Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Olympus e-420 yhteensopivat objektiivit

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Ziiwi, 7 Kesäkuu 2009.

  1. Ziiwi

    Ziiwi

    2
    0
    0
    Elikkäs siis, itse olen joulupukilta saanut tuon pikkuisen olyn ja nyt kiinnostaisi asiantuntijan lausunto seuraavasta aiheesta: Minkä merkkisiä objektiiveja kyseiseen runkoon voi hommata? Onko ainoa vaihtoehto Zuiko digital? Itselläni on tällä hetkellä 17,5-45mm 1:3.5-5.6 ja kiinnostustra olisi nyt hieman "edetä pidemmälle". Vähän jos saisi lisää zoomia.
     
  2. Vs: Olympus e-420 yhteensopivat objektiivit

    Four Thirds; tuolta löytyy vaihtoehdot .
     
  3. Ziiwi

    Ziiwi

    2
    0
    0
    Vs: Olympus e-420 yhteensopivat objektiivit

    Kiitokset! Sigmaa harkitsen taloudellisen tilanteen apkottamana. Onko kokemuksia esim. 55-200mm f4-5.6?
     
  4. Vs: Olympus e-420 yhteensopivat objektiivit

    Kannatta kytätä vaikka huutonetistä Zuikon 40-150 ennen tuota Sigmaa.

    Omakohtaisia kokemuksia Sigmasta ei ole, kuulopuheita vain.
    Zuikosta on omakohtaisia kokemuksia, ja niitä saa käytettyinä noin 100-120 euron hintaan.


    Sitten taas kuulopuheiden mukaan Sigman 70-200 f2.8 olisi jo ihan "kiva" lasi, tosin hintaakin aika tavalla enemmän.
     
  5. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Olympus e-420 yhteensopivat objektiivit

    Ei ole omakohtaisia kokemuksia, ja olen joutunut kuuntelemaan suuuuuuren määrän zuiku propagandaa nappelta.

    En hurahtaisi sigmaan jos zuikot pyörii noissa hinnoissa. Propagandan mukaan huono zuiko on parempi, kuin keskiverto sigma ;D
     
  6. Nappe1

    Nappe1 Member

    651
    0
    16
    Vs: Olympus e-420 yhteensopivat objektiivit

    Jus_si:n esipuheen jälkeen sankari itse saapuu paikalle... :)

    55-200 Sigma on halvin Sigma ikinä. Itse en ole moista omistanut enkä tiedä ketään 4/3 kuvaajaa jolla moinen olisi. Sitävastoin joitakin kuvia Canonin kiinnityksellä olevasta yksilöstä olen nähnyt ja sen perusteella putki on lähinnä arpojan valinta. välillä kaikki on kohtalaisen kohdallaan, mutta toisinaan tulee karmeaa suttua. Liekkö sitten herkkä sivuvalolle tai jotain.

    Zuiko 40-150 sekä vanhana että uutena versiona on selvästi parempi vaihtoehto kuvanlaadulllisesti. Kyllä tuolla Sigmallakin varmaan liikkeelle pääsee mutta ennemmin panostaisin tuohon Zuikoon.
     
  7. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Olympus e-420 yhteensopivat objektiivit

    Paljonko tuommoinen Zuiko 40-150 kustantaa jos käytettynä sellaisen ostaa? Siis etten liikaa tarjoa ;-)
     
  8. Nappe1

    Nappe1 Member

    651
    0
    16
    Vs: Olympus e-420 yhteensopivat objektiivit

    Jos käytettynä löydät sen uudemman (F4-5.6) niin uusi maksaa ~260 Euroa. Jos takuuta tähteenä jonkun verran, sanosin 130-160 Euroa, ilman takuuta joku 100-130 Euroa. Olympuksellahan on 2 vuoden takuu putkille. (ainoana poikkeuksena World Wide Guarantee putket, joissa vain 1 vuosi, Joten maailmalta hakiessa menettää puolet takuusta.)

    se vanhempi (F3.5-F4.5) maksaa sitten käytettynä enempi.
     
  9. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Olympus e-420 yhteensopivat objektiivit

    Eipä noita kai uutena kannata ostaa kuin kittipaketeissa. Kiitos hintatiedoista. Eiköhän tuommoinen löydy jahka hetken katselen.
     
  10. Vs: Olympus e-420 yhteensopivat objektiivit

    Se uudempi (f4,0-5,6) on sitten huomattavasti kevyempi ja jonkin verran pienempi kuin tuo vanhempi versio.

    Huuto.netissä aika-ajoin myynnissa. Juuri taisi parikin kappaletta mennä noin 100 euron hintaan tuota uudempaa versiota.
    Jollei sinulla ole muuta linssiä Olyyn kuin se pannari, myös 14-42 halpiskittizoomi on tutustumisen arvoinen.
    Yllättävän hyvä, laajispäässä alle 18mm hiukan tynnyriä, muuten hyvä mutta "pimeä".
    Myydään noin 80 euroon käytettynä.

    Edit: Näppäilyvirhe
     
  11. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Olympus e-420 yhteensopivat objektiivit

    JOo, olen pikkuisen kokeillut 14-42 millistä. Ihan hyvä objektiivi, ei siinä mitään.

    Olympuksen pikkukennon kanssa kaipaisi kuitenkin normaaliobjektiivilta valovoimaa. 14-42mm tuntuu vähänkin heikommassa valossa kamalan pimeältä, eikä pannarikaan mitään luksustasoa edusta, vaikka kyllä sillä jo ratkaisevasti paremmin pärjää.