Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Olen aivan (älyttömän ihana) nainen

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Heli, 26 Elokuu 2009.

1. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113
    Vs: Olen aivan (älyttömän ihana) nainen

Tuollaisiin rikoksiin syyllistyvät kyllä useimmin naiset kuin miehet;

Julmuutta ja toisaalta varastamista.

No ei vaiskaan...

Kyllä oli taas kiva nähdä.
    - The Pro Mongol Man

2. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113

Mutta täytyy sanoa että hämmästyttävän epämielikuvituksellisesti ja epäomintakeisesti näyttävät valokuvauksen harrastajat kuviansa tekevän.

Varsinkin sisältö on kovin narsistista ja tyhjää omaterapiaa.
    harmittavan pinnallista keikistelyä ja sellaista "katsokaa -hihi- mä olen kuvassa" - tasoa.

Noin yleensä.

Mutta - siksipä - onneksi :
    Nämä "ladyjen" kuvat ovat -tottakai- poikkeus ja upeita. Kaikin tavoin.
    Näihin ei kyllästy ikinä.

Edit. Toivottavasti tämä upea ketju jatkuu ikuisesti. Parasta "netissä" ikinä.

3. tareone

tareone Member

96
    0
    6

:D

4. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

vitsi kait me sit ollaan, mutta kuka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.

Aiheena Anonyymi

5. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113

Siis mihin "tähän"? Kuvaamaan kuvan päivässä itsestään ? Mä olen tehnyt niin teinistä asti lähes joka päivä. Viimeiset vuodet aivan joka päivä.

Pistänkö koko sarjan sähköpostiisi tulemaan ?

Mutta nää on -tietysti- oma luokkaansa ja parempia.
    Ihailua ja kateelisuuttakin herättäviä.

Taas aivan upeat anonyymit.
    Loistavaa, "leidit".
    Tohon ei muut pysty.
    Parasta "netissä".

- The Proud & Beautiful Pro Mongoloid Mongol Man From Mongolia

6. maru73

maru73 Active Member

1 851
    5
    38

Jep jep....

Rangaistus.

7. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Lopeta. Sun vittuilus tunnetaan ja tiedetään. Kuvaatko itseäsi joka päivä eri aihein? Epäilen, että et. Voin toki olla väärässäkin. Tää oliskin ihan helvetin helppo projekti, jos sitä kuvais vain kuvan itsestään per päivä, mutta ota siihen joka päivä uusi aihe? Saa sitä kokeilla ja toivotan kaikille intoa ja luovuutta. Myös aiheiden suhteen.

8. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113

Olet melkoisen ylimielinen ja yliherkkä kaikenlaisella hieman subjektiivisesti epämiellyttävälle. Ja näet "vittuilua" sielläkin, missä sitä ei ole. Onneksi sulla on leegio suosioita, jotka ryntäävät paikalle kohta puolustamaan "kuningatartaan". Lähetä ylläpitoon, kavereillesi, pari avunpyyntöä ja järjestä ikäville kriitikoille "banaani". Sillähän tämän hoitelet.
    Ja minähän olen vain vuodattanut kehuja - mutta ilmeisesti liian vähän ?

Mutta muista, että rehellisyys on nuoleskelua arvokkampaa, taiteilijuudesta unelmoivalle valokuvauksen harrastelijallekin.

Kiitos, kuitenkin, loukkauksistasi, jälleen.

Kyllä kuvaan itseäni joka ainoa päivä. Se on harrastukseni. Olen myös maalannut yli tuhat omakuvaa oljyvärein, ensimmäisen 11 vuotiaana.
    Muilla tekniikoilla sitten vielä lukemattomasti enemmän.

Olen valokuvannut ensimmäiset omakuvani alle kouluikäisenä.

- Vastasin, kun kerran kysyit.

En useinkaan tarvitse mitään koulumaisia "teemoja", kuten ei taiteessa (muutoin kun opetusmielessä, esim. taidekouluissa, yleensäkään tarvita).

En halua keskustella kansasi enempää, itse suhtaudun narsismiin ja egoismiin kriittisesti ja olen sitä aina parodisoinut töissäni. En halua olla mikään pikku nettijulkkis.

Ja jälleen täysin vittuilematta : Kivat kuvat.
    - The Proud & Beautiful Pro Mongol Man From Mongolia

Edit: En kommentoi SINUN ketjuasi enää (usein). Et selvästi pidä siitä.
    Edit2: Lisätty: (Usein)

9. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Oon katsonut tämän ketjun kuvat läpi, mutta en enää jatkossa jaksa.
    Joukossa on helmiä ja vastapainona rimanalituksia.
    Monissa kuvissa on ideaa, mutta ymmärrettävistä syistä toteutus jää useimmiten puolitiehen.
    On vain kehitetty idea ja lavastus, sitten räppästy kuva mahdollisimman nopeasti, ymmärrettävistä syistä - perheellisiä ihmisiä, joilla vähän aikaa käytössään, kuten itsellänikin.
    En vain ymmärrä, miksi piti valita tällainen projekti.
    Parempi olisi kuva/vko, jolloin näkisimme laadukkaampia ja paremmin viimeisteltyjä kuvia.
    Tulisi enemmän wau-fiilistä.
    Parempi toteuttaa yksi idea hyvin kuin kymmenen huonosti.
    T Jukka

10. tareone

tareone Member

96
    0
    6

Jep.

En ole katsonut, kuin murto-osan tämän ketjun/projektin kuvista, mutta tämä on perinteinen kuvapäivässävuodenverran -projekti, joita minä en jaksa toteuttaa enkä varsinkaan aktiivisesti seurata muiden toteuttamana. Huteja tulee väistämättä ja puudutus iskee molemmin puolin. Heli sanoi, että itsekukin saa kokeilla, herää kysymys, miksi pitäisi? Helpoksi ei ole kukaan väittänyt, mutta ei esim. maratonikaan ole helppo suoritus, eriasia on, kuka jaksaa vaivautua ja kuka seurata projektia.

Sen mitä selasin noita kuvia, niin Helillä näyttäis olevan tasaista suorittamista eli taso säilyy, ja muutamia parempia kuvia. Tyyli on selkeä ja tunnistettava. Marulla menee usein tahattoman komiikan ja kesäteatterin puolelle, toteutukset liian itsestään selviä ja ennalta-arvattavia. Joukossa muutama parempi kuva.

Ja noi ei sisältäneet minkäänlaista nuoleskelua ja "hyvä giltsit" jargonia.

11. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mun mielestä toisinpäin.
    Marulla taso on keskimäärin korkeampi kuin Helillä, aika selkeästikin.
    Toisaalta, kuten PeterF monta sivua aikaisemmin totesikin, on kuvaajien keskinäinen vertailu täysin turhaa.
    TJUkka

12. tareone

tareone Member

96
    0
    6

En vertaillut, arvioin molempia erikseen. Sinä vertailit. Ja vaikka olisikin turhaa, jokaiselle tulee varmasti vertailuaspekti mieleen, kun esitystapa on tämä.

13. Vs: Olen aivan (älyttömän ihana) nainen

Uskoisin että olis tullut aikalailla toisenlainen sarja jos ei olis ollurt muutamaa traagista tapahtumaa, joka on lyönyt leimansa tähän kuvakerrontaan rajoittaen sekä tunne että tekniikkaskaalaa. arvostan suuresti sitä mitä nyt on saatu aikaan, vaikkakin en ole kovasti enää kommentoinut, sillä muut asiat ovat vallanneet oman tajuntani ja ajankäyttöni.

14. J.HBach

J.HBach Member

988
    0
    16

Olen seurannut tätä projektia alusta alkaen tiiviisti, ja sen olen huomioinut että ketään tämä ei ole kylmäksi jättänyt. Siltä osaltaan se on jo tässä vaiheessa tehnyt tehtävänsä. Kestävyyslajit ja niiden harjoittajat kunniaan. Itse vastikään valokuvaamisen maailmaan astuneena en voi ymmärtää mistä ihmisellä yleensäkään voi riittää luovuutta ottaa itsestään joka päivä kuvaa eri teemalla, ja tehdä se keskivertoa paremmin. Ja että tämä vielä jaetaan näinkin suurelle yleisölle, ihan ilmaiseksi! Tätähän tämä harrastaminen on parhaimmillaan.. Yhdessä vit....vitsaillaan ja keskustellaan yhteisestä harrastuksesta ja sen tuomista hedelmistä.

Mä ainakin tikkaan tästä täysiä. 99% mun tuttavapiiristä ei pystyisi tähän.

15. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113

Tietäkää nyt kuitenkin ettei ole tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä.
    Kuvalliseen ilmaisuun kasvaminen vaatii myös kritiikin kestämisen ja siitä oppimisen harjoittelun, jokaiselta kuvantekijältä. Se on tervettä, ei "vittuilua".

Ja sellaista oikeata "vittuiluakin" kannattaisi hieman kestää, jos pyrkii taiteellaan vaikka elämään joskus.

Mikään ei ole vittumaisempi maailma kuin "taiteen" kaupallinen maailma, herkälle ihmiselle. Tiedän sen, kokemuksesta.

Yhtä kaikki:
    Tsori jos pahoitin mieliä.

- Est

... Editoitu moneen kertaan

16. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

On hassua sanoa arvioita, jos on katsonut vain murto-osan kuvista.

Tämä ei ole perinteinen kuvapäivässävuodenverran -projekti, koska tässä on kaksi asiaa, jotka kuluttavat energiaa aivan eri tavalla: kaksi tekijää, aiheet, ajatusten synkronointi. Se on kahta kertaluokkaa vaativampaa.

On turha kysellä, miksi pitäisi. Taiteen, harrastusten ja luovuuden idea on juuri tarkoituksettomuus.

Tällaisten projektien laatutavoitteista ja niiden järjellisyydestä esitettiin ajatuksia jo puoli vuotta sitten. Kannattaisi tutustua jo lausuttuun. Olennaisinta on projektin performanssi-luonne. Kuten Dave Lindholm sanoi musiikistaan: Talking while running. Ja entä sitten? Kuka on luvannut mitään? Paitsi sen performanssin. Ilmaisesta on turha valittaa.

Ja senkin yli: ketkään muut eivät oikeasti pysty lähellekään.

Katselin tänään kirjastosta saamaani Helsinki Schoolin tuoreinta kirjaa. Siinä uupuu jokaisen oppilaan sanominen jo kolmannen kuvan jälkeen. Kukaan muu julkaise vakuvaaja ei pysty kuin yhteen tyylilajiin kelvollisesti.

Ja kritiikin saumaan mukaan tulevan kriitikot saisivat mennä itseenä... tällainen projekti on haavoittuva. En ihmettelisi, jos se päättyisi tähän.

17. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113

Ei varmasti (ja onneksi) pääty.

Aliarvioitkohan hieman tekijöitä tuossa suhteessa ?

Muuuten olit kyllä melkoisen melodramaattinen ja lähes sentimentaalinen.

Edit: "ajatusten synkronointi" - mitä tuolla tarkalleen tarkoitit tämän "perfomanssin-luonteisen" jatkumo taideteoksen yhteydessä" ?

Monesta kirjoittamastasi olen paljolti samaa mieltä ja arvostan tällaisia "perfomanssi-luonteisia" yrityksiä enemmän kuin pystyn tässä ilmaisemaan.

Mitään sanomattomat tyhjät "fanitukset" ovat vain niin sitten asia erikseen -  ne ovat vain mitäänsanomattoman tyhjiä.
    En voi keskustella niin, se on epärehellistä ja ällöttävää.
    Sellaisen nykytrendin kannattajia on netti pullollaan, muutenkin, joten ilman osallistumistani mitäänsanomattomuuden orgioihin on osaanottajilla varmasti ihan muhkeat jatkuvat bakkanaalit.

Jos on päässyt jo tähän asti tämä projektinsa kanssa, nämä tekijät, on aivan odotettavaa että äklöäkin tulee välillä vastaan. Ja usein kaikkein eniten parasta tarkoittavilta tahoilta kritikkiäkin. Mutta ei saisi antaa periksi, jos kokee netin tärkeäksi ilmaisukanavakseen. Itse olen juuri nyt kyllästynyt koko internettiin.

18. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Ai aliarvioin tekijöitä kehumalla heitä suhteutettuna maamme uusiin virallisiin toivoihin?

19. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113

En Minä sitä tarkoittanut. Eikä ne mainitsemasi "toivot" ole kaikki. Onneksi. Ei pinta ole koko keitto, syvemmällä on usein paremmankin makuista ja enemmän täyttävää.

Varmasti ymmärsit että tarkoitin näillä mimmeillä olevan paljon enemmän sisua , kuin useilla luovuttavilla äijillä.
    Itse luovutan kohta taas. Ja jätän tämän - olenhan tosi epätoivottukin.

Täällä väännetään kaikki asiat päinvastaisiksi kuin ne ovat, netissä on (näköjään ja usein havaitusti) niin helppoa olla "nätisti epärehellinen".

Kiitos ja toivon sydämestäni ettei tuo MVuoren ennustus perfomanssiluonteisen ajatussynkronisaatioprojektin lopettamisesta toteudu.

Loppu

Edit: Hyvää Yötä.

20. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113

Tuo "täysiä tikkaaminen" on tosi kiva ja symppis asia, mutta tuo jälkimmäinen osio (99 % jne.) pakottaa kysymään: Mitä sitten ?

- E