Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Olen aivan (älyttömän ihana) nainen

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Heli, 26 Elokuu 2009.

1. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 272
    47
    48
    Vs: Olen aivan (älyttömän ihana) nainen

Otan osaa. Mutta kuva on tosiaan huikea, ja ehkä asian voi nähdä myös niin että mummo pääsi kaipaamiensa jo täaltä lähteneiden ihmisten luo.

2. Vs: Olen aivan (älyttömän ihana) nainen

Taisin jossain vaiheessa sanoa, että 100 kuvan jälkeen voi tätä kommentoida. Nyt taitaa hiukan yli sata kuvaa olla otettuna.

Kokonaisuudessaan tämä projekti on aivan huikea ajatukseltaan. Vaatii aika paljon kuvaajalta tuottaa joka päivä oma kuva. Hienoa tässä on se, että naisten ottamista omista kuvista on löydetty jotain uutta eli tehdään se tässä muodossa. Toivottavasti tästä joskus tukee näyttely.

Minusta yksittäisten kuvien arviointi on turhaa. Isossa sarjassa yksittäinen kuva on osa kokonaisuutta ja sen "hyvyys" tai "huonous" on aina suhteessa sarjan kokonaisuuteen. Minusta keskustelu yksittäisen kuvan sopivuudesta kokonaisuuteen olisi mielenkiintoinen. Tällä hetkellä minun mielestä kokonaisuudessa on aika paljon eri tyylilajeja. Toisaalta erilaisuus kuvien välillä tuo sarjaan jotain, mutta itse näkisin hyvänä vaihtoehtona pysymistä tunnistettavassa tyylissä eli kuvaajan tunnistaa muustakin kuin siitä, että hän on itse kuvassa. Toisaalta yhtenäisyyttä saattaa haitata se, että kuvat esitetään forumilla, jossa kuvien väliin tulee kommentteja. Pelkät kuvat peräkkäin antaisi varmaan toisen kuvan kokonaisuudesta.

Toinen turhuus on vertailla Marun ja Helin kuvia keskenään. Korkeintaan vertailua kuvaajien omien kuvien "paremmuutta" suhteessa muihin omiin sarjan kuviin on perusteltua.

Huikea kokonaisuus kuitenkin ja jatkoa odotellessa.

3. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Kiitos, Peter, ajatuksistasi. Mä olen myös itse miettinyt tuota yhdessä tyylilajissa pysymisessä, mutta hitto, kuvia on sentään 365 ja se on aikamoinen määrä. Mulla tekisi mieli myös siirtyä kuvaamaan näitä kuvia silloin tällöin filmille, skannerikin löytyy aina tarvittaessa, mutta ei joka päivä ja se vaatis kuvien latausta n. viikon välein.

Ja juteltiin just Marikan kans ja sovittiin, että seuraavat kuvat ladataan vasta sunnuntaina. Jotta jos tulee kuvattua filmille, ne ehtii kehityttää ja skannauttaa. Näin mennään tämä tammikuu, sunnuntaisin viikon kuvat esille. Kuvat kuvataan yhä kuva per päivässä aiheen mukaan niin kuin ennenkin.

Joulun aikaan kuvasin FF-kameralla, uskokaa pois, Canonilla :), ja onpa vaikeaa palata kuvaamaan pienellä Nikonilla ja kroppikennolla. Aika paljon se tavallaan rajoittaa, että on vain yksi objektiivi käytössäkin vaikka eiköhän se siinä kohtaa ole luovuudesta vain kiinni, ja se on mulla nyt ihan hakusessa. Pää ei vaan toimi :( enkä saa edes suruani puettua kuviin. Tai jos saisinkin, sarja olisi omalta osaltani jonkin aikaa "tuskaista ja kivuliasta". Hankala paikka yrittää sulkea se itsestään ulos ja koittaa tehdä jotain muuta, kun oikein muuta ei päässä pyöri vieläkään.

4. Vs: Olen aivan (älyttömän ihana) nainen

Hankalaa se tyylilajissa pysyminen on, se on selvä. Onko se toisaalta taas edes välttämätöntä. Onhan se tyylilajien erilaisuus kuvaamassa myös mielentilan vaihteluita, välillä hiukan synkkää ja välillä se valo tunnelin päässä on muuta kuin junan etuvalo. Itse kuvassa oleminen pitää jo omalta osaltaan sarjaa kasassa.

Yhden optiikan käyttö toisaalta on hyväkin. Liiallinen vaihtelu polttovälissä voi hajoittaa kokonaisuutta.

edit: Ai niin piti sanomani vielä, että molempien kuvat ovat selkeästi minusta parantuneet viime aikoina. Hienoa nähdä kehittymistä projektin edetessä.

5. Vs: Olen aivan (älyttömän ihana) nainen

samat sanat, ihan alkaa olla eri tyylit hallussa. kummallekin sanoisin että kun saatte repäistyä ittenne ulos "kodin kahleista" -mitä se sitten tarkoittaneekaan, alkaa aika huikeata jälkeä syntyä. kynsin ja hampain vaan kiinni siinä luovuuden liekissä...

6. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Tiistain aihe oli Valokuva

7. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

keskiviikon aiheena Kudelma

8. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Torstaina TV

9. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

perjantaina Variseva

10. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

lauantaina aiheena Kivi

11. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

sunnuntain aihe Lämpö

12. hannu523

hannu523 Well-Known Member

2 633
    469
    83

Rohkeus on venyvä käsite. Itse koen ylittäväni omia rajojani, kun tähän hiljaisuuteen ensimmäisenä, melko tuoreena täällä, postaan. Ei kuitenkaan tulisi mieleenikään verrata sitä siihen, miten Heli revittää. Kuvat hienoja molemmilla muutenkin. Marun Tv ja Helin Valokuva ehkä eniten mieleeni, Helin Kivi hieno oivallus !  Hannu

edit. korjasin kirjoitusvirheet

13. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Kiitos, Hannu, kommentistasi!

14. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Kuvat ovat taas vallan mainioita. On kiva nähdä taas erilaisia lähestymistapoja, jotka varmaan taas toimivat avaimina seuraaviin. Uusi kuvapostausten ajoitustapa tuottaa ison määrän kuvia kertarykäyksellä ja sehän on arveltua asiaksi, joka ei lisää kommenttien määrää, vaan vähentää sitä... paradoksaalisesti on melkeinpä: mitä enemmän kuvia kerralla tai nopeasti, sitä vähemmän kommentteja...

15. maru73

maru73 Active Member

1 851
    5
    38

Tätä samaa tässä myös olen nyt ajatellut... tuskin kaikkia kuvia kukaan jaksaa kunnollaan katsoa kun niitä tulee niin paljon esille samaan aikaan.

16. JPu

JPu Well-Known Member

5 455
    201
    63

Erittäin upea setti! Kummaltakin!!!

Kiva kun voi katsoa monta uutta peräkkäin, esille asettaminen tällä tavoin toimii hyvin!

edittiä: Kirjoitin edellä olevan lukematta muiden kommentteja, tuolta minusta tuntui ja tuntuu edelleen. Hyvää näkee mielellään monta, mutta totta varmaan se, ettei yksittäisiä kommentteja kuville niin helposti kirjoita kun erikseen esitettynä ehkä kirjoittaisi.

17. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Luulisin kuitenkin, että ne katsovat, jotka ovat kuvista kiinnostuneita? Eihän täällä ole mikään kommentointipakko ja toisaalta, jääpä ne ot:t ja juubajaabat pois ;)

18. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Ja vielä: eihän tätä ollu tarkoitus kokeillakaan kuin tammikuu ja ellei toimi niin sitten se ei jatku. Sinänsä vaan harmillista rajoittaa kuvaaminen vain digikameralla tehtäväksi.

19. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Luulen, en taaskaan tiedä mitään. Mutta minusta tuntuu, että tämä projekti auttaa kuvaajaa löytämään itsestään se tyylin ja samalla se kehittä kuvaajaa, kun joutuu oikeasti iettimään joka päivälle kuvan ja toteuttamaan sen. Upea projekti molemmilta, upeita kuvia molemmilta. Kiitos tästä, tätä on ollut mielenkiintoista katsella, aika vähän olen kommentoinut, olen mielestäni huono siinä. Joku kuva on mielenkiintoinen ja harvoin saan kirjoitettua kuvasta jotain järkevää. Kiitos molemmille vielä kerran. Tästä on hyvä jatkaa.

20. Vs: Olen aivan (älyttömän ihana) nainen

Juu, katson mutta säästän kommentit tuonnemaksi, hyvältä kuiteski näyttää, uuba duuba, juubajees!