Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Oletko saanut hyvää palvelua?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana emerik, 18 Huhtikuu 2005.

    Oletko saanut hyvää palvelua valokuvaus liikkeestä?

    Mitä negatiivisia kokemuksia?

    Mitä positiivisia kokemuksia?

    Tuetko paikallista valokuvaus liikettä?

    Koetko, että palvelu ei vastannut sitä mitä pitäisi olla?

    Vai oletko tyytyväinen ja jatkossakin olet valmis maksamaan palvelusta enemmän?
     
  1. Paikallisesti olen saanut sekä hyvää että huonoa palvelua. Suosikkiliikkeni tosin lopetti joku aika sitten.

    Paikallinen johtava liike on siitä hankala, että kaikki on niin jäykkää. Menen kysymään jotain, jos sitä ei ole, lupaavat tilata. Kukaan ei tiedä kuinka kauan kestää. Saattaa kestää viikkoja, mutta olen silti velvoitettu ostamaa, vaikka olisin jo saanut tavaran muualta.

    Jos palvelu olisi todella hyvää, voisin siitä vähän maksaa. Kehnosta tai keskinkertaisesta ei kannata ylimäräisiä maksella.

    Minä suosin käytettyjä. Suurin osa kaikesta kalustosta on ollut aiemmin jonkun muun käytössä.
     
  2. Paikallisissa kameraliikkeissä on erinomainen palvelu. Ostan mieluummin niistä, parin kympin säästön takia en lähde ulkomailta tilaamaan vielä.
     
  3. Suurimmaksi osaksi huonoa palvelua. Ilmeisesti pipopäinen nuori ei ole potentiaalinen ostaja, joten turha sitä on mennä palvelemaankaan. Oulun Kuvassa vittuillaan ja Kärkkäisellä ei pysytä luvatussa. Ei ole helppoa ei. Tähän mennessä parasta palvelua on tullut Digitarvikkeesta, jossa perustavaraa saa jopa hyllystä.

    Ajattelen niin että olen valmis ostamaan vermeet Suomesta ja maksamaan mahdollisesti 50-100€ enemmän kuin Saksasta tilatessa, mutta vain jos tuohon hintaa tulee sitä palveluakin. Jos ei saa palvelua, niin mitä järkeä on enää ostaa Suomesta? Tukea paikallista myyjää jolta saa kysymyksiin vastaukseksi melkein suoranaista vittuilua. Ei kiitos.
     
  4. Filvas

    Filvas

    75
    0
    0
    Vähän myyjästä riippuu. Paikallisessa on palvelun taso ollu hyvää, en voi moittia, mutten sieltä filmin kehitystä kummempaa olekaan hankkinut. Helsingin rajalassa osa myyjistä on hyvin ystävällisiä ja palvelualttiita, ja tästä hyvästä olen sinne toista tonnia kantanutkin rahaa. Yksi myyjistä on ollut vähän nyrpeämmän puoleinen: "Aioksä ostaaki ton?" kun vertailin 70-200 canon f4 vs stigma f2.8. -_- No joo, ostin sit sen stigman. Varmaan tästä syystä sain sitten myöhemmin 20D:täkin kokeilla parinkymmenen minuutin jonottelun jälkeen...
     
  5. Markus Hautaniemi

    Markus Hautaniemi Active Member

    1 263
    0
    36
    Olen aina saanut erinomaista palvelua paikallisista fotoliikkeistä. Hintataso on täällä Kokkolassa melko korkea, varsinkin filmit ovat kalliita. Eräästä fotoliikkeestä ostin kameralleni laukun. Maksoin siitä 40 euroa. Myöhemmin huomasin netistä, että sama laukku maksoi Telefotossa 25 euroa, eli 15 euroa vähemmän. Kyllä harmitti, mutta mitäs teet, kun olin jo ostanut kyseisen laukun. Menin seuraavana päivänä fotoliikeeseen, josta olin laukun ostanut ja kysyin, miten selitätte 15 euron hintaeron toisen liikkeen hintaan. Hetken ihmeteltyämme, ehdotin myyjälle ratkaisua, hinnanalennuksena: yksi ilmainen filmin kehitys, tähän myyjä suostui.
    Aikomukseni on nyt ja tulevaisuudessa käyttää aina paikallisia fotoliikkeitä, kun teen pieniä tai suurempia foto-ostoksia.
     
  6. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    528
    0
    16
    Laskitko Markus hintaan mukaan postikulut nettiliikkeestä? Ja ei ole kovin vaikeaa selittää varastosta myyvän "tukkuliikkeen" hintaeroja pienen paikkakunnan fotoliikkeeseen. Antaisiko CityMarket minulle ilmaiset perunat kun Minimanissa on porkkanat halvempia? Noh, olen itsekin tingannut, se kuuluu ainakin käytettyjen kaupassa asiaan.

    Olen lähes aina saanut hyvää palvelua. Paikallisten liikkeiden palvelu ylittää villeimmätkin odotukset.

    Huonoa palvelua olen saanut ainoastaan Oulun Kuvassa ja vain yhdeltä myyjältä, jolla tuntuu olevan pieni asenneongelma. Muut ko. putiikin myyjät ovat olleet kyllä varsin lupsakoita.

    Joidenkin artikkeleiden korkea hinta pakottaa tilaamaan netistä. Paikallisista/lähialueiden liikkeistä löytyy varsin hyvin käytettyä tavaraa ja ostankin niitä mahdollisuuksien mukaan.
     
  7. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    Paikallisten ja muutenkin pienempien liikkeiden hintojen kalleuden olen usein huomannut olevan vähän valheellista, niiden kanssa nimittäin voi tingata - ja usein saa alennusta edes tinkimättä! Esimerkiksi kuulokkeita ostaessani Hifi Studio 13:sta sain kysymättä heti jotakin parikymmentä euroa alea Sennheiser HD 497:stani. Hampparimaisista ulkonäöistämme huolimatta meitä palveltiin erittäin hyvin, ja saimme kokeilla kaikkia laitteita ilman muuta.

    Samoin levytukussa sain helposti tingittyä 10 euroa kahden huuliharpun hinnasta (Lee Oskar Major diatonicit, C ja D, 25e/kpl tinkimisen jälkeen), sanomalla että ostan käteisellä ja heti. Ja palvelu oli hyvää ja miellyttävää. Paukuttelimme porukalla sähkörumpuja ihan huvikseen, vaikka ilmiselvää oli että ostotarkoituksissa emme sitä tehneet. Eipä siellä katsottu kaidasti siltikään.

    Paikallisessa Enkun autovaraosassa Tuusulassa on oltu oikein palvelualttiita ja pyöristelty hintoja alaspäin ilman kysymistä, ja aina on jäänyt iloinen mieli hyvästä palvelusta.

    Samoin Ruusukuvassa Hyrylässä on aina ollut hyvä palvelu vaikka en ole ostanutkaan kuin passikuvia ja joskus filmirullia ja pyytänyt tyhjiä filmipurkkeja vaellusta varten.

    ON OFFissa Isossa Omenassa sain raggarimaisesta ulkonäöstä huolimatta kokeilla kameroita vaikka sanoin, etten aio niitä ostaa. Myyjä tonki paristoja ties mistä kaukosäätimistä, että löytyi, otti tuotteet hälyttimestä pois ja kuunteli hälyttimen varoitusääntä pitkät tovit kun siinä kameraa soviteltiin kätöseen ja testailtiin. Siellä on ennenkin toki oltu avuliaita. Kameran sitten kuitenkin ostin Verkkokauppa.comista, kun en ajatellut hyvästä palvelusta maksaa kuitenkaan kuuttakymmentä euroa.
     
  8. Telefotossa olen aina saanut ihan asiallista palvelua. Viime kesänä kun ostin synkkapiuhoja sun muita tökkeleitä, niin niitä sit ihmeteltiin oikein kokeiluja myöten kun Haman saksalaisista tuotteista 50% oli sutta ja sekundaa, mikä ei kuulemma ollut mitään uutta.. =)

    Midorissa oli aikanaan ihan hauska käydä puhumassa pskaa sen vanhan äijän kanssa, mutta toisaalta eipä sieltä tullut koskaan mitään ostettua...

    Akibassa tuossa viikonloppuna alkoi vituttaa. Itäkeskuksessa tiskin takana ollut tyttö sanoi että niitä kysymiäni kahenkympin usb-jakajia on kyllä siellä Herttoniemen teollisuusalueella olevassa liikkeessä joka on vielä puolisen tuntia auki. No sinne sit autolla ripeästi, ja eipä siellä mitään ollut... Toisaalta kuvapankkia ostaessa hinnasta joustettiin mielenkiintoisesti. Pretecin laitetta eivät löytäneet tietokannastaan, vaikka moinen hyllyssä oli. No sittne keksittiin että katsotaan mitä se maksaa Verkkokauppa.comissa ja myydään halvemmalla. No Pretecci oli siellä jotain 150e, ja itse olin että wtf, täähän on ihan sama kuin se joku merkki x, jota myös oli Verkkokauppa.comissa. No se etsittiin, ja todettiin, että onhan se ihan sama värkki, ja hintaa oli n.90e. Pretecci lähti sitten Akibasta kaheksaankymppiin. ;)

    Niin ja niitä huonoja kokemuksia.. No esim. Arjala Pro Shopissa on saanut osakseen lähinnä vittuilua. Niin Helsingissä kuin Porissakin.
     
  9. Mielellään tuen paikallisia liikkeitä ja annan rahani suomalaisille. Riippuen toki hintaerosta. Muutaman kympin voi maksaa ylimääräistä.
    Oulun kuvasta olen saanut yleensä hyvää palvelua. Vanha rouva on hiukan töksähtelevä eikä oikein tunnu tietävän asioita. Tai siis hän kuvittelee tietävän, mutta loppujen lopuksi onkin ollut monta kertaa väärässä =) Muut myyjät ovat olleet ystävällisiä ja auttavaisia.

    Kärkkäisellä olen asioinut muutaman kerran ja ainakin laitteiden hinnasta pystyy keskustelemaan ihan hyvin siellä. Digikuvat tahtovat vain välillä tulla väärän kokoisina, mutta samaan hintaan olen kyllä sitten saanut oikean kokoiset tilalle.
     
  10. Markus Hautaniemi

    Markus Hautaniemi Active Member

    1 263
    0
    36
    Eipä tullut postikuluja laskettua, jos nyt lisätään tavanomaiset 10 euron postikulut, jää hintaeroa vielä 5 euroa. Tuo 40 euron hinta kameralaukusta oli muuten tingitty hinta. Loppujenlopuksi sain fotoliikkeestä ihan kelpo hyvityksen, sen ilmaisen filmin kehityksen, jonka arvo oli noin 6 euroa.
     
  11. Paolo

    Paolo

    21
    0
    0
    Digitarvikkeessa aivan ehdottoman hyvä palvelu, suorastaan sympaattinen!
    Itse tietyissä tuotteissa maksan ihan mielellläni parikymppiä 'extraa'
    luotettavuudesta ja nimenomaan noin hyvästä palvelusta. Piste.
     
  12. Filvas

    Filvas

    75
    0
    0
    Tuosta tulikin muuten mieleeni, että teknofokuksen palvelu oli kanssa erittäin asiallista, kun ostin sieltä canonin FD-EOS -sovittimen. Myyjän kanssa räplättiin pitkä tovi sitä sovitinta, kunnes se sitten saatiin pelittämään. :) Taisinpa saada hinnasta kympin tai pari poiskin ihan pyytämättä...
     
  13. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 674
    74
    48
    Olen, käytän lähinnä paikallista valokuvausliikettä (Rajala pro-shop Turun Yliopistonkadulla) ja siellä on pääsääntöisesti aina erittäin loistavaa palvelua. Tai ainakin niiltä muutamalta myyjältä joiden kanssa asioin (Lumikankaan Marko, suosittelen). Negatiivisia kokemuksia ei liikkeeseen liittyen ole, mitä nyt pari käytettynä ostettua kameraa on osoittunut sudeksi takuun puitteissa ja yksi muistikortti laukesi viime viikonloppuna. Takuuvaihdot on sujunut kuitenkin mallikkaasti, mitään valittamista ei tuoltakaan osalta ole ollut.

    Lisäksi tuolta saan yleensä "kohtalaiset" alennukset, eli tuotteet lähtevät suurinpiirtein samaan hintaan kuin saksasta hommattuna. Filmien hinnat ovat myös yleensä kohtuullisia ja kehitysainekset saa myös suoraan hyllystä tai pienen odottelun jälkeen jos ovat päässeet loppumaan. Muutaman myyjä on kyllä hieman heikompia noiden alennusten kanssa, mutta yleensä toimin niin, että kyselen koska tuo em. Marko tulee töihin ja hoidan kaupat hänen kanssaan.
     
  14. Parhaan palvelun olen saanut näistä yhden miehen autotallifirmoista (Teknofokus, Digitarvike), joille jokainen asiakas ja jokainen ostotapahtuma on tärkeä. Isommissa liikkeissä olen huomannut pukeutumisen ja ostoksien hintavuuden olevan suoraan verrannollisen palveluun, eli Batistiniit niskaan ja useamman tuhannen euron pakettia ostamaan niin jo alkaa palvelua löytymään. Toisaalta ainakin omasta mielestäni on ihan mukava tehdä näyteikkunaostoksia myös liikkeen sisällä ilman hyeenan lailla väijyviä "kuinkavoinpalvella"-myyjiä ja sitten tarvittaessa saada se palvelu. Topshot, Helsingin Rajala Proshop ja Ison Omenan Kodak Express ovat kaikki palvelleet varsin malliikkaasti erisuuruisten ostotapahtumien yhteydessä. Ostoksentekohetkeenkin kannattaa kiinnittää huomiota; minulta ainakin kärähtää käämit helposti jos kassavuoroa joutuu jonkun tingentangelin ostamisen yhteydessä jonottamaan 15 minuuttia ja vieressä juoksentelee kiljuen pieniä lapsia yms.