Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Olympus e-pl1 testi Canon FD-linssillä, kirjosieppo-potretti

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana nimenion, 6 Kesäkuu 2012.

Hei! 

Kokeilin vanhaa Canon FD 300/4 L -objektiivia ja siinä 1,4x telejatketta, sekä tietty tarvitsin halpissovitteen, jolla sain ne istumaan Olympus E-PL1 -runkoon.

Käyttöaukko oli 5,6 aika 1/500s, ISO 400, polttoväli 840 mm, valotus -1EV :-9 ja käsivaralta mentiin.

Aijuu, muoks, en tehnyt tuolle yhtään mitään, jiipekkiä kamerasta suoraan. Kutistin tähän foorumiin sopivaksi.

1. Vs: Olympus e-pl1 testi Canon FD-linssillä, kirjosieppo-potretti

Sehän on hyvä. Vähän liian linnun päätä hipoen.

2. Vs: Olympus e-pl1 testi Canon FD-linssillä, kirjosieppo-potretti

Kiitos. Joo, ja oksantynkä oikealla ehkä näkyviin, onhan tässä opittavaa.
    Mukaan olisi voinut ottaa puun kukkia, kun niitä puussa oli, mutta kun tuo halusi poseerata tuossa.
    Sen sijaan tykkään tuosta vihrea-punainen -taustasta.
    Täytyy sanoa, että FD-tele luultavimmin hyötyy kuvanvakaajasta!

3. Vs: Olympus e-pl1 testi Canon FD-linssillä, kirjosieppo-potretti

Mukava kuva. Pään yläpuolelle kaipaisi vähän ilmaa. Allekirjoitan saman kuvanvakaimesta - kun sen muistaa säätää oikealle polttovälille. Itse kuvasin viime talven pakkasilla 600millisellä E-p1:n kanssa ja yllätyin hyvistä tuloksista. (Jotka tosin täällä haukuttiin...)

4. toninikkanen

toninikkanen Active Member

1 628
    0
    36
    Vs: Olympus e-pl1 testi Canon FD-linssillä, kirjosieppo-potretti

Mulla on ideana kokeilla vastaava E-P2:lla ja CZJ 300/4 P6-Sonnarilla, mutta tarvitsen ensin toimivan sovitteen.. mulla on sovite millä tuon saa Nikon-runkoon ja nyt tarvitaan vain toimiva Nikon-Pen-sovite; ostamani tosi halpa "KIWI"-merkkinen ei toiminut (ei sovi runkoon! Kiinassa ei olla niin viimeisen päälle tarkkoja koneistuksen kanssa)..

5. aaki

aaki Active Member

3 685
    2
    38
    Vs: Olympus e-pl1 testi Canon FD-linssillä, kirjosieppo-potretti

Hyvin onnistunut kokeilu.