Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Ohjelma skannaukseen

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana taimen, 18 Huhtikuu 2020.

  1. taimen

    taimen Member

    60
    0
    6
    Olen tippunut aikoja sitten ohjelmistojen hienouksista... Käytössäni on tuliterä Mac ja Epson V800 tasoskanneri. Skannaan 6*6, kino negoja ja dioja.

    Aikaisemmin oli käytössä Silverfast. Nyt mietin VueScannin hommaamista.

    Laittakaa ehdotus ohjelmasta, jolla perusskannaus hoituisi tasokkaannotkeanhelponhauskasti ja vielä halavalla.
     
  2. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 145
    1 188
    113
    Itse käytän kaikissa skannereissani Vuescania. Käyttöliittymä on ruma, mutta ohjelma varsin monipuolinen (verrattuna esimerkiksi Silverfastin perusversioon) eikä kallis.
     
    saloma-3 tykkää tästä.
  3. MartinN

    MartinN Active Member

    531
    39
    28
    Silverfast vai VueScan, siinä ovat yleisimmät vaihtoehdot, molemmat aika erikoisia. Itse käytän molempia.

    VueScan on halvempi. Epsoneille on ilmainen EpsonScan.
     
  4. taimen

    taimen Member

    60
    0
    6
    Silverfast on Epsonin V800:n mukana, joten sillä mennään.
     
  5. MartinN

    MartinN Active Member

    531
    39
    28
    Joo, kyllähän pitää hyödyntää mukana tulevaa softaa. Itse olen päätynyt siihen että yleensä skannaan Silverfast:lla, etenkin E-6 diafilmit. Joskus tosiaan saan paremmat tulokset värinegatiivifilmeistä (C41) VueScan:lla. Siksi molemmat käytössä, mutta omituisia molemmat eikä ihan optimaalisia. Jos VueScan:lla olisi Silverfast:n säätömahdollisuudet ja käyttöliittymä käyttäisin varmaan pelkästään VueScan:ia.
     
    taimen tykkää tästä.