Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Oletteko duunannut kuvamanipulaatioita?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana fangio, 10 Toukokuu 2005.

    En ole kunnon manipulointia juuri harrastanut. Lähinnä, jos jotain olen tehnyt, niin vähän blurrauksia tai häiritsevien elementtien poistoa.

    Nyt on kuitenkin vireillä kunnon projekti. Yhdistelen Kouvolan ja Toronton kuvia, niin että Kouvolaan saadaan uutta ilmettä. Projekti on menossa Kouvolan Sanomiin, joten kouvolalaiset pääsevät luultavasti aikanaan antamaa palautetta.

    Olettekos harrastaneet vastaavia? Kommentoikaa tai kertokaa kokemuksia.
     
  1. Onhan sitä jotain pieniä lemmikkiprojekteja tehnyt itselleen - kasvattanut lisää sormia, ylimääräisiä päitä, neljännet kädet, siivet... ihan hauskaa puuhaa kunhan idea ja innostus löytyy.

    Jos useampaa kuvaa yhdistää, pitää vaan kuvat usein olla niin samankaltaisia että kahdesta aivan eri kuvasta voi olla hankalaa saada hyvännäköistä tulosta.
     
  2. Onhan sitä pitänyt yrittää kaikenlaista. Mitään ihmeellistä ei ole tullut väännettyä. Ei ole oikein jaksanut vielä perehtyä mokomaan. Heti kun muut projektit antaa myöten niin vois kokeilla jotain jänskää tehdäkin.

    Tässäpä yks tosi vaativa kuvamanipulaatio. Arvatkaas montako kuvaa ja montako sataa layeriä piti käyttää ;)
     
  3. Onks tiatoo milloin ne manipulit julkaistaan ja mis yhteydes? Jäähalliin tai ympäristöön voisit säätää jotenkii ainakin Toronto Maple Leafs:in porukan. KooKoo tais mennä telakalle. Ainakin jotain sellast jupinaa oli, en tiiä kun on aika samantekevä juttu, mut sais sit jotain hulinaa siihen autiolle jäähallillekin.
     
  4. On niitä muutamia tullut väännettyä, tosin aika vähän.

    Jollei lähde ihan tarkoituksellisesti ottamaan kuvia vaikkapa Kouvolasta ja Torontosta kuvamanipulaatiota varten, suurin ongelma on usein valon laatu ja suunta. Helpointa kuvien yhdistäminen on toki silloin, jos on jokin päämäärä mielessä ja ottaa kuvat sitä varten.

    Ihan hauskaa touhua, jos tykkää, tosin aikaavievää.

    Tuossa nyt muutama enemmän tai vähemmän manipulisoitu kuva.

    Potretti
    Speed
    Matti

    /---
    ap
     
  5. Uskoisin, että julkaisu on 22.5.
    Aihe - jaa, pitäisikö pitää vielä salassa? Vihjaistaan sen verran, että kyse on moottoriurheilusta.
     
  6. Pidä aihe salassa vaan niin on sit mukavampi kattella aikaansaannoksii. Toronto-Kouvola-moottoriurheilu kuulostaa kyllä aika hankalalta yhdistelmältä. Jos mitenkään pystyt yhdistämään ton rujon Pohjola-talon aiheeseen niin tee siitä jotain julmaa pilaa tai hävitä kokonaan maisemasta.
     
  7. Minun projektissa kysymys ei ole pilasta vaan "oikeasta" manipulaatiosta. Eli tilanteesta, jossa kuva pyrkii todella vääristämään todellisuutta.
     
  8. Toi potretti on samalla juhlava ja majesteettinen ellei peräti ruhtinaallinen
     
  9. Hitto, mulle ei aukee noi kuvat.
     
  10. No jotain...

    Hyvin vähän tulee kuvamanipulaatioita tehtyä. Muutaman olen joskus tehnyt... Ideoita olisi ylöskirjattuna useampiakin, kunhan jaksaisi oikeasti niitä ruveta tekemään.

    Wizard on edelleen kesken... Pitäisi hieman hivuttaa lisää sävyjä esiin. Kuhan jaksais niin vois joskus värkkää kuntoon. Muita manipulaatioita ei minulla taida tällä hetkellä ollakaan verkossa esitellä.
     
  11. nokku

    nokku Active Member

    2 456
    0
    36
    Aika harvoin tulee raaskittua, hyvät ideat kun ovat kiven alla. Nuo pari täälläkin nähty väännöstä niepistä lienevät joillekin tuttuja, vaikken niitä kuvamanipulaatioiksi ehkä sanoisi.
    Tässä yks, parin vuoden takaa.
     
  12. Aika vähän on tullut tehtyä. Osaksi johtuu siitä ettei jaksa eikä ole ideoita ja osaksi johtuu siitä että mun puucee on ihan helvetin hidas vääntämään fotaria.

    Varmaan suurin operaatio on ollut sekkareiden tekeminen lumilautailijoista, kymmenennen layerin kohdalla saa pitää 10 minuutin tauon jokaisen klikkauksen jälkeen.....
     
  13. Kuvamanipulaatiotahan sekin on, jos terävöitän kuvan Nikon Capturessa. Todelisuuden muuttaminen ei kuitenkaan ole jaksanut kiinnostaa jotain kälyistä kokeilua pidemmälle.
     
  14. nokku

    nokku Active Member

    2 456
    0
    36
    Mielestäni kuvan säätäminen (valotus, valkotasapaino, terävöitys jne.) todellisuutta vastaavaksi ei ole kuvamanipulaatiota. Saturaation säätö a la ttv taas toisaalta...:D
     
  15. Huomenta ja halloota sinne Kouvolan suuntaan.

    Saattaa kestää pari päivää, kunnes näen tämän päiväisen Kouvolan Sanomat, joten kiinnostaa onko siellä lehdessä 1-3 hieman epäilyttävää kuvaa Kouvolan GP-ajoista. Ja jos oli, niin mitäs tuumasitte?
     
  16. No sillä lailla vormulakuski!!! Oli joo ISO juttu. Kaks kuvaa olit saanu rimmaamaan ihan hienosti maisemaan, mut iso kuva kaupungintalon nurkalta näytti jotenkin epätodelliselta. Jotenkin ootin enemmän kuvia, vaikka onhan noissakin varmaan hommansa ollu. Nyt kun rata on valmiina niin pitäs saada FIA toteuttamaan hanke.....
     
  17. Siitä radasta tulisi ihan kauhea. Ei taida FIA ihan heti suostua. Jos Kouvolaan rata pitäisi oikeasti suunnitella, niin se ei olisi tuollainen, mutta tämä, minkä minä olin suunnitellut, oli mahdollisimman Monaco-tyyppinen, eli vähän samanlaisia kohtia ja ydinkeskustassa.

    Laitan ehkä kuvia esille tänne, kunhan kerkiän, mutta kaupungintaloko oli siis epätodellinen. Niin, se oli yksinkertaisudessaan ehkä kuvana kaunein. Toinen suosikkini oli se alamäki. Vanha virastotalo oli minusta selkeästi suttuisin ainakin omalla koneellani. Sen tei ekana.

    Näkyikö Musakuvat.comin mainos lehdessä? Olin tuikannut semmoisen sen yhden auton takasiivekkeeseen.
     
  18. Joo eihän nykypäivänä saa rakentaa tälläsiä ratoja, ei täytä yhtään turvallisuuskriteeriä. Katuradat on muuten vaan hienoja kilpailuympäristöjä. Varmaan harvinaisuutensa takia. Kaupungintalokuvan epätodellisuutta en osaa oikeen määritellä. Siinä on vaan jotain mikä pistää ikävästi silmään. Oisko sit jotenkin liian avara siihen nähden mihin todellisuudessa on tottunut. Kokeilitko lisätä mainoksia tai jotain rataseinään? Tai toinen auto "tappituntumalle"? Tiessä ois ehkä tarvinu olla tumma ajolinjajälki? En tiiä, joku siinä vaan tökkää mulle. Muuten onnistunut, mut jotain(?) puuttuu. Alamäkikuva on hieno!! Auto on osunut ihan oikeeseen kohtaan kuvan kannalta. Vanha virastotalo on kyllä vähän suttunen, mutta mun mielestä siintä välittyy hienosti kisatunnelma ja vauhti. Ovelasti oot kätkeny Musakuvat.com:in mainoksen siinä. En varmaan ois älynny sitä siitä ikinä, jollen ois tienny ettii.
     
  19. amn-

    amn-

    86
    0
    0
    Onhan noilla manipulaatiolla joskus tullut leikittyä, hauskaa puuhaa kyllä...
    Tässäpä yksi viritelmä, oma naama herra Bushin naamaan väännettynä (tai lähinnä silmät, nenä ja suu), täytyy sanoa että tuli omituisen näköinen :)