Vs: M: Sinar suljin + Rodenstock optiikkaa Nostetaan vanhaa ilmoa, kun näkyy noita Sinar-runkoja olevan muilla kaupan
Vs: M: Sinar suljin + Rodenstock optiikkaa joo ja dollaria vasten ollaan vahvoja poikia että vaikka jenkkilöistä kameroita tilaisisi. pidätkö myyntipuheita noista sinarin laudoista, sulkimista ja yhteensopivuuksista.. vai pitäisikö ite ottaa selvää kuitenkin.
Vs: M: Sinar suljin + Rodenstock optiikkaa Käsittääkseni kaikki Sinar DB "täysautomaatti" ja DBM "automaatti + käsisäätö" optiikat käyvät kiinni kaikkiin Sinarin sulkimiin ja runkoihin. Poikkeuksena on yli f5.6 valovoiman omaavat optiikat, jotka toimivat myös f5.6 sulkimella, mutta vaativat täydellä aukolla toimiakseen uusimman f4.5 suljinversion. DBM-optiikoiden aukkoa voidaan säätää myös manuaalisesti, joten sulkimena voi käyttää historiallisen fiiliksen saavuttamiseksi vaikka hattua, mikä on kovin hankalaa DB-optiikoilla. Parasta on tietysti selvittää asiat (myös) itse. Tässä paketissa oleva suljin on ilmeisesti 4. uusinta mallia ( f4.5 -> f5.6 "improved" -> f5.6 "musta" -> f5.6 "hopea"). Olisko vielä Norman aikaan ollut tarjolla joku vanhemi malli, en muista. Tämä on joka tapauksessa Sinar P:n mukana tullut malli.
Vs: M: Sinar suljin + Rodenstock optiikkaa Tää nyt ei oo mun ilmoitus, mutta kun on omakin suljin tarjolla Niin, jäin miettimään noita malleja. Mulla on sellaiset tiedot, että Normaan oli vastaava/vastaavantapainen suljin vihreillä metalliosilla. Sitten tuli hopeinen versio (5.6). Kun hopeiset kamerat muuttuivat mustiksi (F->F1/F2 ja P), myös suljin muuttui mustaksi (5.6). Ja lopuksi edelleen musta, jossa suurin aukko on 4.0. Sinar vaihtoi P:n aikoihin logon tuohon nykyiseen sellaisesta ohuesta fontista. Siitä voi kanssa vähän päätellä ikää. Mutta ilmeisesti kaikki versiot ovat teknisesti samoja tai ainakin hyvin lähellä toisiaan.
Vs: M: Sinar suljin + Rodenstock optiikkaa Yhdessä f5.6 mallissa on oranssi improved-tarra. Tämä on vanhempi kuin f4 (ei f4.5 niin kuin muistelin) malli, joten olettaisin että f5.6 improved ja f4 ovat jotenkin parempia kuin muut...
Vs: M: Sinar suljin + Rodenstock optiikkaa Mikä siis on vialla sulkimessa? Eikö aukea, jääkö auki vai mitä?
Vs: M: Sinar suljin + Rodenstock optiikkaa Ei aina aukea (vika voi osittain olla kaapelissa) ja aukonsäätövipu ei palaudu kunnolla.