Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Objektiivit Canonin 350D:hen

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana lightspeed, 23 Elokuu 2005.

  1. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    D100 ei taida kyllä ihan mennä tonne pro-runko kategoriaan. D70:n nokalla toi 50mm f1.8 on kans ihan mukava peli. Sopivan kompakti ja tasapainoinen yhdistelmä käsivaralta kuvaamiseen.
     
  2. RB

    RB Well-Known Member

    9 292
    1 207
    113
    Ei niin...eikä D 70:kään
     
  3. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Ei ole pro luokkaa d70. Edullinen järkkäri vain. Ei minulla 50mm äännä epämiellyttävästi tai ole edes häiritsevän äänekäs. Tosin puolikuuro olenkin kun tull.. ..no annetaanpa olla... :DDD
     
  4. gid

    gid

    14
    0
    0
    Tere.

    Mulla on pokkari (Canon PS A510) mutta harkitsen järkän ostamista. Esim. 350D tai Nikonin D50/D70. Mitenkähän kittilinssin kanssa pärjää hämärä- tai sisäkuvauksessa, jos nyt siis vertaa pokkariin, jonka herkkyyttä ei 200:aa suuremmalle viitsi ikinä ruuvata kun tulee kohinaa.

    Tuolla pokkarilla ehdottomasti eniten olen käyttänyt 50mm kinovastaavaa polttoväliä, eikös se olisi 1.6x kropilla joku 35mm, mahtaako tuollaista löytyä kiinteänä ja valovoimaisena, olisi kiva jos olisi suht edullinenkin (vrt. 50mm 1.8)

    EDIT:
    Mitenkäs tuon kittilinssin syväterävyys?
     
  5. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Sigma 35mm 1.4, n.450e ja Nikon 35mm 2.0 n.450e. Kittilinssin oheen tai jos on tietoinen että selviää tuolla primellä niin pärjää ihan hyvin. Hinta on hiukan korkeampi kuin kitti. Käytettynä voi saaha halvemmalla esimerkiksi Nikonin noin 300e.

    Kittiputki on aloittelijalle hyvä. Sisätiloissa luonnollisesti hankala. Ehkä sigman 17-50mm 2.8 tai salama harkintaan?

    Itse ostaisin tuon Nikonin 35mm 2.0 käytettynä.
     
  6. nokku

    nokku Active Member

    2 456
    0
    36
    Optiikka ei sinänsä vaikuta mitenkään kohinan määrään. Tietysti valovoimaisella lasilla voi käyttää pienempää iso-lukua kuin esim. kittilinssillä. Noilla ko. järkkäreillä alkaa sitä kohinaa "häiritsevästi" ilmaantumaan 800/1600 paikkeilla, ja tietyillä ohjelmilla sitä voi jossakin määrin vielä poistaa.

    30mm lähempänä..Sigmalta löytyy tuo 30/1.4, en tiedä siitä sen enempää. Canonin 28/2.8 on ainakin edullinen (~200e) ja ihan passeli.