Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Olen komea mies

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Est, 8 Lokakuu 2008.

1. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Vs: Olen komea mies

Kiitos, edellisistä olikin jo kulunut aikaa. Jumalallisen hienot kuvat.

2. Vs: Olen komea mies

Ja punoittaa sen verran että joku on varmasti kertonut muutaman "totuuden" kehä III sisäpuoleisista asukeista  ;D

Miltähän tuo punainen näyttää mv:nä

3. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113

Mustavalkoisena se näyttää KIVALTA

4. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113

Hirmu kivasti sanottu, KIITOS !!!!!

5. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113

Niin pelottavan julmia piirteitä on saanut valokuvaussivustomme että jotenkin on siihen puututtava. Selkeitä, lähes rotuvihan piirteitä on havaittavissa mm. ystäviämme pökäleitä kohtaan.
    Vastaukseni on kuva ajalta, jolloin oli vielä mielen puhdasta jaloutta, herrasmiehet olivat sanansa mittaiset sekä sankarit todellisia.

Kuvan tarina voisi olla vaikka seuraava:

Ylväs hahmo on kapteeni Amos R. Wright, joka toimi M/S Luciferian kapteenina
    vuosina 1902-1906, jolloin laiva haaksirikkoutui ja upposi Atlannilla helmikuisessa myrskyssä, kuun kolmantena päivänä. Kapteenin ruumista ei koskaan löytynyt mutta laivan filippiiniläinen kokki ja kapteenin henkilääkäri Barthelomeus Asperger pelasti rakkaan kapteeninsa muotokuvan ainoana säilyneenä  reliikkinä uponneesta kaunottaresta.
    Laivan uppoamisesta on esitetty ja sepitetty monenlaista, on jopa epäilty petosta ja ettei väitettyä haaksirikkoa koskaan olisi tapahtunutkaan.
    Esitetty on muunmuassa vakuutuspetoksen mahdollisuutta.
    Ehkäpä eräs huikeimmista väitteistä koskee laivan lähes mahdottomalta kuulostavaa matkaa valaisemattomana Suomen rannikolle ja romuttamista salaa Suomenlinnan kuivatelakalla. On ollut epäilyjä kapteeni Wrightin jälkeläisistä pääkaupungissamme jne.
    Kaikki nämä harhaiset fiktiot ovat saaneet kuitenkin puolueettomilta tutkijoilta kylmän tuomion: Mahdotonta, absurdia ja perkeleen sairasta skeidaa.

Portrait of Captain Amos R. Wright :

6. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113

Minun omasta mielestäni kuva on hieno ja tarina on liikuttava.

Tein sen koska ei ole tänä iltana mitään muuta ... vain tyhjyys.

Tyhjyys ja -ehkäpä myös- pettymys.

- Est

7. Vs: Olen komea mies

Mun mielestä on hienoo, et sulla on useempii totuuksii, joissa voit elää jos joku alkaa nyppii.  ;)

8. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Kuva on perinteitä kunnioittava, klassikkotyyliä, Higg

9. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Kyllä noin ylvään katseen omaava Kapteeni on mennyt laivansa kanssa syvyyksiin, muuta mahdollisuutta en näe. Kunnia hänen muistolleen!

10. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Ylvään _katseen_? Katsopa katsetta uudestaan. Rajaa vaikka kuvasta pelkät silmät. Kasvonpiirteet ovat kyllä ylväät, mutta silmät etsivät jo pelastusvenettä, vaikka ollaan vasta maissa ottamassa potrettia.

Juuri siksi hieno kuva.

11. Vs: Olen komea mies

Tosiaan, silmät ei oo läsnä!!

12. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Kapteeni tiesi tietenkin jo kuvaa ottaessa lopullisen kohtalonsa. Sinä ehkä etsisit pelastusvenettä, mutta tämä Kapteeni ei. Ylväs katse siis, rajaa silmiä niin paljon kuin huvittaa.

13. Vs: Olen komea mies

Kyllähän silmät on jo menneet. Tonne - - - >

14. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113

Huvittava yhteensattuma, monessakin mielessä.

Keksin, nimittäin kapteenin nimen 'itse', käyttäen kuitenkin erään isovanhempani oikeaa sukunimeä. Sitten katsoin googlen haulla ja löysin: Tämän, ihan just' äsken !
    Ukossa ja potretissakin jotain samaa hajua ?

Linkki: Amos R. Wright (jonkin sortin mormooni)

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.lds.org/churchhistory/pioneer/company/captain/images/amos-r-wright.gif&imgrefurl=http://www.lds.org/churchhistory/library/pioneercompany/0,15797,4017-1-384,00.html&usg=__cPRKQAT3nAvFRZm6f42IZ1TUsmo=&h=130&w=150&sz=15&hl=fi&start=1&um=1&tbnid=lcvyl6fob1-u6M:&tbnh=83&tbnw=96&prev=/images%3Fq%3Damos%2Br.%2Bwright%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:fi:eek:fficial%26sa%3DN%26um%3D1

15. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

mvuoren kuva-arvio vaikuttaa totuudenmukaisemmalta. Kapteenin katse kyllä edesauttaa vilunkihuhujenkin syntymistä. Siinä on jotakin salamyhkäistä ja petollista. Ja kun lastista ei jäänyt kuin kuva. Ei hylkyä, ei raatoja ei hätäkutsuja.
    Voisi vihjaista saksalaisille reporttereille, josko tutkisivat tuonkin laivan kohtalon hieman tarkemmin

16. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Tosi komea vinjetointi ja kohina kuvassa, higg

17. Moulus

Moulus Member

502
    0
    16

Sattuma? Ei mikään ole sattumaa. Ja "Ne" tietää sen...

18. Vs: Olen komea mies

Mistä te puhutte? Kävin juopottelees täs välis. Täältä tulee tuleva tikku!!!

19. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113

"Niistä".

Itse en tainnut ymmärtää oman viestisi loppua. Mutta ei se mitään. - E

20. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116