Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OLEN JÄRKYTTYNYT S.O.S. 5 D MkII- Err 20

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana albert, 12 Elokuu 2011.

  1. albert

    albert

    61
    0
    0
    Kamera ilmoitta Err 20, kaikki vaihtoehdot nettissä luettu ja käyty läpi, muutta edellen Err 20. Olin Mustonen&Laine liikessa, ovessa ilmoitus: LOMALLA 22.08.2011 asti. Löytyko konstruuktiivisiä vaihtoehtoja kenelläkään? Olen kiitolinen vastauksesta...
     
  2. albert

    albert

    61
    0
    0
    Vs: 5 D MkII- Err 20

    Näyttä että ongelmani olen ratkaisunut: PÄIVITTIN UUDEN firmwaer(EOS 5D Mark II, laiteohjelmistoversio 2.0.9 [Mac OS X]))
    Yksi valokuvaja on kertonut että JAS-teknikalla maksoi 670€- hänelle kerrottin että kamerani sai kosteutta (vaikka itse kaveri sanoi että tommoista ei ole tapahtunut)
     
  3. pb76

    pb76

    777
    0
    0
    Vs: 5 D MkII- Err 20

    JAS tekniikka, www.jas.fi. Tuskimpa m&l olisi sinua osannut auttaa vaikka olisat olleetkin paikalla  ;) :D
     
  4. albert

    albert

    61
    0
    0
    Vs: 5 D MkII- Err 20

    JAS tekniikka, www.jas.fi. Tuskimpa m&l olisi sinua osannut auttaa vaikka olisat olleetkin paikalla  ;) :D
    [/quote]

    jas.fi- on autojen korjamo, muutta Jas teknikka- JAS-kamerakauppa - kamera palvelu

    Ja ongelma taas toistu Err20
     
  5. Vs: APUA S.O.S. 5 D MkII- Err 20

    Kokeile tätä (luultavasti toistuva vika):

    "Thank you for contacting Canon product support. We value you as a Canon
    customer and appreciate the opportunity to assist you. We are sorry to
    hear that your EOS 5D Mark II is displaying an error code.

    It is possible that this error is related to the CF card being used in
    your camera. We recommend that you try formatting the CF card by
    following these steps:

    !!WARNING: Formatting the CF card will erase any and all images
    currently stored on the CF card!!

    1. Power the camera ON.

    2. Press the button.

    3. Using the , Scroll over to the [Tools #1] tab.

    4. Using the , select [Format].

    5. Press the button.

    6. Select [OK].

    7. Press the button.

    The CF card is now formatted. If the issue persists, please try an
    alternate CF card in the camera. If the alternate CF card works fine,
    then your first CF card was the cause of the issue. If not, there may
    be another issue with the camera.

    If so, please follow these steps:

    1. Turn off the camera.

    2. Remove the lens, battery, and CF card.

    3. Allow the camera to sit without power for approximately 20 minutes.

    4. Insert a fully charged battery, and turn on the camera.

    5. Depress the shutter button as you would to take a picture.

    If the message does appear, your camera may require service If not,
    please complete the following steps:

    1. Turn off the camera.

    2. Clean the lens contacts by gently rubbing them with a pencil eraser
    or soft cloth. Be careful that you do not let any debris fall into the
    camera body.

    3. Reattach your lens.

    4. Turn on the camera.

    5. Depress the shutter button as you would to take a picture.

    If the message still appears, your camera will require service. We
    apologize for any inconvenience.

    For factory service, please forward your digital camera to the Factory
    Service Center shown below. When shipping your camera, please be sure
    to remove the memory card and batteries. You are not required to send
    any accessories or manuals when shipping the camera. Be sure to include
    your name, street address (no P.O. boxes, please), telephone number, and
    a letter describing the issue with the product. If it has been less
    than one year since the camera was purchased, we ask that you also
    include proof of warranty in the form of a copy of your sales receipt.

    As we do not provide RMA numbers for service, we suggest using a
    trackable and insurable service (i.e. UPS, Federal Express, Priority
    Mail) to ship your camera. Please package the camera very securely in a
    sturdy shipping box to prevent damage during shipment.

    Please send your camera to the following Factory Service Center:

    Canon Factory Service Center
    15955 Alton Parkway
    Irvine, CA 92618
     
  6. albert

    albert

    61
    0
    0
    Vs: APUA S.O.S. 5 D MkII- Err 20

    Tuon kaikeen olen ekana koklanut ei tuloksia, vaan:Err 20
     
  7. Vs: APUA S.O.S. 5 D MkII- Err 20

    Eli mikä kortti oli kamerassa. Veikkaus: Trancend kun halvalla saa.
     
  8. albert

    albert

    61
    0
    0
    Vs: APUA S.O.S. 5 D MkII- Err 20

    Eli mikä kortti oli kamerassa. Veikkaus: Trancend kun halvalla saa.
    [/quote]
    EXTREM III 16 Gb
     
  9. albert

    albert

    61
    0
    0
    Vs: APUA S.O.S. 5 D MkII- Err 20

    OLEN JÄRKYTTYNYT

    1) canon kameroista. Ensimmäinen oli canon 20D - valmistajan lupauksen mukaan sulkimilla käyttö: 60 000. Todelisuudessa olen käyttänyt alle puolet ja se hajosi (ostettu yli 2000€, myyty 100€)

    2) canon 5D MkII- valmistajan mukaan 120 000 laukkausta- todelisuudessa 6 000 ja se hajosi (350€-suljin vaihto+ 30€-kustanusarvio)

    Ps. molemissa kamerassa takuu loppunut

    Kysymys: minkälainen kameran merkki seuravaksi?
     
  10. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: APUA S.O.S. 5 D MkII- Err 20

    Kannattaa ostaa seuraava kamera kotimaisesta kaupasta, niin pääset nauttimaan kuluttajansuojalain antamasta turvasta ja ennenaikaisesti hajonneen kameran korjaus menee kauppiaan piikkiin.
     
  11. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: 5 D MkII- Err 20

    Jos on vain suljin rikki, eihän 350€ ole hirveä hinta näoin kalliiseen malliin.  Vaan onko kyseessä moniongelmainen tapaus?  Tästä en kyllä tajunnut kuka sanoi kenelle mitä ja onko "itse kaveri" "yksi valokuvaaja" ja "hän": 

     
  12. albert

    albert

    61
    0
    0
    Vs: APUA S.O.S. 5 D MkII- Err 20

    Molemat on ostettu STOCKMANISSA Helsingissa
     
  13. albert

    albert

    61
    0
    0
    Vs: 5 D MkII- Err 20

    Tuo on jo mennyt ohi,
    muutta 350€ 5% käyttöstä suljinistä on vähään liika. Noila viestillä haluaisiin varoitta ihmisia kuka hankki Canon järkkäreitä että se ei ole luotettava merkki.
     
  14. kari-s

    kari-s Member

    480
    0
    16
    Vs: OLEN JÄRKYTTYNYT S.O.S. 5 D MkII- Err 20

    Kyllä kai tuotevastuuseen pitäisi tuo mennä, jos olet normaali kuluttaja ja jos nuo laukaisumäärät pitävät paikkansa.
     
  15. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: OLEN JÄRKYTTYNYT S.O.S. 5 D MkII- Err 20

    Äläkkä pitäisi nostaa ja vaatia oikeutta.  Eihän se voi olla oikein.

    Asiaa saattaa mutkistaa jos kameralla on ollut monia omistajia ja kosteuttakin saanut.  Tai sitten ei?  (Vaan miten niin ohi se kosteus?  Eikö ollutkaan totta.)
     
  16. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: OLEN JÄRKYTTYNYT S.O.S. 5 D MkII- Err 20

    Se ei mene tuotevastuuseen, vaan kuluttajansuojaan. Tuotevastuussa - juridisena terminä - on kyse vastuusta silloin, kun tuote aiheuttaa vahinkoa muille asioille, esim. vaarallinen urheilulaite aiheuttaa tapaturman tai vuotava pesukone vesivahingon.
     
  17. kari-s

    kari-s Member

    480
    0
    16
    Vs: OLEN JÄRKYTTYNYT S.O.S. 5 D MkII- Err 20

    Olet oikeassa. Termi oli väärä.
     
  18. albert

    albert

    61
    0
    0
    Vs: OLEN JÄRKYTTYNYT S.O.S. 5 D MkII- Err 20

    Kostus jutusta olen saanut tietää foorumilta, muutta 20D on jo myyty. 5DMkII kohtaan Mustonen&Laine-ssa lupasivat tarkista suljin (kuinka monta laukausta on käytetty). Maanantaina vien kuitti stockasta, ja asia menee maahantuojalle.
     
  19. Vs: APUA S.O.S. 5 D MkII- Err 20

    Deja vu - Anonymous kirjoitti blogiini: "Aikoja sitten kerroit ettö Canon on paras (koska olit Canon edustajana mistä tippui fyrkkä sinun taskun), olen hyviin pettynyt odotuksia, ensimäinen järjestelmä Canon hajois 20 000 laukauksen jälkeen, seuravasta tyhmästi maksoiin 2500€ se hajois 8000 jälkeen. Kannatako uskoa nyt olympyksen ominaisuuden ja huhujen mitä täälä kirjoitat?"

    Olet nyt istunut rikkinäisen kameran kanssa kuukauden, pari. Kuten Matti Vuori kirjoitti, takuuajankin jälkeen kuluttajalla on oikeuksia. Jas-tekniikka on Canonin huolto Suomessa.

    Viimeiseen kysymykseesi vinkki: Älä osta Canonia, Nikonia, Olympusta, Mamiyaa, Phaseonea, Epsonia äläkä Applea! Kierrä ainakin ne kaukaa.
    -p-