Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mitä kokemuksia USA:n nettikaupoista? Onko riski vai kannattaisko sieltä ostaa?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana kanerva, 17 Heinäkuu 2009.

1. kanerva

kanerva

5
    0
    0
    olen menossa USA:han kuvaamaan ja kameraksi haluaisin Canonin 5 Mark II.n, jota löytyy n. 1000 € halvemmalla eri nettikaupoista sieltä(pakettikokonaisuutena). Mutta entäs sitten huolto, varaosat ja vakuutukset? Mulla ei ole kokemusta näin isoista hankinnoist netissä, eli kovasti aprikoin.

2. Vs: Mitä kokemuksia USA:n nettikaupoista? Onko riski vai kannattaisko sieltä ostaa?

Kannattaa muistaa että hinnoissa ei ole useinkaan sikäläistä ALV:tä. Se lisätään kassalla. Mutta jos tilaat toiseen osavaltioon niin sillä siitä kai pääsi. Muistaakseni.

3. Vs: Mitä kokemuksia USA:n nettikaupoista? Onko riski vai kannattaisko sieltä ostaa?

Riippuu osavaltiosta, mutta Nykissä ainakin näin oli.

Nettikaupat ei sitten oikein tykkää lähetellä Hotelleihin, tai näin olen ainakin ymmärtänyt.

4. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48
    Vs: Mitä kokemuksia USA:n nettikaupoista? Onko riski vai kannattaisko sieltä ostaa?

Niinkuin muuallakin, nettikaupan luotettavuus riippuu ihan siitä mistä tilaat. Ei tuosta mitään yleistä voi sanoa. Luotettavia ovat kuitenkin ainakin B&H ja Adorama, eli noista kyllä uskaltaa tilata. National Camera tais olla kanssa ihan OK. Tuossa nyt muutamia.

Jos Canonin takuu ei noista ostettaessa ole voimassa Suomessa, niin asian voinee kiertää ostamalla halutunpituisen Mack takuun, joka ei nyt kauhian kallis ole. Ainakin B&H myy tuota, varmaan muutkin.

5. kanerva

kanerva

5
    0
    0
    Vs: Mitä kokemuksia USA:n nettikaupoista? Onko riski vai kannattaisko sieltä ost

Noita kahta olin juuri katsellutkin; minkälaisista summista muuten tullissa voi olla kyse? Eli paljonkohan tulee päälle?

6. Vs: Mitä kokemuksia USA:n nettikaupoista? Onko riski vai kannattaisko sieltä ost

Tilatessa tänne?
    Jos nyt arvataan tulliksi 6% (objektiivi 6,3% kamera 0%)ja ALV22%, tullaaja (UPS tms.)ottaa myös omansa (min.11e), jollet tullaa itse. Alvi maksetaan myös rahdista. Nyrkkisääntönä amerikantilauksille ollaan tässä takavuosina pidetty, että tuote maksaa lopulta euroissa sen, mitä se maksoi dollareissa kaupan sivulla.

7. kanerva

kanerva

5
    0
    0
    Vs: Mitä kokemuksia USA:n nettikaupoista? Onko riski vai kannattaisko sieltä ost

8. Vs: Mitä kokemuksia USA:n nettikaupoista? Onko riski vai kannattaisko sieltä ost

Ja RRS kuulapään viikkon sitten saaneena, tuo pitää aika hyvin paikkaansa edelleen. Summa euroina oli parikymppiä halvempi euroina, kuin laskussa luki dollareina. Tosin UPS olisi varmaan vienyt nuo, jos UPS palveluita olisin käyttänyt. No viikossa tuli pakettikortti että paketti haettavissa tullista. Ei huono!