Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Jenna

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Juke.K, 4 Tammikuu 2012.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
  2. Vs: Jenna

Kuvahan on hyvä! Ainoa, minkä spottaisin pois, on tuo lähinnä poskea oleva "bokeh-pallero". Se näyttää menevän korvasta sisään.

3. Vs: Jenna

Kuva on kouluesimerkki siitä minkälaista jälkeä tulee kun kuvaa salamalla ja Digillä meikkaamatonta kasvoa. Nuo verisuonet otsassa suorastaan pomppaavat simille. Aikoinaan jossakin juonteessa sanoin että Digi vaatii "erilaista" meikkausta kuin silmällä katsottaessa mallia.  Tässä on todiste siitä mitä EI pidä tehdä, muutenkin on kuvattu liian läheltä ja lian laajalla kulmalla. Kuvan malli on lähinnä... no mallia ei saanut arvostella laukussa...

4. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vs: Jenna

Tuli sellainen tunne että et tainnut kuvaa juuri katsoa. Otsassa on hiuksia ei verisuonia. Meikannut mallikin on. Liian läheltä olikin tarkoitus kuvata. Se on tän kuvan pointti. 50mm opiska on sitten ehkä hiukan laaja....en tiedä oonko siitäkään ihan samaa mieltä.

5. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Sieltähän ne vasemmalta menneet punaiset bokeh-pallot tulee oikealta ulos. Voi jopa olla ideana ??

6. Vs: Jenna

Tuskin ne hiukset ihan kulmakarvoihin asti vasemmalla puolella yltää, verisuonet kylläkin...
    OK, myönnetään että olet mestari, skarpatakin osaat just oikeeseen kohtaan

7. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 12 Maaliskuu 2019
  8. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113

Kiva oivallus noi auton valot.

9. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Ajatuksena oli että autot olisi ollut eritasossa ja niitä olisi tullut myös ylemmäs ja alemmas. En löytänyt sellaista kuvauspaikkaa vaikka pääni puhki mietinkin.

Kyllä tiedettiin että pallukat tulee korvista jne, kiva että muutkin on sen huomannut. Jossakin tapauksessa noita pallukoita voi fotarilla lisäillä ja paikkaa muutellakkin.

Kyllä tyttö mahtuu kaikkiin mun opiskoihin kokonaan 24-200mm.

10. Vs: Jenna

Melkein sävy sävyyn ja jostain perverssistä syystä pidän myös sommastakin.
    Ei lainkaan "huono" otos, jos ei se paraskaan.

11. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113

Mikähän siinä on, kun valmiista kuvasta on paljon helpompi katsoa tuommoset kuvien eri osien paikat ja mittasuhteet kun siinä kuvatessa kameran näytöltä tai etsimeltä ;)

12. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Tässä on on muuten vissi ero. Ne pallukat menee, ei tule :D

13. Vs: Jenna

Mä voin kertoa mistä se johtuu: Hyvin harva kuvaaja painaa tuota nappia mistä saa himmentimen sulkeutumaan annettuun arvoonsa. Nämäkin pallukat, kun obiska on todennäköisesti ollut suht pienellä aukolla, ovat oleet suurempia, eivätkä tarttuneet silmään. nyt ovat selkeästi keskittyneitä tulemaan korvasta ulos, joka on kyllä ärsyttävä elementti.

14. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38

Oikein niitää pallukoita kun katson niin melkein omaakin korvaa kutiaa.
    Mutta minä kiinnitin positiivisessa mielessä niihin huomion,
    en huomannut korvailmiötä ekalla enkä tokalla katsomalla.
    Ehkä aavistuksen kova valo sävyltään, mutta kelpo, onnistunut ja vähän erilainen muotokuva.

15. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 329
    403
    83

Minä rinnastin soikhiot ennemmin mallin näköelimiin ja ovat sillä lailla passelilla korkeudella. Kuvassa on ajatusta(kuplaa).

16. alah

alah Member

237
    0
    16

Mistähän tuo digi-salama juttu mahtaa johtua? Itse olen huomannut saman useassa yhteydessä. Olisikohan se jollain muulla tavalla kun meikkaamalla estettävissä?

Kuva on mun mielestä hyvä, idea vielä parempi. Ja virheethän voi aina korjata uudessa sessiossa.

17. Vs: Jenna

Se digin porautuminen ihon läpi ja kaikkien virheiden korostuminen  johtuu digikennon ominaisuudesta jota vastaan on kehitetty määrättyjä meikkivoiteita, taitaa olla metallia joukossa, voin kyllä tiedustella noilta osaajilta jos kiinnostusta asiaan on.

18. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Onko tässäkin korvapalloja?

19. Vs: Jenna

Nyt on mun mielestä hyvä. korvapallot on nyt aisoissa ja ovat mielenkiintoinen elementti.

20. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

No mutta ...

Kuvahan on ihan kiva ...

Eikä täällä -sitäpaitsi- saa kuin kehua !