Vs: Objektiivien myyntikate Tavanomainen laitteiden yms myynnissä on 40%. Jos siis uusista vempaimista ja liikehuoneistossa toimivista kaupoista puhutaan.
Vs: Objektiivien myyntikate Puhut varmaankin ruuvimeisseleistä ja muista sen tyyppisitä tarvikkeista. Kameroissa ja objektiiveissa voi vain uneksi moisista katteista. Olisikin, niin olisi enemmän valikoimaa varaa pitää myös kivijalkakaupoissakin.
Vs: Objektiivien myyntikate Kyllä myyntikate on suurempi kuin 40%... Suomi on pieni maa ja näin kapean segmentin myyntivolyymit ei ole tästä johtuen kovin laajaa, joten katteita on pakko pitää ylhäällä. Ja esim Rajalalla on hulppeat tilat Sanomatalossa (neliöhinta kova) ja varaa merkittävään lehtimainontaan ja toisaalta aina kun siellä vierailee, ei asiakkaita ole kuin kourallinen. Tästä seuraa, että myynninkatteiden täytyy olla selvästi paremmat kuin tuo "normaali" 40% myyntikate.
Vs: Objektiivien myyntikate 40%?? Mitäänhän en kaupasta ymmärrä, mutta jotenkin voisin tuon hyväksyä jos jakeluväylänä on paikallinen kivijalkaliike. Nettikauppa on luoteeltaan toisenlaista ja siinä pitää pystyä toimimaan selvästi pienemmillä katteilla.
Vs: Objektiivien myyntikate kameroiden ja objektiivien kate on minimaalinen, prosentuaalista osuutta ei voi suoraan sanoa, ns. hittituotteiden kohdalla kate on pienempi kun taas pikkuisen erikoisemmassa esim. laajakulmaobjektiivissa tai kamerarepussa katetta on enemmän. Esimerkkinä annettakoon että Canon 600D kamerakitin myyntikate tavallisessa kivijalkaliikkeissä on parhaimmillaankin n.50-60eur. Eli ei kannata ihmetellä että mihin se naapurikaupungin kameraliike oikein katosi. Eletään eri aikoja kuin 80-luvulla jolloin kamera ostettiin 50km päästä oikein erikoisliikkeestä. Nyt tuote ostetaan netistä ulkomailta, kotoa poistumatta, sivustolta joka kertoo että tuotteen toimitusaika on 2-4viikkoa jota todellisuudessa ei edes ole heillä. Tällaista kauppaa pystyy pyörittämään lähes kuka tahansa teinipoika vanhempiensa olohuoneessa kun vain ostokanavat ovat selvät. Vastaavia sopimuksia pystyy tekemään myös suomessa kunhan myyntivoluumit on kunnossa sopimuspapereissa. -a-
Vs: Objektiivien myyntikate Obiskojen myyntikatetta ei pidä sekoittaa kittirunkojen myyntikatteisiin. Rungolla kuluttaja sitoutetaan merkkiin ja jatko-ostoihin. Erikoistavarakaupassa (kellot,korut, kamerat, elektroniikka, tietotekniikka, urheiluvälineet, huonekalut jne) myyntikate on 40-60% (vaatteissa ja kengissä kate on isompi), on täyttä paskanjauhamista väittää, että kamerakauppias tekee kutsumustyötä ilman toivoa elannosta. On myös huomioitava, se että kun Kesko/Anttila tilaa maahantuojalta uutta Canonin runkoa maanlaajuiseen myyntiverkkoonsa vaikkapa 1500 kpl ja pieni liike 2 kpl, on sisäänostohinta ihan eri. Voipa olla että Anttila myy jopa laitteen ulos Plussa-tarjouksena sellaiseen hintaan, että kivijalankauppiaalle ei tosiaan jää kuin kaupanteon tuska. Nämä ovat kaupankäynnin kommervenkkejä, mutta eivät normaaliliiketoimintaa. Anttila (tai Gigantti) ei ole mukana kilpailussa, kun kuluttajalle myydään pro-runkoa tai kalliimpaa objektiivia.
Vs: Objektiivien myyntikate Tietämättömyyden syvällä rintaäänellä lausuttuja mielenkiintoisia "totuuksia". Kampanjat lähtevät tehtaalta asti samoin kuin erilaiset paketit eri markkina-alueille. Silloin kun alueella A ei ole jokin yhdistelmä käynyt kaupaksi tarpeeksi hyvin, voi erittäin sopivan hintainen erä myymätöntä tavaraa liikkua pallolla paikasta toiseen. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että tavalliselle kauppiaalle jäisi 40% tai edes mitään sinne päinkään katteeksi. Kosmetiikan ja hapisvaatteiden valmistus ei maksa juuri mitään (tosin eri syistä). Siksi niissä onkin erinomaiset katteet. Kosmetiikassa ilmiö näkyy valtavina ja erittäin kalliina mainoskampanjoina, hienona ja tyylikkäänä rekvisiittana ja kalliina pakkauksina. Vaatepuolella erittäin suurina myyntitiloina ja mm. siinä yksityiskohdassa että lähes kaikissa tavarataloissa ovat vaateosastot vallanneet tilaa muilta (osin verkkoon siirtyneiltä) tuoteryhmiltä. Ei siis ole mitään mieltä verrata vaatteita tai kosmetiikka vs. kameroita ja niiden hintaketjuja toisiinsa.
Vs: Objektiivien myyntikate On vissiin ollut puhe normaalikatteen suuruudesta, ei poistoeristä. Itse olen pienen aikuisikäni ollut kello-alalla ja olen vakuuttunut, että kamerakauppaan pätevät ihan samat kaupanalanlainalaisuudet kuin muuhunkin erikoistavarankauppaan, kuten kello-kauppaan. Myynnistä saadaan + -merkkistä katetta, jolla maksetaan verot, palkat, liiketilavuokrat jne. Se että myyntivolyymit ovat liian pienet ja toiminta ei ole kannattavaa ja liike yrittää alennuksilla lisätä myyntivolyymiä on ihan toinen asia, kuin mikä on alan normaali myyntikate. Hyvä huomioida, että kamppanjatuotteet eivät ole alan normaalia myyntiä, jos maahantuoja tukee myyntiä voimakkaalla mainonnalla, ja pyytää liikkeitä leikkaamaan katettaan, mutta usein myös kamppanjatuotteet ovat normaalikatteista myyntiä. En ole myöskään huomannut, että kamerakaupassa olisi voimakasta alehinnoittelua, joka laskisi myyntikatteita, päinvastoin haiskahtaa hintakartellilta. Myös kelloalan kauppa, kuten kamera-alan, on laahannut ja ollut kasvultaan miinumerkkistä 80-luvun alusta 2000 luvun alkuun ja ihan samat kivijalkakauppojen kuolemat ovat koetelleet alaa, mutta en ole kuullut että kukaan harrastaa vajaa-katteellista myyntiä (reilusti alle 40%) normaalinaliiketoimena.
Vs: Objektiivien myyntikate Alle sen 40 ei mikään liike, jolla on liiketila ja palkattu henkilökunta, voi toimia. Rahoitus loppuu ennemmin tai myöhemmin.
Vs: Objektiivien myyntikate Näkee kyllä sen ettei täällä tiedetä näistä optiikoiden katteista (tai ylipäätään kulutuselektroniikan katteista) kyllä yhtikäs mitään. No, harva kauppias tai myyjä niitä huutelee missään, ne ketä tietää, tietää tarkkaan, toiset veikkailee pipo silmällä ja lusikka suussa. Saattaapi veikkaajan työnkuvakin on sellainen, missä ei katteesta yms. tarvitse edes tietää yhtään mitään, senkus ajaa taksia tai vaihtaa petivaatteet...
Vs: Objektiivien myyntikate No, mulla ei ole perspektiiviä asiaan kuin vuodesta 1970.....2000-luvulle, joten voihan se olla että nyt ollaan taas päästy järkevään katerakenteeseen takaisin (toivottavasti).
Vs: Objektiivien myyntikate No ehkä lähimpänä olitkin, noi arvaukset luokkaa 40-60% prossaa nyt on mitä on.
Vs: Objektiivien myyntikate Mää vallan ihmeissäni seuraan tätä kauppatieteen maistereitten jorinaa. K.
Vs: Objektiivien myyntikate samat sanat ! Voi vain kysellä, miksi esim Interfoto ja EP kamera luopui uusien DSLR kamojen myynnistä (Nikon/Canon). sanoivat että Rajala myy halvemmalla ulos, kun mitä he saavat niitä sisään. Se on se muitten oheiskamojen myynti joka puoteja pystyssä pitää, Jossakin kamerarepussa ja muistikortissa voi olla kuvatunlaiset katteet. Uskon että Rajalla kate on alle 10% kameroissa
Vs: Objektiivien myyntikate Printterit myydään ulos musteiden hurjilla katteilla... Ja filmikamerat sitten filmien hinnalla + kehitystoiminnalla?
Vs: Objektiivien myyntikate Rajala vaikuttaa hitusen kalliilta, vai ovatko muut hitusen liian halpoja paikkoja.. Mene ja tiedä.