Oletteko ostaneet ihan omalla rahalla oman kodin seinälle koskaan yhtään jonkun muun ottamaa kuvaa? Siis ihan kehystettyä valokuvaa, ei jotakin sittarin putkessa myytävää ferrari/heppa/tyttö/poika/jne. -julistetta tms. Minä en ole ostanut. Viimeksi kesällä tosin katselin eräässä galleriassa kuvia joita olisin hyvinkin voinut kuvitella ostavani. Esteenä oli ja on edelleen 1) seinätilan puute ja 2) kuvien hinnat. Jotenkin arveluttaa, että raaskiiko sitä vaikkapa 200eur sijoittaa kuvaan seinälle ripustettavaksi... Toisaalta omaan kalustoon on sijoitettu rahaa enemmän kuin tuo 200 euroa mutta eipä mulla seinällä ole omiakaan kuvia Mahtaako tätä lukea kukaan tälläisten ripustuskuvien myynnillä itsensä elättävää? Onkohan se elättäminen näin edes käytännössä mahdollista tässä maassa...?
No muuta en tiedä myynnistä, mutta pari kuvaa on menossa kehystysliikkeeseen myyntiin.... kunhan vaan saan aikaiseksi. Itse en ole koskaan ostanut kuvia, pari itse otettua kuvaa tosin roikkuu seinillä. Ei kai näillä kukaan Suomen mittasuhteissa itseään elätä, mutta ilmeisen hyvät rahat tulee kuitenkin jostain isomman portaalin myyntimääristä. Tiedä sitten miten tuo myynnin voitonjako menee em. portaaleissa ? 1:en kuvaajan kuvia olen harkinnut ostavani, mutta on kuitenkin toistaiseksi jäänyt ostamatta. Guillaume Plisson, Posters and Prints at eu.art.com
Muutamia omia kuvia on tullut ripustettua seinälle, mutta muiden kuvia ei ole tullut ostettua. Yritän tässä kirjoitellessani miettiä että miksi on näin. Ensimmäiseksi tulee mieleen että opiskelijalla ei ole varaa ostaa tyyriitä teoksia mutta sitten toisaalta mietin myös että onkohan siinä jonkinnäkönen reviirijuttu. Uskon ajattelevani suurinpiirtein niin että "turhaan minä toisen kuvia ostan kun voin laittaa omiakin kuvia seinälle." Eli ehkä fifty-fifty molempia. Ja en varmaksi taaskaan mene sanomaan ja mutu puhuu, mutta en usko että Suomessa pystyy elättämään itseään taulumyynnillä. Kun ottaa huomioon että pitäisi saada tuhannesta kahteen tuhanteen euroon joka kuukausi että voisi elää sillä. Normaalin palkkatyön ohella taas tuo lienee täysin mahdollista. Edit: unohtui mainita, minä olen kyllä myynyt muutamia kuvia
En ole ostanut, muutamia julisteita Osta Posters, Juliste ja Elokuvajulisteet AllPosters.fi-sivustosta on ollut erittäin vakavassa harkinnassa (mm. yksi makee Marilyn kuva). Joitain itse ottamiani kuvia lojuu siellä täällä ja niitä on tullut tutuillekkin annettua. Joskus vielä hemmottelen itseäni ja ostan tämän: Virhe - Kuvatoimisto - Photostock Vastavalo.fi
Jeps, itsekkin olen noita majakkakuvia ihaillut aina kun niitä jossakin on vastaan tullut. Jossakin vaiheessa olie Helsingin Itäkeskuksessa noita (kai ne oli saman kuvaajan, en muista tähän hätään) myynnissä ihan kehystettyinä ja aina oli vaikeata päästä niiden ohi. Mutta ostamatta siis ovat vielä. Itsekkin aloin oikein pohtimaan tuota miksi en ole ostanut yhtään kuvaa. Enpä saituruuttani lukuunottamatta (ja sitä puuttuvaa seinäpinta-alaa lisäksi) ole vielä keksinyt oikein hyvää syytä... [edit] Mun kuvia riippuu yhdessä paikassa. Nimittäin joskus koulun kuvaamataidon tunnilla valokuvaukseen tutustuttaessa tein sarjan kotikaupungin eri rakennustyylejä edustavista rakennuksista. Nyt se on vanhempieni kodin seinällä, ollut jo yli 20 vuotta... Muita yksittäisiä kuvia olen myynyt, mm. tuoreimmassa Lemmikki -lehdessä on yks. [/edit]
Jotain tällaista varmaan tulee ajateltua, siis ei ole tullut ostettua. Joskin eipä ole tullut laitettua omia kuviakaan seinälle. Kaapissa lojuvat.
Kaksi kuvaa tullut ostettua. Isoja julisteita Nykistä. Julisteethan ei paljoa maksa, mutta kehystys sitten aivan helvetisti. Tuommoiset on tilattu Floridasta. Empiren kuva on 1,5 metriä korkea ja erittäin leson näköinen. Henri Silberman on kuvaaja Bridge kuvassa ja ottaa muuten aivan törkeen hienoja kuvia nykistä. Henri Silberman, Posters and Prints at eu.art.com
Ompahan tullut ostettuakin pari kuvaa, Peet'in edellisestä näyttelykuvista, vieläpä ihan rahalla ;o). Muut kuvat seinillä onkin omia suolloksia tai jotain muuta, esim. taidetta, ei siis valokuvaa (eikä omia tekeleitä). Niin juu, jonkun hassun kuvan olen toki itsekin myynyt muille omista tekeleistäni, kehystettynä ja kaikkee...
Valokuvaaja Harri Aholalta ostin 6 kuvaa Tapio Rautavaarasta. Sain kuvat tiedostoina, joista sitten teetin paikallisessa fotoliikkeessä kuvat.
Jos Paul Bovenin kuvista herran oman firman painamat julisteet (vi**n hienoja ja hintavia mielestäni) lasketaan "kuviksi" tässä yhteydessä niin sitten olen. Muuten en. Noita julisteita tuli pari kipaletta tilattua aikoinaan jenkkilässä ollessani ja niille tuntuu aina löytyvän paikka seinältä, ihan sama missä asustelen. EDIT: Ai niin juu, ite otettuja kuvia on seinillä jonkin verran, lähinnä kuvia koirista eri hommissa.
Muiden ottamia kuvia ei ole tullut ostettua, mutt tauluja (maalauksia) kylläkin. Kuvia kyl roikkuu seinillä aika monta. Ja onhan nuita ottamiani kuvia tullut jaeltua/myytyä jonnin verran...