Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Oletteko muuten huomanneet, että ...

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana JJJJ, 16 Helmikuu 2024.

1. JJJJ

JJJJ Member

414
    4
    18
    Oletteko huomanneet, miten vaikeaa on ostaa eräästä osuuskunnasta käytettyjä laitteita.

Kaikissa sama kuva ja pahimmillaan vain yksi kuva. Ja hinta sama kunnosta riippumatta.

Joskus ollut aika pettymys se vähän käytetty.

Onko ollut samanlaisia ajatuksia?

2. oka

oka Well-Known Member

507
    1 451
    93
    Tjaa, muutaman käytetyn olen sieltä ostanut, kaikki ovat olleet luvatunlaisia.

3. jaska26

jaska26 Active Member

499
    179
    43
    Eipä ole minullakaan valittamista, vaikka aika monta ostosta olen tehnyt. Ainakin ne minulle osuneet "vähän käytetyt" ovat olleet todella hyväkuntoisia tai jopa uudenveroisia, eli sellaisia joista, joista eräs Ruotsalaisfirma käyttää sanontaa "avattu pakkaus". Kerran Olympuksen käytettyä salamaa ihan liikkeestä paikan päältä ostaessa huomasin, että salamakengän kiristysrattaassa oli halkeama. Tehtiin kaupat sillä ehdolla että korjaavat, ja piti sitten 2 viikkoa odottaa tavaran toimitusta kun se kävi merkkihuollossa korjattavana.

Viimeksi muokattu: 17 Helmikuu 2024
  4. Est

Est Well-Known Member

18 509
    2 286
    113
    Omakohtaiset kokemukset vähän niinkuin muussakin käytetyn romppeen kaupoissa.
    Suurin osa odotettua tasoa ja jos joskus ei niin asiat on korjattu.
    Toistaiseksi ei syytä valittaa.

5. JJJJ

JJJJ Member

414
    4
    18
    Ei taida olla kuin se yksi.

Jotku sanovat maailman kalleimmaksi kamerakaupaksi.

6. canonmk4

canonmk4 Well-Known Member

1 757
    672
    113
    Jep pitää paikkaansa Herkulesgatan, siellä numerot kymmenkertaiset (10x) huh!

7. JJJJ

JJJJ Member

414
    4
    18
    5 runkoa ja varmaan 7 objektiivin ostettu.

Joskus jää vähän kaivertamaan. Ei aina.

8. JJJJ

JJJJ Member

414
    4
    18

Tässä

YTJ Tietopalvelu

9. p.greus

p.greus Member

441
    9
    18
    Kyllä, tuo Rajala on aika lailla viimeinen kauppa jos käytettyjä etsin. Se on ihme että heidän käytettyjen osasto on noin surkea, kun mainostavat vähän väliä vaihtolaitteita ja että haluavat vaihdokkeja. Pitäisi noin isolla toimijalla olla tuokin osasto kunnossa.
    Sen sijaan malliesimerkkejä loistavista käytettyjen sivuista joissa hyvät tiedot tuotteesta ja useampi kuva tuotteesta on Fotoman, Fotonordic, Fotomonza sekä Kameraliike. Näiden kanssa on tullut tehtyä isoakin vaihtokauppaa turvallisin mielin.

JJJJ tykkää tästä.
  10. p.greus

p.greus Member

441
    9
    18
    Kyllä, tuo unohtui listasta. Tuttu kauppa tuokin, olen tainnut rungon ostaa käytettynä heiltäkin.

11. Est

Est Well-Known Member

18 509
    2 286
    113
    Rajala on ihan jees. Ostanut sieltä sekä uutta että käytettyä.
    Asiakaspalvelukin asiallista vaikkei kaikki diggaa (omien sanojensa mukaan).
    Kaupankäynnin ei tarvitse olla mikään lemmenseikkailu, riittää kun kummankin osapuolen tarpeet, kohtuullisesti, tyydytetään.

12. 20v Rajalan kanssa asiointia. Ei moitteen sijaa. Fotonordic nykyinen hovihankkija. Nopea toimitus.

13. RB

RB Well-Known Member

9 550
    1 368
    113
    Foto-Forma on mun ykköspaikka, asioitua usein kun on lähikauppa.
    Mikkelin kameraliike (vaimikähän oli) on auttanut joissain asioissa esimerkillisesti. Hämmästyttävän nopea toimitus vaakasuunnassa Suomea, kun tilaat netistä niin seuraavana päivänä hyppysissä, jotain äksönkamerakamaa oon tilannut niiltä.

Fotonordic on myös yks käyttämäni.

14. JJJJ

JJJJ Member

414
    4
    18
    Minä olen ollut Rajalan asiakas jo 30 vuotta.

15. saloma-3

saloma-3 Well-Known Member

2 062
    772
    113
    Rajalan asiakkaana jo 1960-luvulla.

16. Ei se kyllä mikään osuuskunta ole. "Osk." edustaa tässä vaan vanhaa ja omituista tapaa lyhentää firman nimessä oleva ihmisen etunimi. On sellainenkin kuin Osk. Lindroos Oy jne.

17. niffe

niffe Well-Known Member

13 645
    588
    113
    Osuuskunnalla viitattaneen "Fotoliigaan", joka on tietyn kauppiaspoolin ostoyhteenliittymä.

Osuuskunta Suomen Fotokauppiaat YTJ:ssä.

18. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 668
    3 828
    113
    Aikanaan oli jossain Kuopion puolessa viinanpolttamo, jonka omisti Kustaa Raninen. Hän vaurastui ja hienostui sen verran, että muutti nimensä muotoon Gustaf Ranin. Sekin lyhennettiin Gust. Ranin. Pullon etiketissä oli maininta Valmist. Gust. Ranin.

Kansan suussa ko. liemi saikin sitten nimen valmist kust.

19. kerzan

kerzan Member

40
    21
    8
    Olen ostanut vuosien varrella käytettyjä Turun Rajalasta ja myös Sanomatalosta. Ilman ongelmia ovat hoituneet asiat, myös joku reklamaatio. Tinkaankin on joskus pystynyt jonkin kympin..