä 14-150 putken kanssa vielä laukkua välttämättä tarvitse. Tosin VF-2 on syytä pitää eri taskussa. Kuvan laadussa ei 45 mm linssin kanssa juuri moittimista ole. Viimeinen hankinta oli P.Potkan kirjoituksen innoittamana Sigman 30 mm linssi. Eikä siinäkään mitään moittimista ole. No, manuaalitarkennus hiukan takertelee, kuten P.Potkan testaamassa objektiivissakin. Niin, on tosiaan järjestelmäkamera, joka kulkee melko usein mukana.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Kameraan on julkaistu uusi päivitys. Olen pettynyt, koska odotin päivitykseltä enemmän korjauksia. OM-D E-M5 Version 1.2 Updates - Improved sleep recovery operation. - AF target is indicated when using C-AF+TR while shooting sequential images using Sequential L setting. - Added function to automatically move focus to the following zoom positions when underwater macro mode or underwater wide mode is selected. (Only when M. ZUIKO DIGITAL ED 12-50 mm F3.5-6.3 EZ is attached) - Underwater wide mode: Wide setting - Underwater macro mode: Telephoto setting
Vs: Olympus OM-D E-M5 Juu, katselin juuri vanhaa Hifi-lehteä ja oli pakko todeta, että aika karseat fonttivalinat on joku nero sihen keksinytkin. Aika hifisti pitää olla että jaksaa sitä kahlata. Toki on paljon ihmisiä jotka eivät sitäkään huomaisi.
Vs: Olympus OM-D E-M5 Sokkotesteissä on tietysti puolensa, mutta sitä seikkaa, että katsoja kuvittelee "pakosta" löytävänsä eroja eri printtien välillä ei sovi aliarvioida - olivatpa ne sitten kaikki tehty samasta tiedostosta. Samahan koskee sokkokuuntelutestejä.