Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

diy kokoontaittuva heijastin

Keskustelu osiossa 'Tutoriaalit ja DIY / TSI (Tee-Se-Itse)' , aloittajana Vita, 22 Maaliskuu 2009.

1. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36
    mikä ois sellasta materiaalia, mitä vois käyttää kokoontaittuvan heijastimen kehyksenä? oikeissa taitaa olla jotain metallijousta tms. itse oon käsitellyt sellasta joskus muinoin ku opiskeluaikoina pönkkäsin krinoliinia (sellanen kehikkomallinen alushame). mutta kevyempikin tavara varmaan riittäis..

kankaitahan saa kangaskaupasta, jos haluaa hifistellä niin pistää vetskarin kehikkoon niin voi vaihtaakin sen kankaan  ;D

2. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Vs: diy kokoontaittuva heijastin

1-1.5 metrin heijastimeen voisi 4 mm lasikuitutanko olla sopiva.

3. Vs: diy kokoontaittuva heijastin

Polkupyörän sisuskumi.  Ompelet vaan sopivan pussin siihen päälle ja reikä venttiiliä varten.  Älä unohda pumppua kotiin :D

4. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Tuohan on hyvä idea!

5. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36

toi fillarin sisäkumi ON oikeesti hyvä idea ;D

kaikennäkösiä vaijereita yms oon kans miettiny.

6. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Ja jos liikuskelee autolla, voi Clas Ohlsonilta ostaa tommosen:

http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=57475157

Mulla on tuossa nurkassa 50 metriä valkoista tyvek:iä, leijoja varten. Taidanpa viritellä siitä sisäkumin kokoisen pussin. Kompuran kanssa auton takakonttiin odottamaan käyttöä...

7. Vs: diy kokoontaittuva heijastin

Toi on kyllä sen verran nerokas juttu että on pakko kokeilla. Tulee enemmän motivaatiota vaihtaa pariin kertaan paikattu fillarin etukumi uuteen keväthuollon yhteydessä kun on vanhallekin käyttöä...

8. Vs: diy kokoontaittuva heijastin

Laittakaas kuvia ko aparaatista näkyville.

9. Vs: diy kokoontaittuva heijastin

Laitoin tuon hymiön näköjään ihan turhaan. Ei täällä niin tosikkoja olekaan :)
    Ei tuohon kompuraa tarvi. Ihan tavallisella pumpulla sisuskumiin saa alle puolen minuutin ilmaa niin paljon, että pysyy hyvin muodossa. Jos olisi ompelukone niin voisi vaikka itsekin testata.