Ostaisin edullisen, toimivan, ja helppokäyttöisen laturin. Mielellään käyttöohjeiden kera. vastaukset yv:nä tai 0440-883 659 terv. Harri Laaksonen
Vs: O: Bulkkifilmin latauslaite kinofilmille Aika hyvät käyttöohjeet yleisimmille Suomessa myydyille latauslaitteille löydät täältä: http://warthog.fi/agfanistania/mvfilmi/ ... ttiin.html"]http://warthog.fi/agfanistania/mvfilmi/mvftekstit/filmikasettiin.html Uudelleenladattavia, tyhjiä filmikasetteja olen tilannut ja hakenut Malmilta: http://www.mv-kuvat.fi/poistolista.php Muovinen aukiruuvattava kasetti on mielestäni vähän mukavampi käytössä kuin metallinen, jossa kansi pitää poksauttaa auki ja survoa taas kiinni. Molemmat kuitenkin toimii ok. Toivottavasti löydät hyvän latauslaitteen.
Vs: O: Bulkkifilmin latauslaite kinofilmille Mulla on jossakin kätköissä sellainen perusmalli, muovia. Itse olen sillä purkittanut muutaman 30.5 metrin rullan hyvällä menestyksellä. Olen kylläkin käyttänyt rullina kehitettyjä rullia, laittaa vain hyvällä teipillä vanhan rullan lopun 30.5 rullaan kiinni ja laskee naksaukset. Käytettyjä, tyhjiä filmirullia on yleensä sadoittain paikallisessa liikkeessä. Voisin katsoa, löydänkö tuota vekotinta. Käyttöohjeesta en tiedä, mutta kyllä netistä jonkunlainen käyttöohje löytynee. TJukka
Vs: O: Bulkkifilmin latauslaite kinofilmille Yksi kappale tarjottu, mutta merkkiä en tiedä. Onko Jukkisseventyone jo kompastunut varastossaan kehumaansa laturiin?
Vs: O: Bulkkifilmin latauslaite kinofilmille tuota en ymmärtänyt? metallikasetin poksauttamista ? Minusta ne on kertakäyttöisiä, Ainakin männävuosinä (eli muutama vuosi sitten), käytettyjä kasetteja sai kassikaupalla hakea valokuvaliikkeistä, tyytyväisiä vaan olivat, ongelmajätettä niille. Ainua huono puoli noissa oli että aikaisemmin kodakin filmikaseteissa oli paksu teippi sielä puolan ympäri, eli ei oikein soveltunu purkitukseen (vuosituhannen alkupuolella, sittemmin muistelen että muutosta hyvään suuntaan on tapahtunut)
Vs: O: Bulkkifilmin latauslaite kinofilmille Bulkkilatauksessa käytettäväksi tarkoitettuja kasetteja on metallisia ja muovisia. Mallit näet esim. tästä: Film Accessories | B&H Photo Video Käytännössä noiden ero on siinä, että metallikasetti poksautetaan auki peukalolla kun muovisessa mallissa on kierrekorkki. Nykyaikainen kertakäyttökasetti on niin tiukassa, että sitä ei saa auki ilman pullonkorkin avaajaa ja se yleensä vääntää kasetin kannen käyttökelvottomaksi. Olen kuullut, että Foman filmikasetit olisivat vielä vanhan liiton mallisia uudelleenkäytettäviä mutta en tiedä onko asiassa perää. Ehkä joku toinen tietää? Normaaleja kertakäyttökasettejakin voi toki uudelleenkäyttää Jukkiksen kuvaamalla tavalla eli teippaa bulkkifilmin pakastusteipillä kasetista ulostyöntyvään filminpätkään jolloin kasettia ei tarvitse avata. Teippaus on kuitenkin syytä tehdä huolella ettei teipin liima tahri kasetin valotiivistettä.
Vs: O: Bulkkifilmin latauslaite kinofilmille Kyllä ne metallisetkin kertakäyttöiset olen saanut auki painamalla sitä alapuolen tappia jotakin vasten, yksikään kasetti ei ole vielä hajonnut. Nuo kertakäyttöiset ovat olleet sitten ladattaessa niin tuskaisia saada näperrettyä takaisin kiinni siinä latauslaitteen luukulla. Helpottaakseni latausta ostinkin muutaman metallisen malmilta. Muovisiakin on muutama ennakkoperintönä pimeältä 70-luvulta, oikeasti näppärämpiä kuin nuo metalliset ja jotain muovisiakin löytyy malmilta. Muovisia en vain saanut survomatta istumaan Vitomaticiin niin en niitä sitten ostanut. Tämän en uskoisi olevan ongelma ainakaan muovisten kameroiden kanssa =)
Vs: O: Bulkkifilmin latauslaite kinofilmille Noita filmikasetteja on jo laatikossa 22kpl, joten siltä osin ei ole tarvetta, mutta en viitsisi näitä rainoja kierrellä kameran kanssa kasetteihin istuen pilkkopimeässä kiroillen. Siksi olen ostamassa laturia.
Vs: O: ***OSTETTU***Bulkkifilmin latauslaite kinofilmille Jo löytyi passeli Dayroll filmin rullaaja, aivan sattumalta melkein nurkantakaa. Kiitos tommi ylläpito voi poistaa tämän ilmoituksen