Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Olympus E-500

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana saxplayer, 5 Toukokuu 2006.

    Tekeekö tolla jotain, ko media sitä kehuu, mut valokuvaajat haukkuu?
     
  1. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Mitähän valokuvaajia ne ovat, sillä tämän mallin _käyttäjät_ ovat siihen oikein tyytyväisiä:
    http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=oly_e500

    Jos itse ostaisin nyt Olympuksen, ostaisin mallin E-330 - ihan vain sen kääntyvän LCD-etsimen vuoksi (sitä nyt ainakin puristit vihaavat...).
     
  2. Markkinoiden pimeimmällä optisella etsimellä ei olisi merkitystä hankintaasi? :)

    Minulle olisi, eli en koskisi pitkällä kepilläkään. Oli muut ominaisuudet sitten vaikka mitä.

    Se LCD on lisäominaisuus, ei korvaava. Jos kamerassa on hyvä optinen etsin, niin saattaisin ottaakin sen, vaikka siinä olisi LCD-etsinkin. Ominaisuudesta maksaminen olisi jo harkinnan paikka.....
     
  3. Retku

    Retku Active Member

    1 496
    0
    36
    Tekeepä hyvinkin. Kuvaan lehtikuvat (Vaasan ylioppilaslehti) moisella kera Zuiko 14-45mm f/3.5-5.6 ja Zuiko 40-150mm f/3.5-4.5. Parhaimmillaan tekee todella nättiä jälkeä aina ISO400 asti. ISO800 saakka ja tietyin varauksi sen ylikin ihan käyttökelpoinen lehtikuvissa. Koska kenno on pieni, niin syväterävyyttä ei aina saa niin kapeaksi kuin itse haluaisi. Etsin myös on pieni, mutta siihen tottuu. Ja vielä salamasynkka (1/180s) saisi olla nopeampi, samoiten sarjatuli (2.5k/s). Ergonomia on omaan käteeni hyvä ja käytettävyys erinomainen muutenkin.

    Hyvä kamera se on, kun oppii metkut. Niin ja vertailukohtana toimii oma Nikon F4e.
     
  4. Vs: Olympus E-500

    Eikös tuo ole tuo e-500 ihan kelpo laite harrastuskuvaukseen? itse en ainakaan käytä iso 800 korkeampia arvoja. onko tuon sulkimen kestosta tietoa kellään tai missään? ai niin, on muuten hienoja kuvia tuolla! ilo katsella!
     
  5. Vs: Olympus E-500

    Eiköhän kestä,kun kerran valmistaja antaa kameralle 2vuoden takuunkin,kilpailijoilla taitaa loppua jo takuu vuodessa (voin olla osittain väärässäkin,mutta en tässä rupea tarkistelemaan).
     
  6. Drinkkeri

    Drinkkeri Active Member

    473
    26
    28
    Vs: Olympus E-500

    Hyvä kampe se on. Omassa käytössä tuo tuplakitti ja lisää optiikkaa tilauksessa.

    Isoimmat miinukset olen tavannut kertoa kyselijöille: pieni etsin, kohisee kosken lailla kun iso800 ylittyy, ei pystykuvauskahvaa, valovoimainen optiikka kallista ja saatavuus vielä heikkoa.

    Ergonomialtaan (etsintä lukuunottamatta) parhaita pikkujärkkäreitä, 2xcroppi siunaus telepäässä ja kirous laajassa päässä, akkua en ole saanut kuvattua tyhjäksi kertaakaan (kaksipäiväisen festarin olin kesällä kuvaamassa, parisen tuhatta kuvaa tuli otettua yhdellä akulla), kittiputket ovat suhteellisen laadukkaita, varsinkin tuo 40-150mm/f3.5-4.5 oli positiivinen yllätys.
     
  7. Vs: Olympus E-500

    Päädyin kuitenkin E-330 malliin, juuri sen livekuva-etsimen takia. (jota en vieläkään ole kyllä tarvinnut).
    Lisäksi E-330 on kohinattomampi kuin siskonsa. Samat putket molempien kiteissä.

    Sax