Valaistusta ja valotusta piti testata: Tämä malli pysyi paikallaan kahden kuvan verran ja tässä se enemmän normiposeeraus,eli Kovis Toinen olevinaan pehmonarsisti, jolla ei ollut nyt aikaa tämän enempää Terv Higg
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! Varjo, varjo, missä on se varjo? Alla nenän nyt on, eikö muualla oo..? Varjo varjo, missä on se varjo? Sitä tarvittaisiin, kasvot muotoilemaan! Säv, J.Karjalainen, san, Jukka T Jukka
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! Niin, siis D70S takanäyttö on yksinkertaisesti paska, eli vinkkinä vaan kameranvaihtokeskusteluun(Nomad erityisesti) nyt löytyi syy vaihtaa... Niin siis sitä katsomalla ei näe miten onnistuu, en ainakaan minä. Nyt oli kamerassa ohjainsalama kattoa kohti vain impulssia antamassa, toinen etuoikealta sateenvarjon läpi. Ampui Nikonin langattoman systeemin mukaan oletusteholla . Vasemmalla lumisoft hopea- heijastin, ja iltapäivän kevätvalo ikkunoista soljui, siis myös vasemmalta. Olisinko varjoa saanut näillä vermeillä tukkimalla luonnonvaloikkunat (säleverhot kiinni) vasemmalta ja tai vaihtamalla heijastin valkoiselle puolelle jottei heijastaisi niin hyvin, siirtämällä heijastinta kauemmas vaiko mikä hävitti varjot. Ensin sanotaan että pitää hommata heijastin ja kun sen hommaa pitäisi olla varjoa Kysyn näin koska olen kärsimätön ja laiska, en jaksa apuvälineillä päämääräämättömästi harjoitella( noh, en ole harjoitellut yhtään ja vähemmän myötämielisiä malleja tuloksetta kiusata. Ehkä tämä keinovalopotrettikuvaus ei minulle sovi(mikä sitten muka sopii, toim huom), liikaa mietittävää/ ennakoitavaa, terv. hätäinenHigg
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! Isommasta takanäytöstä näkyy isommat menut ja histogrammit On ylioptimismia kuvitella, että takatelkkarista kuvan hyvyyttä arvioitaisiin. Silloin kun elämä on vaikeaa, voi lukea Joe McNallyn juttuja. PS Samanlaisia ongelmia mallien kanssa täälläkin :-(
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! Ei mikään kameran näyttö kerro kuvan laadusta mitään. Siinä(kin) mielessä on turha uskotella itselleen kameran vaihdon auttavan. Nikon Capture ja suoraan isolle näytölle.
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! Kannattaa käyttää iltasessio varjon ja valon kasaamiseen ja jonkun sopivan muotoisen ja vastaanrimpuilemattoman mallin räiskimiseen. Kamera ja salama manuaalille ja muistivihko käteen. Mulla ei ollut sitä hymypoikapatsasta, joten olen räiskinyt puusta veistettyä karhua Mielessä on käynyt ottaa kaukolaukaisin kouraan ja tehdä omapotretteja mutta en kestä katella pärstääni.
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! Mä en voi tätä tehdä, koska jälkeenpäin olisi pakko ne kaikki tänne lähettää...Higg
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! Ei millään pahalla, mutta edustava satsi "Digi Mustavalkoista", kuka tykkää, kuka ei ??? en ainakaan minä. Vähän kuin ruotsalaista "työpaikkademokratian läpikäynyttä" realismiajattelua...
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! unohtaa vaan salaman, ottaa vähän hienoa ohutta valkoista verhoseittiä, nipsukoilla ikkunan eteen ja alkaa käännellä mallia ja kameraa, menee eteenpäin ja taaksepäin simuloidakseen softboksia eri asennoissa. sitten tuloksista katsoo miten ratkaisevasti pienetkin erot näkyy filmillä (tai, tässä tapauksessa ruudulla). analysoi niitä ja sitten lisää tarkkaavaisuuttaan seuraavaan sessioon 200% -vähintään...
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! Onhan noissa kuvissa varjot suunnilleen sielläpäin..... se sivutuikku olisi saanut olla jonkin verran korkeammalla. Kontrasti sitten on tosi platku, mutta sitähän löytyy koneelta. Parempi tietysti, jos jo kuvatessa, mutta jyrkempää voi aina tehdä. Ctrl-M ja ässälle.
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! Tietysti kertoo; ei toki kaikkea. * Uusien mallien näytöt kertovat mm. Higginsin haluaman tiedon varjojen olemassaolosta. * Ne osaavat kertoa myös tietoa tarkennuksen onnistumisesta, koska uusille Nikonin malleilla pystyy kuvan skaalaamaan takanäytöllä noin viisi kertaa suuremmaksi kuin D70-sarjalla. Jos jotkut käyttävät tässä suhteessa huonompia laitteita, se on heidän valintansa. * Histogrammia myös hyödyntäen niillä voi tunnistaa valotuksen olevan sinnepäin sekä puhkipalamiset. * Horisontin suoruus näkyy myös takanäytöltä.
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! Joo, kyllä se salamakuvauksessa on ihan hyödyllinen tämän asian suhteen. Varsinkin jos salamavaloon sekoittuu ympäristöstä tulevaa valoa.
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! Aku Ankka aikoinaan ollessaan mestarivalokuvaaja, sai mallin pysymään paikallaan laittamalla housuihin ison magneetin ja sitten poika istumaan rautatuolille. Jälkikäteen sai vielä pimiössä retusoitua suupielet hymyyn ja sädekehän pään päälle. Aika näppärä kaveri oli aikoinaan.
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! ^ mutta se olikin filmiaikaan, digillä olisi varmasti loppunut usko kesken reissun.
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! Tutulla on kaksi mallinukkea, joilla hän harjoittelee valojen käyttöä, sai ilmaiseksi jostain vaateliikkeestä. Yhtä hyvin siihen varmaan soveltuisi pumpattava barbara, voisi säilyttää pienessä tilassa silloin, kun ei käytä. T Jukka
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! Täällä on ollut niin paljon näiden salamapotrettien testikuvauksia että luulis jo osaavan kuvata ihan manuaalikamoilla ja käsimittarilla. Olisiko aika kohta jättää se testaaminen vähemmälle ja alkaa niitä oikeita kuvia ottamaan, tai olenko nyt ihan väärässä?
Vs: Mallit perhana, eivät viitsi poseerata! Et. Tai olet. Parempi olisi kuvata ja paljon, mutta kaikkea ei välttämättä tarvitsisi tänne postata. Vielä sanon sen, että kyllä JukkaPro on oikeassa, luonnonvalosta se lähtee, salamat eivät tunnu käyvän tällaiselle luonnonlapselle kuten minä. Inspiraatio ja mallien peseerausinto on tiessään kun kaikki on kohdallaan kuvanottamista varten, Higg