Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Olen aivan (älyttömän ihana) nainen

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Heli, 26 Elokuu 2009.

1. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 120
    3 464
    113
    Vs: Olen aivan (älyttömän ihana) nainen

Tuota... pitää tunnustaa sivistymättömyyteni. Mihin *liittoon*  pentagrammi liittyy?  Monen asian symbolinahan se on esiintynyt, mm. mormonikirkon, mutta liitto?

2. Frank

Frank Active Member

7 249
    1
    38

Vaikka virallisista tulkinnoista ja pentagrammin "oikeista" käyttötarkoituksista onkin jotain häilyvää tietoa, niin mä ainakin tulkitsin Marun kuvan niin että liitto on tehty saatanan kanssa =).

3. maru73

maru73 Active Member

1 851
    5
    38

Se vertaakin kuvannollisesti liittoa... ei suoranaisesti. Sanooko sana wicca mitään?

Eli kuten frank sanoi "tulkitsin Marun kuvan niin että liitto on tehty saatanan kanssa =)" 

siihen tyyliin...  ;)

4. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Niinhän se tahtoo meikäläiselle aina käydä :(

5. Vs: Olen aivan (älyttömän ihana) nainen

Näimpä. Perinteisesti pentagrammi "oikeinpäin" (tämä on tulkintakysymys ihan tyypin mukaan) liittyy valkoiseen magiaan ja yleisemmin wiccaan. Mutta mitään kivitauluun kirjoitettuja normejahan näissä asioissa ei ole.
    Pentagrammikuva onkin juuri tuon puolesta vähän häiritsevä.. tytön olemus on uhkaava ja viittaa suoraan black-metal kuvastoon, mutta symbolin käyttö noin on vähän ristiriidassa muun kuvan kanssa. Pieni rankistelun fiilis tulee. Mutta ei kai tätäkään toisaalta tarvitse niin pilkuntarkasti tulkita. Sellaisia fiiliksiä tuosta vain tuli...

6. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 120
    3 464
    113

Juu, kyllähän tuo pentagrammi on tuttu saatananpalvojien symbolinakin. Ok, voihan sitä liitoksikin sanoa. 

- niinpä, ymmärränhän minäkin, kun selitetään.... joskus vain pitää selittää aika kauan :)

7. kb

kb

2 235
    0
    0

En tiedä mikä on oikein- ja mikä väärinpäin, mutta BM-kuvastossa pentagarmmin sakaroista yksi osoittaa alaspäin.

Edit: Kannatettava projekti. jos en olisi näin laiska, tekisin oppimismielessä jotain samanlaista.

8. Vs: Olen aivan (älyttömän ihana) nainen

Sitäpä juuri tarkoitin. Itse assosioin tytön olemuksen bläkkis-osastolle, mutta rinkula on pyörähtänyt väärinpäin  :) Tulee vähän sellainen fiilis kuin näkisi muovijeesusen ostoskeskuksen pihalla.

Hyvä kuva muuten. Ja hyvä että aiheuttaa pohdintaa...

9. kb

kb

2 235
    0
    0

Juu, näköjään pitää jatkaa luetunymmärtämisen harjoituksia.

10. maru73

maru73 Active Member

1 851
    5
    38

ehkä se voi olla myös sekin :D

Mutta jos tuo viittaa minun kuvassani noituuteen niin eihän ne "eukot" aina niin puhtoisen iloisia ole... kai, tai mistäs minä tiedän  :D

11. maru73

maru73 Active Member

1 851
    5
    38

Ahdistus(ta peliin).

12. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Historia

13. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113

Hyvin kauniit kuvat, molemmat.

14. Vs: Olen aivan (älyttömän ihana) nainen

Jos aihe-ehdoituksia tarvitaan niin "Nettihäiriköt" voisi olla sellainen (tarkoitan kommentoijia, en kuvien laittajia ;o)

15. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 120
    3 464
    113

Hyvin kauniit naiset, molemmat.

16. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Meil on muutaman päivän lataustauko, kun mä olin vähän vatsatautinen (kuka sen tänne lähetti????) ja Maru lähtee tänään reissuun. Sunnuntaina seuraavat kuvat.
    Kiitos Nettihäirikkö-ehdotuksesta, pannaan jonon jatkoon.Ja kiitos muutenkin kommenteista.

17. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vaikka 'ahdistus' tavallaan vaatiikin hieman tummaväsyisiä kuvia, ovat nämä mielestäni jo liiankin platkuja.
    Tai esim. aavistus kontrastia lisää tummiin sävyihin parantaisi noita tuon aiheen kuvia.
    T Jukka

18. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

On todella vaikeaa kuvata ahdistusta. Jokainen ihminen ahdistuu niin eri tavalla että mitään sellaista perusahdistuksen määritteitä ei taida olla. Jos on, niin varmaan sellasten määritteiden mukaisesti voisi ahdistuksen valokuvata. Molemmat kuvaajat ovat lähteneet siitä että ahdistuksessa kädet tulee maailman ja kasvojen väliin turvaksi. Maru on vielä lisännyt sekaisena olevan huoneen ja/tai sohvalla nukutun yön merkit. Monessa muussakin tunteessa käsi tulee naaman eteen kuten pahaa puhuttaessai. Jne....haastava aihe.

19. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113

Ihme supersitkee vatsatauti ollut monilla viime aikoina (mullakin).

Toivottavasti paranet nopsasti.

Hienot "Historia" -kuvat.

Marulla niin ylväs ja kannustavan luonnonkulttuurimainen. Ihmisten kuuluisi elää kuin pohjoisameriikan intiaanien.
    Helillä mä näen surua.

Kummatkin jepulis kuvia.

- Eero

20. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 120
    3 464
    113

¨

"Luonnonkulttuurimainen"  on hieno sana.  Riippumatta siitä mitä mahtaa tarkoittaakaan.