Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Olympus E-M5 ja tarkennuspisteen koon muuttaminen

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Marginaaliolento, 1 Helmikuu 2014.

  1. Marginaaliolento

    Marginaaliolento Member

    181
    10
    18
    Päivitin E-M5:n kiinteän ohjelmiston versioon 2.0, jonka toisesta uudesta ominaisuudesta Olympus Suomen sivuilla lukee näin: "Pieni AF-kohde lisättiin AF-kohdeasetuksiin".
    Tähän mennessä monien hankalana pitämä Olympuksen valikkojärjestelmä ei ole tuottanut minulle ongelmia,
    mutta nyt tuottaa eikä käyttöohjeestakaan ole apua tai sitten minulta on jäänyt jotain huomaamatta, mutta en osaa vaihtaa tarkennuspisteen kokoa. Kertokaa te viisaammat miten se tapahtuu.
     
  2. Vs: Olympus E-M5 ja tarkennuspisteen koon muuttaminen

    Info>tarkennuspisteet näkyviin> takanäytön vasemmasta alareunasta infokohdasta, jonka jälkeen takanäytöltä napautus näkyvillä olevaan tarkennuspisteisiin jolloin koko muuttuu, näin ainakin E-M1:ssä.
    Toivottavasti selitys auttaa.
     
  3. Vasama

    Vasama Member

    38
    0
    6
    Vs: Olympus E-M5 ja tarkennuspisteen koon muuttaminen

    Hieman selvennystä edelliseen kommenttiin.

    Menu-valikon kautta vaihtaessa tarkennuspisteen koon muuttaminen ei minullakaan toimi, vaikka löytyy oikea vaihtoehtokin. Mutta kun on tarkennuspistemoodissa (siis missä valita tarkennuspiste), painamalla info tulee vasempaan alareunaan keltaiset ikonit ja painamalla ylös/alas pystyy vaihtamaan tarkennuspisteen kokoa. Ja se uusi moodihan on [-]s.
     
  4. Marginaaliolento

    Marginaaliolento Member

    181
    10
    18
    Vs: Olympus E-M5 ja tarkennuspisteen koon muuttaminen

    Kiitoksia neuvoista. Nyt homma toimii ja tarkennuspisteen koko vaihdettu.
     
  5. Vs: Olympus E-M5 ja tarkennuspisteen koon muuttaminen

    niinhän se menee, en vaan muistanut että olin itse ohjelmoinut tuon oma esimerkin mukaiseksi tuon vaihdon, jolloin tarvittaessa muutto tapahtuu hiukan joutuisammin.