Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Studiosalamasetti keikalle

Keskustelu osiossa 'Valaisu ja studiokuvaus' , aloittajana jk76476, 14 Joulukuu 2006.

Moro. Olisiko jollain jotain sanottavaa tähän, häh. Eli haeskelen pätevää settiä, joka ei ole sidottu hikiseen verkkovirtaan. Enemmän kuin mielellään ottaisin vastaan kokemuksia, mielipiteitä ja päteviä vaihtoehtoja.
    Elinchromen ranger kitti olisi vissiin ideaali, mutta tuo n. 3000e:n hintalappu on meikäläisen lompakolle aika iso, nimittäin joskus pitää munkin taloudessa tukeutua tuonne kolikkopuolelle....

Kiitos paljon.

-jaska

1. Vs: Studiosalamasetti keikalle

hmm, näyttää siltä, että pedagogiset taitoni eivät riitä motivoimaan innokkaita vinkinantajia....
    Olisiko kellään omakohtaisia kokemuksia esim. noista foto-walserin walimexeistä? Jos ymmärsin yhtään saksaa, niin tommonen "portables" valosetti lohkee jollain 600 ekellä.... onko tässä koira haudattuna?

2. Vs: Studiosalamasetti keikalle

Näyttäs olevan " ideal auf Location " ,D
    Mulla on Walimexit, ihan kompaktisalamat vaan mutta Walimexista voisin veistellä että viimeistely ja pro look puuttuu ja antaa helposti sellasen tunnun että leviäisi käteen helposti, mutta ei silti leviä.
    Olen hajottanut yhen Elikan EL500 joka on kovinkin vankan tuntuinen mutta Walimexit on kestäneet ihan hyvin.
    Joskus "Fiero" kirjotti toisella foorumilla että savut oli tullu ulos kun oli ulkosalla Walimexia paukutellut mutta taisi olla vähän asennetta arvioinnissa mukana.
    Kyllä tuossa portabuule setissä näyttäisi kaikki osat ainakin olevan mukana...

3. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113
    Vs: Studiosalamasetti keikalle

Mikäs siitä sun Elinkasta hajosi?

Mulla on muutama mennyt sieltäsuntäältä....

4. Vs: Studiosalamasetti keikalle

Siitä hajos se ... emmä muista - sisältä joku hilavitkutin. Jotain se liitty sulakkeeseen ja apuvaloon, muttei ollu sielläpäinkään. Ammuin sarrrRjaa ja seuraavalla keikalla oli pimeänä. oli kuulemma tyyppivika sanoivat mitäänosaamattomat lahden teknoäijät.

5. sf

sf

785
    0
    0

Juu harvemmat studiosalamat kestää sarjalla ampumista, noi elincan 500:set on yksi sellaisista jotka tosiaankaan ei sitä oikein kestä. Siksi onkin ihan hyvä että siinä on se raivostuttava merkkiääni kertomassa milloin saa ampua seuraavan ruudun. Tosin elincoista sen taisi saada äänettömäksikin, kun esim. noissa walimexeissä (ainakaan niissä 260:ssä) ei saa sitä pois, ja ääni on sellainen joka kuuluu... :eek:/

Joku transistori vai mikä lie niistä kyrvähtää...

Olen kyllä huomannut että multiblitzitkään ei siitä tiuhaan laukomisesta oikein tykkää...

6. Vs: Studiosalamasetti keikalle

toisaalta ajattelin kyllä panostaa kunnolla kertaheitolla, mielin vähän sellasta laatuperussettiä, jota olisi sitten helppo alkaa laajentamaan tarpeen tullen... kiitos kuitenkin. Ehkä hieman ämpyilen tota walimexiä silti....

7. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Elinka EL 500:ssa ei ole mitään merkkiääntä, eikä ohjusvalotkaan sammu välähdyksen ajaksi..sen takia mulla tulikin aikamoisia ärräpäitä kun olin jotain kerhomuksuja kuvaamassa ja yks  EL:llä välähteli silloin kuin sitä itteänsä huvitti.

8. sf

sf

785
    0
    0

Eräänlaisia vaihtoehtoja:
    - Quantum Qflash Qflash Overview
    - Lumedyne Lumedyne
    - Profoto B2-r 1200 http://www.profoto.com/product_category.php?catId=137

Tai sitten esim. Metzin isot nuijat.

2 ekalla ei taida olla tällä hetkellä maahantuontia, mutta profotoa tuo fimeko muistaakseni.
    edit: http://www.fimeko.fi/shop/product_catalog.php?c=30&s=1&PHPSESSID=3a7403132b881363e65f4beaed4d129c

Edit: Profoto noista kaunein ja myös kallein, mutta laatuakin riittää...

9. sf

sf

785
    0
    0

Ok, se oli joku muu elincan 500:nen malli jossa kuitenkin oli mielestäni merkkiääni, en muista tarkkaan mikä... hetki kun käyttänyt niitä viimeks. Multiblitziztäkin puuttuu merkkiäänet, ja siksi pari kertaa kanssa mennyt hetkeki mykäksi koko salama, tosin kun on toipunut ja jähtynyt niin sitten toiminut taas ok ;o)

10. Vs: Studiosalamasetti keikalle

kattelin jotain vanhaa ketjua, ja muistaakseni siellä joku mainosti tilanneensa tuollaisen walimex-kitin.
    Voisi ilmaantua ja avata sanaisan salkkunsa kyseisestä setistä. heh.

Asiaan. Ai että mua inhottaa saksalaiset ja saksan kieli.

http://foto-walser.biz/shop/default.aspx?TY=item&ST=1&IT=91&CT=24

No, toihan olisi varmaan ihan kelpo setti, epäilyttää vaan esim. virtalähteen kesto jne, jos verrataan vaikka johonki elinkan geneen... hmh. Oon aikasemmin huiskinu meneen 550exillä ja metzin 70mz 5:lla, mutta oon näistä keikkaseteistä kyllä aika ulapalla. Ja sen lisäksi oon laiska runnuttaan googlea, olisi mahtavaa jos jaksaisitte jauhaa tästä aiheesta jotankin suuntaa antavaa. dänks.

11. sf

sf

785
    0
    0

Juu ja jotain muita vaihtoehtoja jo laittamieni (ja sen elincan) lisäksi:

- Hensel Porty
    - Broncolor Power Pack
    - Multiblitz accupac
    - Bowens Travelpak ja Pioneer portable flash system
    - Falconeyes (muista nyt malleja...)
    - Pari muutakin kiinalaista mitä ei täältä juuri saa...

Kirjoitushäröjä noissa saattaa olla...

12. sf

sf

785
    0
    0

Itte tiedä noista juurikaan... enkä voi vielä väittää hirveästi testanneenikaan, mutta tuli photokinan reissulla hommattua (porukalla tilattiin joitakin kappaleita) n. 7 kg möykkyjä joista saapi virtasta mukavasti kentällä, 2 kpl töpselinpaikkoja (mallia ulkomaa, mutta adapterit tuli mukana) kyljessä ja saa ladattua joko verrkovirralla tai autostakin.
    Noille ei ole maahantuontia, mutta tilattua saanee jos on sopiva määrä kasassa... Ei hirveen kallis (muihin vastaaviin verrattuna), jonkun satasen, mutta tarkempaa nyt osaa sanoa hinnasta. Philippiinilästen keksintöjä...

Tronix Explorer 1200Ws on tuo möykky nimeltänsä, tai sinne päin...
    Pitkä lista oli mukana mihin käy, ja mihin ei luotettavasti, mutta pääsääntönä on, että mekaanisiin salameihin käy ja digitaalisissa saattaa olla ongelmia (välähdyksen jälkeen nollaa asetukset jne)
    http://www.fotoflits.nl/product_reviews_info.php?products_id=469&reviews_id=36
    http://www.alibaba.com/catalog/10942820/Tronix_Explorer_1200_Ws.html

13. Vs: Studiosalamasetti keikalle

Mulla on tämä Broncolor mobil kahdella välähdyspäällä.

http://www.bron.ch/bc_pd_ps_en/detail.php?nr=874
    (tossa taitaa olla vaan yksi)

Ei mulla näistä juuri kokemusta, että mitään kovin fiksua en osaa sanoa, mutta hyvä peli minusta. Kertaalleen olen kyllä joutunut korjaamolla käyttämään, mutta se oli kai vaan huonoa tuuria.

Valtsu käyttää/on käyttänyt ymmärtääksni paljon enemmän just tätä, että tietääkin paljon enemmän.

14. Vs: Studiosalamasetti keikalle

Minun eräällä kaverilla on kaksi Quantumia, eikä kuulemma ikinä vaihtaisi enää mihinkään muuhun.

15. Vs: Studiosalamasetti keikalle

Mikäs siitä sitten oli rikki... .kysyy ihmettelevä myyjä, kun ei mitään kontaktia kuulunut  ;D

Toi Broncolori Mobil-setti oli kyllä ainakin köykänen ja siten se ois helppo kuljetella.
    Ongelma omaan käyttöön olisi ollut tuo symmetrisyys, sillä asymmetrinen ois mukavempi käytölleen.

16. sf

sf

785
    0
    0

Ne onkin pieniä ja käteviä moneen muuhun verrattuna, mutta ongelmaksi saattaa joillakin tulla radiosysteemi, on muistaakseni niihin lisävaruste, eikä sisäänrakennettu kuten joissain muissa. Vastaanottimen taitaa saada kyllä valoon kiinni kohtuu hyvin, eikä tarvi viritellä omia virityksiä kummemmin.

Niin  joo, muistui mieleen että Komin loppuvaraston hävitysmyynnistä oli kuulemma saanut noita Quantumeja HALVALLA... :eek:/

17. Vs: Studiosalamasetti keikalle

Joo, eräs kaveri kävi katsomassa ja kaikki meni samantein jonkun isomman ostajan toimesta.

18. Vs: Studiosalamasetti keikalle

Joku osa sieltä oli kärvähtänyt ja sen se arvasi jo puhelimessa. Eivät olleet kuulemma koskaan nähneet niin vanhaa mallia, kun se mun - minkä mulle suunnilleen uutena myit - mutta posteineen maksoi satkun verran ja nyt pelittää taas, että eipä tässä hätää.

Viime viikonloppuna viimeksi otin sekä lapsikuvaa että hääkuvaa ja huomennakin pitäisi pariin projektiin jotain keksiä ja näillä valoilla mennää luottavasin mielin, vaikka ideaa on vielä aika vähän.

19. Vs: Studiosalamasetti keikalle

No ei kai sitä uutena myyty, mutta vähän kuvattuna kyllä  :eek: