Olin taas hautajaisia kuvaamassa ja olen hiukan alkanut tympiintymään LowePro reppuuni näissä hautajaisissa. Muuten se on varsin hyvä enkä siitä luovu. Maastossa se on paras. Häissäkin se reppu menee mutta näissä hautajaisissa tuntuu että jokainen liike minkä tekee on ylimääräistä. Mietin mikä olkalaukku olisi hyvä joka toimisi. Sinne pitää 5DMkII kamera parin opiskan ja salaman kanssa mahtua joten ihan pienikään se ei voi olla. LowePro merkillä löytyy olkalaukkuja mutta jotenkin ne on sen näkösiä että ei innosta. Eikä viitti lisäeuroja mistään merkkistäkään maksaa joten luulen etten Billinghamiakaan viitsi ostaa. Muutenkin voi tähän ketjuun laittaa ja lisätä kokemuksia olkalaukuista.
Vs: Olkalaukuista Tamrac Pro 12 on mulla. 2 runkoa ja muuta roipetta menee aika paljon. Enempi ei mun selkä kestäisikään. Pari pikalukkoa on mennyt rikki, Fokalla kuulemma vaihtaisvat uusiin.
Vs: Olkalaukuista ThinkTank retrospective sarjaa kehiin vaan, voin suositella. Parasta ettei huuda isoon ääneen olevansa kameralaukku ja tarrat voi hiljentää. Eri kokoja myös. vm
Vs: Olkalaukuista Muutaman vuoden vanhasta Loweprosta hajosi solki; onneksi muistin, että löytyy pitkä takuu. Uusi osa nyt tulossa. Tästä pisteet merkille, mutta design on usein vähän tylsä. Tosin D550 AW on kaikin puolin loistava reissulaukku. Siis yhtenä kassina, johon mahtuu läppäri, kalsarit, kamerat ja juomat. 1970 ja 80-luvun ammattilaiselta näyttäisi Tenban vanhojen laukkujen kanssa. Ne ei hajoa millään ja helppoja käyttää. Mutta vaikeesti löydettäviä nykyään. Tamracilta mulla on ollut/on ehkä parhaiten tehdyt laukut. Ja ovat yleensä rumia. Kopiointi - näissä tapauksissa kai Domke - ei ole oikein, mutta näitä seuraavia on kansainvälinen markkinapaikka täynnä. Ja suoraan sanoen aika hyvää vastinetta rahalle, jos jätetään eettiset asiat huomioimatta. http://www.ebay.com/itm/Hot-Retro-DSLR-SLR-Camera-Canvas-Vintage-Shoulder-Bag-Case-For-Sony-Canon-Nikon-/280845055800?pt=US_Camera_Cases_Bags&hash=item4163ab7738 K
Vs: Olkalaukuista Mulla on Domken J1 ja toimii mainiosti, D3 24-70:n kera, 14-24 ja 70-20 mahtuvat mukavasti.päätytaskuihin voi sitten heittää salamat, jos kokee tarvitsevansa.
Vs: Olkalaukuista Billinghamin ostamalla säästää. Vielä parempi on Hasselblad olkalaukku, kun se näyttää niin hyvältä. Sellaisia on joskus ebayssa. TY Jukka
Vs: Olkalaukuista Vanha intin suojanaamari laukku ajaa asian, ei maksa paljon eikä näytä hyvältä ja tuskin löytyy iibaystä. Jos menee (tuskin) rikki ni osta uus
Vs: Olkalaukuista Mielenkiintoinen tsuumi. Mitä itsellä moisista värkeistä on erinomaisen vähäistä kokemusta niin aina se aluksi on liian laaja ja pitää tiivistää tsuumaamalla piukempaan. Tässä on ilmeisesti huomioitu käyttäjäpalaute ja tehty päinvastoin toimiva! Voisi olla mielenkiintoista kokeilla varsinkin kun polttoväli kattaa 99,9% mun tallennetarpeista.
Vs: Olkalaukuista Löytyykö Tembalta muita kuin kovia laukkuja nykyään? En ole olkalaukkuina niihin törmännyt mutta kovissa laukuissa se on loistava. Kestää hyvin niin mekaanisesti kuin vetoketjun suhteen. Eikä hajoa vaikka on reissussa saanut kyytiä lentokentillä ja maastossa. Fimeko taitaa myydä noita.
Vs: Olkalaukuista Siis ei voi olla totta....sanoisinko DÄÄM. Tänään työkaverini soitti ja kyseli ostaisinko appiukkonsa jäämistöä, joku salama ja jotakin kamera rompetta. Juu kiinostaa, sanoin. Niin se oli 10 minsan päästä mun työpisteellä esittelemässä romppeitaan. Salama kilkkeineen osottautui kuumavaloksi joka meni kaupan toiselle työkaverilleni ja laukun minä ostin kympillä pois kuleksimasta. No kuhan kotia pääsen, saan sovitella sopiiko tonne esim. hautajaiskeikan varusteeni. Kiva myös, kun tuli tekstiviesti edellisen keikan kuvaajalta "Kiitos kovasti kuvista, jotka oli tosi hyviä ja tunnelmallisia"
Vs: Olkalaukuista Siis ei mitään ikävästi ole tapahtunut....et ehkä tajunnu tekstistäni että mä en voinnnu uskoa ja tajuta että näin tapahtui. Tuli tunne että huokausia on kuunneltu.
Vs: Olkalaukuista Onko DÄÄM kiroilua? EDIT:Katsoin googlesta ja siellä se on laitettu kirosanaksi. Pitääpä sanoa noille nuorille että ei saa kiroilla kun ne käyttää sanaa....."Voi DÄÄM ku oli magee konsertti" Mirrored nyt tämä pilkku on tyydytetty.
Vs: Olkalaukuista Ei ole kovin hyvän näköinen olkalaukku, mutta sehän on makuasia. Mulle on tärkeää, että laukku on hyvän näköinen. Hasselin laukku oli hyvännäköinen, eikä billinghamissakaan valittamista ole. TJukka
Vs: Olkalaukuista Heheh...tottakait laukun pitää sopia paidan väriin. Minusta laukkuni on komeempi kun BilliKlubiHam.
Vs: Olkalaukuista Pieni oli mun vehkeille. Joten katsotaan pärjääkö tolla jossakin tilanteissa vai jatkanko isomman metsästystä.
Vs: Olkalaukuista Itsellä nyt Thinktankin Retrospective 30:ssa kannossa 5d, 24-105, 85, nippu radioita, Elinkan Quadra yhdellä akulla, rengassalama + perushuoltokilkkeet, vara-akut jne. Jos olisin jättänyt sadesuojan + muuta turhaa roinaa himaan mukaan olisi mahtunut normaalivälähdyspää ja pikkusalama (tai vararunko) oikein mainiosti. Suosittelen - ainoa vika tässä mallissa on se että 70-200 ei mene erityisen kätevästi sisään jos sen pitää kiinni rungossa (Retrospective 20 on korkeampi, siihen menee). Suosittelen lämpimästi, täältä saa: http://studiovarustamo.workspace8.smilehouse.com/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=399
Vs: Olkalaukuista Aikasemminkin näitä malleja ehdoteltiin. Tässä oli hyvä linkki ostopaikkaan. Nää kyllä näyttää kiinoistavalta. Ja toi korkea malli mua kiehtoo....olenhan itsekkin korkea ;o). Kiitti linkistä.
Vs: Olkalaukuista Löyhästi aiheeseen liittyen. Aikanaan ostin Gigantista olkalaukun 15eurolla. Mahtuu runko+objektiivi, salama ja toinen pieni objektiivi. Tai sitten runko+objektiivi ja tlr. Täydellinen mulle. Oikeastaan tympii ainoastaan läpän sisäpuolen verkkotasku, johon kameran salamakenkä välillä tarttuu. Vedenpitävä ei ole, mutta siltä varalta on muovipussi sivutaskussa. Rok.