Oon tykästynyt om kolmosen jykevään rynkoon ja tuli mieleen kuinka paljon erillainen on esimem-D1:sen kuvakenno ja olisko se niin paljon erillainen että mahdotonta muuttaa OM-3:seen Ja muuttaako tehdas niinpaljon erillaiseksi toimivan kiinnitys systeemin toiseksi.Tää nyt on vähän teoriaa ja spekulointia saman kennokoon tiimoilta.Onko kukaan nähnyt molempien olyjen sisälle että voisi suoraan sanoa ettei käy ja voisko siinä olla sekin pointti ettei tehdas antaisi lupaa siihen virittämiseen huollossa.Molemmilla suljinaika 1/8000 osa sekunttia.Mulla sellainen tunne että ammatikseen olyllä kuvanneet ovat pyytäneet kameraansa jotain erikois toiminta lisää siksi tämmöinen heitto!
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 OM-3 on kinokoon filmikamera, ei taida onnistua ihan helpolla, luulisin?
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 ● http://olympus.dementix.org/Hardware/PDFs/OM-3_exploded.pdf
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 En tiedä, mutta olen silti varma että ei ole mahdollista kohtuuhinnalla.
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 En tiedä, mutta olen silti varma että ei ole mahdollista kohtuuttomallakaan hinnalla.
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 Jaa koska kennoa ei voi vaihtaa filmijärkkäriin vaan vain lisätä? Mutta kaipa se olisi mahdollista, mutta lopputulos olisi kuin Nikon Df eli melko kaukana FM/FE/FA rungoista. Kokolailla kaukana. ed. Toisaalta miksi toivoa M43 kennoa Olyyn kun sellaisia saa jo valmiina kokonaisina kameroina? Kun toiveisiin on päästy, laitetaan samantien vähän isompi! Eiköhän olisi vanhat Zuikotkin silloin mielekkäästi toimivia.
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 Tämä toive ei ihan auennut. Miksei vanha OM-kiinnitys olisi erinomainen? Runkoa ei litteämmäksi ainakaan saa muutettua, jos ei luovu peilistä. Harvoin kuulee Olysta historiaa ammattikamerana. Kaipa sellaistakin oli jossain määrin. Olisi kiva kuulla lisää aiheesta.
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 Tuttu yritti Olylla duunikuvausta. Piti kahta kameraa, toinen oli huollossa. Silloin Olyn huolto oli Portugalissa, ja reissu aina 3 kk kerralla. En tiedä nyt. Ei kuvaa enää Olylla hän.
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 OM-4 lienee se ammattimaisin versio?
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 No siihen ainakin voi sitten varmasti vaihtaa kennon.
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 Ainakin pokkarikama (XZ-1) menee korjattavaksi Tsekkeihin... Reissu kesti vain 4-5 viikkoa..
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 Eikö se ole OM-2:n uudestituleminen vaan melko lailla, kuten OM-3 on toisinto OM-1:stä? OM-2:n tekniset hienoudet vetosivat nimenomaan harrastajiin 1975 alkaen: Mitä ammattilainen tekisi esimerkiksi sillä että suljin automaattisesti sulkeutuu kun filmiltä on heijastunut valotusmittariin tietty määrä valoa? Tai että kamera on vähän pienempi kuin kilpailijansa ja vähän hiljaisempikin? Ja jatkoksi kaikki OM-4:n lisäominaisuudet... Järjestelmä myi erittäin hyvin. P.S. En tässä nyt lukenut mielessäni taiteilijoita ammattilaisiin. He voivat valita välineensä yleensä vapaammin.
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 Onko olympusta edes koskaan markkinoitu ammattilaiskäyttöön. Vaikuttaa kahelilta kokeilulta, jos on leivästä kiinni.
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 Varmasti mahdollista, mutta sovittaminen voi olla hankalaa kotikonstein.
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 Canon AE-1 digital. http://hackaday.com/2010/05/05/classic-canon-ae-1-gets-a-digital-upgrade/ Zorki tai Fed ovat saaneet myös uuden kennon: ƒtƒFƒCƒNEƒoƒ‹ƒiƒbƒNƒ‰ƒCƒJ‚ðƒfƒWƒJƒ‰»‚·‚é Mutta Olympus... ei kai sentään.
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 Tuli pahempi huolimattomuus virhe itseltäni kun meni olympuksen filmi kameran muutos kyselyksi, vaikka piti olla E3 digikamera.Muu teksti pätee mutta OM3 muuttui E3:seksi.Kiitos kuitenkin palautteestanne ja räjäytyskuvista jonka otan talteen kun on tuo OM3:nenkin minulla laukussa ja siihen kuuluvia linssejä jota sovittimella käytän digi kamerassakin.Tässä nyt pari kirjainta numeron edellä muutti asian radikaalisesti toiseksi mutta aiheen mielipiteet olivat kiinnostavia kuulla.
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 Kyllä E-1 tullessaan 10 v sitten markkinoille sai melkoisen mainoskampanjan. 4/3 oli uutuus, ja lasit melko hyviä. Mikään halpiskamera E1 ei ollut.
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 Kyllä kai filmiaikaan Olympusta käytettiin paljonkin työntekoon, muistaakseni ainakin jokunen NG:n kuvaaja ja varmasti niitä oli muitakin
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 Minulla on sama käsitys. Monikin repparikuvaaja kuskasi Olympusta pienen koon ja keveyden takia. Lennoilla ja keikoilla pelkkä painoero vaikutti paljon. Eikä kuvaamisessa mitään eroa ollut. Urheilukuvaajat taisivat käyttää moottorinopeuksien takia pääosin raskaampaa kalustoa, mutta niissä hommissa ei niin paljoa kuljeskella kassin kanssa.
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 On muuten melkoinen volume tuossa olympuksen winder 2 moottoriperässä. Jännä tuo olympuksen vähyys ammattikuvaajien piirissä, olympuksella oli kuitenkin todella hienoja teleoptiikoita: 250/2, 350/2.8 jo 1980-luvulla. ja 35-80/2.8 kohtuullisen laadukas tsuumi sen ajan mittapuun mukaan. T Jukka
Vs: Olisko mahdollista kohtuuhinnalla vaihtaa Om 3:seen 16mp kenno esim olyom-d1 Se ei se hieno optiikka ole työläiselle yhtä himokas juttu kuin harrastelijalle. Tärkeämpää on laitteiston luotettavuus ja saatavuus, huolto esim. ulkomaanmatkoilla kuten kotimaassakin, varalaitteiden ja vuokrakaluston saatavuus jne. Jonkun opiskan optinen laatu on sitten jossain kärkikymmenikön takana listalla. Jenkkilässä aika iso osa keikkakuvaajista toimi ainakin takavuosina kokonaan vuokrakalustolla. Kullekin keikalle haettiin vuokraamosta just siihen sopivat vehkeet. Lasku sisällytettiin asiakkaalle menevään laskuun, joten fotarilla ei ollut kalustossa kiinni mitään, ja aina kunnossa oleva välineistö käytössä. Esim. Suomessa on vastaava käytäntö nykyisin rakennusalalla, koneet haetaan aina vuokraamosta, rakennusliikkeellä ei ole varasto- eikä huolto-ongelmia.