Vs: Oletko kissa- vai koiraihminen? Niin koira- kuin kissaharrastuskin ovat hyvin sosiaalisia harrastuksia.
Vs: Oletko kissa- vai koiraihminen? Eikös hyvän suhteen luominen koiraan vaadi ihmiseltä sosiaalisuutta, vaikka sanaa ei ole kait totuttu käyttämään yli lajirajojen. Koirilla on paljon signalointia, joka on vielä lajille tyypillistä, ja sitä pitäisi ymmärtää ja toisaalta pitäisi pystyä myös itse signaloimaan koiralle. Muutenkin kuin verbaalisti, pilliin puhaltamalla tai ihan vaan taputtelemalla ja rapsuttamalla.
Vs: Oletko kissa- vai koiraihminen? "nämä ketjussa esiintyneet elämästä vieraantuneet haahuilijat juttuineen "jos aikuisella ihmisellä on ihmiskontakteja, en ymmärrä tuollaista lemmikin pitoa ollenkaan" eivät tupasessaan oikeastaan voisi olla kauempana kontakteista reaalimaailmaan, joka on tuolla ulkona." No jaa, onkohan tuo hieman tarpeettoman vahvasti sanottu. En ole aiemmin kuullut olevani "elämästä vieraantunut haahuilija" joka on kovin kaukana kontakteista reaalimaailmaan. Aika vahvoja väitteitä esität itsellesi tuntemattomasta ihmisestä yhden mielipiteen perusteella. Vai mitä mieltä itse olet? Voisiko ajatella, että ihmisillä on erilaisia ajattelutapoja ja suhtautumistapoja (joita ei välttämättä ihan aina ole tarpeen arvottaa tai päättää jonkun niistä olevan se ainoa oikea)? Tarkoitan: mitä hyötyä tai iloa loppujen lopuksi on sinullekaan siitä, että pääsit noin äärimmäisiä arvioita toisesta keskustelijasta esittämään?
Vs: Oletko kissa- vai koiraihminen? Samaa mieltä. - Lausumani koskee kuitenkin, kuinka ollakaan, vain tässä ketjussa keskustelun kohteena ollutta aihepiiriä, ei yleismaailmallisesti koko elämää. Sitä kai olisi pitänyt painottaa - en siis väitä mitään suhteestasi barokkiajan kirkkomusiikin harrastajiin tms. elämän ja harrastustoiminnan osa-alueisiin. Totesin vain, että esitit vahvoja väitteitä asiasta, josta mitä ilmeisimmin et tiedä yhtään mitään.
Vs: Oletko kissa- vai koiraihminen? Älä nyt peru sanojasi, enkö enää olekaan elämästä vieraantunut haahuilija? Ensimmäisessä viestissäni lähinnä ilmaisin että itse en ymmärrä lemmikin pitoa, mutta näköjään tuollaisen oman puutteen ilmaiseminen on kovinkin tuomittavaa... Hassua, mutta ehkä tämä tästä
Vs: Oletko kissa- vai koiraihminen? Varmaan aika lailla valinnat koiran, kissan tai ilman lemmikkiä lähtee opitusta, jos kotona on ollut koira niin luultavasti itse valitsee myös koiran? Toki myös elintavat ja elintilanteet, vaikuttaa valintaan, jos kiinnostaa ulkoilla tai ei juuri kiinnosta lähteä joka aamu satoi tai paistoi? Jotta siis luultavasti suurin osa ei ole joko kissa tai koira ihmisiä? Kuitenkin on olemassa ihmisiä jotka identifioivat itsensä jommaksi kummaksi, jolloin siihen liittyy saman kaltaisia ilmiöitä kuin filmi tai digi, Canon tai Nikon, jokerit tai ifki, tuolloin toista edustava ihminen voidaan kokea jopa viholliseksi ja koetaan suurta tarvetta puolustaa omaa valintaa. Asiasta kolmanteen, nuorena miehenä kun ajattelin jotain tyttöstä muuna kuin yhden yön juttuna, opin välttelemään naisia jotka olivat pidempään asuneet kissansa kanssa kahdestaan. Olivat pienen empiirisen tutkimukseni mukaan, vaikeita ja itsekeskeisiä tylsimyksiä loppupeleissä;-)
Vs: Oletko kissa- vai koiraihminen? Tällä hetkellä lähinnä piisami- tai majavaihminen. Nyt pakkasilla ei oikein viitsi trimmata kaveria. Mutta joo siis koiraihminen ehdottomasti. Tosin pidän myös kissoista, nuorempana mulla olikin kissa.
Vs: Oletko kissa- vai koiraihminen? Meillä on pari koiraa, jotka identifioivat itsensä mieluummin ihmiskoiriksi kuin kissakoiriksi. Mutta siihen se sitten jää. Koirat tulevat kuitenkin aivan hyvin toimeen kissakoiriksi itsensä identifioivien toisten koirien kanssa.
Vs: Oletko kissa- vai koiraihminen? Ennen luulin että olen kissa, mutta oman koiran myötä olen huomannut olevani ja myös aina olleeni koira.
Vs: Oletko kissa- vai koiraihminen? Kenin potretti on ihan yliveto! Siis mikä yhdennäköisyys! Vanhoja herroja viiksekkäitä Muistan aina, miten siitä oli juttua, että ihmiset hankkivat näköisiään lemmikkejä ja/tai muuttuvat lemmikkiensä näköisiksi. Aihe tuli puheeksi, kun meidän pankinjohtaja hankki bulldogin
Vs: Oletko kissa- vai koiraihminen? Ilman muuta noin on, mutta..... Onhan se yhtä pöljää, kuin että kitaransoittoa harrastava pitäisi pianonsoittoa harrastavaa vihollisenaan, jne. Sitähän kyllä esiintyy - esim. taitoluistelijat ja jääkiekkoilijat ovat vihollisuuksissa aina hallivuoroista kiistellessä.
Vs: Oletko kissa- vai koiraihminen? Asia ei tietysti minulle kuulu, mutta... Kyllähän kaikki eläimet kommunikoivat. Myös ihmiset. Lemmikit saavat ihmisissä aikaan monia erilaisia erilaisia tunnereaktioita; koira heiluttaa häntää, kissa sähisee, vaimo hymyilee jne. Laitan saman linkin, jonka jo toisaallekin täällä laitoin. Jos fiilis on sama kuin aamupuuroa keittäessä kattilaa katsoessa, kannattaa miettiä voiko puutteelle tehdä jotain. https://www.youtube.com/watch?v=FIxYCDbRGJc p.s. Tämä ihan rakkaudella eläimiä kohtaan kirjoitettu.
Vs: Oletko kissa- vai koiraihminen? Onhan varsin isojakin kissoja pidetty lemmikkinä. Tosin varmaan kantsuu varmistaa, että murokupissa on raksuja, jos vapaana liikkuvat.
Vs: Oletko kissa- vai koiraihminen? Juu, kyllä terrieri on eri terri! Eivät ainoastaan mahtavia luonteita vaan myös varsin hyödyllisiä tarpeen tullen: http://www.theblaze.com/stories/2016/01/07/unlike-anything-ive-ever-seen-mike-rowe-describes-his-wild-night-with-a-pack-of-rat-hunting-dogs-in-new-york-city/
Vs: Oletko kissa- vai koiraihminen? Itselläni on ollut useita koiria niin käyttöön kuin seuraksi ja olemme kokeneet monia hienoja hetkiä reissuilla luonnossa,kissojakin on joskus ollut tosin mallia maatiainen. Kissojen ongelmat useinmiten on kyllä omistajan omaa välinpitämättömyyttä ei niin kissan omia aivoituksia,parhaimmillaan kissakin on ihan kelpo kaveri siinä missä koirakin. Ne ovat vaan erilaisia kuten me ihmisetkin.