/ Rekisteröidy

Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Canon EOS 80D (tai muut Canonit) muistikorttiluukun mikrokytkimen vika.

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Tomii, 26 Lokakuu 2020.

Tags:
  1. Tomii

Tomii

1
    0
    1
    Moi,

Onko kenelläkään kokemusta Canon 80D tai muun Canon dslr:n muistikorttiluukun mikrokytkimen viasta? Eniten kiinnostaa onko joku hakenut kustannusarviota?

Kamera ei pysy päällä, koska piirilevyn mikrokytkin ei toimi ja tulkitsee muistikorttiluukun olevan auki. Käynnistymisen jälkeen kamera siis sammuu heti tai parin kuvan jälkeen. Joskus näytöllä ehtii ennen sammumista vilahtaa herja muistikorttiluukun sulkemisesta, minkä perusteella pääsin vian jäljille.

Joka tapauksessa kyseessä ilmeisesti aika harvinainen vika. Laite on muistaakseni hieman yli 3v sitten ostettu.

2. joohil

joohil

3
    0
    1
    Moikka!
    Läysitkö ratkaisua ongelmaan? Mulla nimittäin samanlainen vika mun 6D mark II kamerassa.

3. rarehanu

rarehanu Active Member

510
    125
    43
    Vaikuttaa vialta mikä kuuluu virhevastuun piiriin, koska ei tuollaisen pitäisi mennä muutamassa vuodessa rikki.
    Kannatta ottaa yhteyttä mistä ostettu tai maahantuojaan.

4. joohil

joohil

3
    0
    1
    Ite olen ostanut kameran 2018, joten korvaako virhevastuu enää tuollaista?

5. rarehanu

rarehanu Active Member

510
    125
    43
    Käyppä lukemassa tuo, vai onko ehtinyt 3 vuotta tulla täyteen.
    Takuu-INFO

6. joohil

joohil

3
    0
    1
    Ei ole tainnut ihan vielä tulla 3 vuotta täyteen. Onkohan kaikilla kaupoilla tuo 36kk

7. rarehanu

rarehanu Active Member

510
    125
    43
    Viimeksi muokattu: 29 Elokuu 2021
  8. canonmk4

canonmk4 Well-Known Member

1 692
    626
    113
    mitähän Jassilla mahdetaan sanoa Fotonordicista sehän on kamerakauppa, onhan Canoneilla takuu 12-36 kk riippuu mistä ostaa ja saahan takuutakin ostaa 12kk lisäksi, kunhan joohil on ottanut yhteyttä Jassiin niin voi selvitä, toivotaan että kirjoittelee palstalla kokemaansa.

9. rarehanu

rarehanu Active Member

510
    125
    43
    Mikä tässä tekstissä on epäselvää ? Tietysti jos vika on itse aiheutettu, niin silloin asia on eri.
    Canon kamerat ja objektiivit 12kk, mutta kuluttajasuojanmukainen toimivuustakuu kattaa
    takuunalaiset viat aina 36kk saakka. Yrityksille takuu 12kk. Muut tuotteet (salamat yms.) 12kk. Alkuperäisakkujen takuu 6kk. Huollot hoidetaan JAS-tekniikan kautta.
    Nää lisävakuutukset on typerysten kusetusta.
    12kk takuulla ei ole mitään merkitystä, kun vika kuuluu virhevastuun piiriin, tyhmänkin pitäisi tajuta, ettei osien pitäisi hajota tuossa ajassa normaalikäytössä.

Viimeksi muokattu: 29 Elokuu 2021
    canonmk4 tykkää tästä.