Hei foorumilaiset! Olen kuvannut ja aion kuvata hieman lisää 120-koon Bergger Pancro 400 -filmiä boksinopeudella ja @iso 800. Kysyn kehitesuosituksia, edullisia suosien. Minkä kehitteiden olette huomanneet toimivan parhaiten?
Aikanaan tuota kokeilin keskikoossa ja tein Rodinalilla tunnin semiständissä 1+100. Ihan kivaa jälkeä tuli etenkin yläsävyihin. Tuo oli neljälläsadalla, kahdeksallasadalla en ole kokeillut. En tuota filmiä kuitenkaan kuvannut kuin muutaman rullan, en siitä suuresti pitänyt.
Kiitos vastauksestasi. Miksi et pitänyt kyseisestä filmistä? Olen itse saanut käsityksen, että Rodinal sopii filmille kuin filmille, mutta se se taitaa saada rakeen esiin oli filmi mikä tahansa. Oma tavoitteeni olisi saada mahdollisimman siisti (rae jää piiloon?) nega, jota sitten vedostaa pimiössä. Toisaalta toki kyllä skannaan myös.
No, se oli minun makuuni hieman liian loivaa jälkeä, lisäksi se oli turhan kallista. Nelisatasena useimmiten käytän Hp5+:aa jonka jäljestä pidän edemmän ja joka on halvempaakin. Kun keskikoolle kuvaat, niin aika suuria vedoksia saat tehdä että normaalilla katseluetäisyydellä rae näkyy, ei Rodinal ainakaan minun kokemukseni mukaan sentään niin paljoa raetta korosta. Oma suosikkikehitteeni nykyään on DD-X (ei tosin halvin mahdollinen), voisin kuvitella että se toimisi hyvin myös Pancron kanssa.