Vs: Olen komea mies Ja punoittaa sen verran että joku on varmasti kertonut muutaman "totuuden" kehä III sisäpuoleisista asukeista ;D Miltähän tuo punainen näyttää mv:nä
Vs: Olen komea mies Niin pelottavan julmia piirteitä on saanut valokuvaussivustomme että jotenkin on siihen puututtava. Selkeitä, lähes rotuvihan piirteitä on havaittavissa mm. ystäviämme pökäleitä kohtaan. Vastaukseni on kuva ajalta, jolloin oli vielä mielen puhdasta jaloutta, herrasmiehet olivat sanansa mittaiset sekä sankarit todellisia. Kuvan tarina voisi olla vaikka seuraava: Ylväs hahmo on kapteeni Amos R. Wright, joka toimi M/S Luciferian kapteenina vuosina 1902-1906, jolloin laiva haaksirikkoutui ja upposi Atlannilla helmikuisessa myrskyssä, kuun kolmantena päivänä. Kapteenin ruumista ei koskaan löytynyt mutta laivan filippiiniläinen kokki ja kapteenin henkilääkäri Barthelomeus Asperger pelasti rakkaan kapteeninsa muotokuvan ainoana säilyneenä reliikkinä uponneesta kaunottaresta. Laivan uppoamisesta on esitetty ja sepitetty monenlaista, on jopa epäilty petosta ja ettei väitettyä haaksirikkoa koskaan olisi tapahtunutkaan. Esitetty on muunmuassa vakuutuspetoksen mahdollisuutta. Ehkäpä eräs huikeimmista väitteistä koskee laivan lähes mahdottomalta kuulostavaa matkaa valaisemattomana Suomen rannikolle ja romuttamista salaa Suomenlinnan kuivatelakalla. On ollut epäilyjä kapteeni Wrightin jälkeläisistä pääkaupungissamme jne. Kaikki nämä harhaiset fiktiot ovat saaneet kuitenkin puolueettomilta tutkijoilta kylmän tuomion: Mahdotonta, absurdia ja perkeleen sairasta skeidaa. Portrait of Captain Amos R. Wright :
Vs: Olen komea mies Minun omasta mielestäni kuva on hieno ja tarina on liikuttava. Tein sen koska ei ole tänä iltana mitään muuta ... vain tyhjyys. Tyhjyys ja -ehkäpä myös- pettymys. - Est
Vs: Olen komea mies Mun mielestä on hienoo, et sulla on useempii totuuksii, joissa voit elää jos joku alkaa nyppii.
Vs: Olen komea mies Kyllä noin ylvään katseen omaava Kapteeni on mennyt laivansa kanssa syvyyksiin, muuta mahdollisuutta en näe. Kunnia hänen muistolleen!
Vs: Olen komea mies Ylvään _katseen_? Katsopa katsetta uudestaan. Rajaa vaikka kuvasta pelkät silmät. Kasvonpiirteet ovat kyllä ylväät, mutta silmät etsivät jo pelastusvenettä, vaikka ollaan vasta maissa ottamassa potrettia. Juuri siksi hieno kuva.
Vs: Olen komea mies Kapteeni tiesi tietenkin jo kuvaa ottaessa lopullisen kohtalonsa. Sinä ehkä etsisit pelastusvenettä, mutta tämä Kapteeni ei. Ylväs katse siis, rajaa silmiä niin paljon kuin huvittaa.
Vs: Olen komea mies Huvittava yhteensattuma, monessakin mielessä. Keksin, nimittäin kapteenin nimen 'itse', käyttäen kuitenkin erään isovanhempani oikeaa sukunimeä. Sitten katsoin googlen haulla ja löysin: Tämän, ihan just' äsken ! Ukossa ja potretissakin jotain samaa hajua ? Linkki: Amos R. Wright (jonkin sortin mormooni) http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.lds.org/churchhistory/pioneer/company/captain/images/amos-r-wright.gif&imgrefurl=http://www.lds.org/churchhistory/library/pioneercompany/0,15797,4017-1-384,00.html&usg=__cPRKQAT3nAvFRZm6f42IZ1TUsmo=&h=130&w=150&sz=15&hl=fi&start=1&um=1&tbnid=lcvyl6fob1-u6M:&tbnh=83&tbnw=96&prev=/images%3Fq%3Damos%2Br.%2Bwright%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:fifficial%26sa%3DN%26um%3D1
Vs: Olen komea mies mvuoren kuva-arvio vaikuttaa totuudenmukaisemmalta. Kapteenin katse kyllä edesauttaa vilunkihuhujenkin syntymistä. Siinä on jotakin salamyhkäistä ja petollista. Ja kun lastista ei jäänyt kuin kuva. Ei hylkyä, ei raatoja ei hätäkutsuja. Voisi vihjaista saksalaisille reporttereille, josko tutkisivat tuonkin laivan kohtalon hieman tarkemmin