Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETTU O: PEN-uskottava laukku **OSTETTU**

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana kurhinen, 15 Syyskuu 2009.

1. kurhinen

kurhinen Member

309
    0
    16
    Nyt pitäisi saada tyyliin sopiva laukku uudelle kaverille. Eli laukkuun pitäisi saada sopimaan yhtäaikaa EP-1 ja CLE molemmissa lasi nokalla. Loweproita minulta jo löytyy, joten sellaista en siis etsi, vaan jotain kankaisempaa. Myös tarrakiinnityksistä saa miinuspisteitä.

**EDIT** Päädyin national geographicsiin

jani
    jani.kurhinen@gmail.com

2. diagonal50

diagonal50 Member

755
    0
    16
    Vs: O: PEN-uskottava laukku

Moi!

Minulla voisi olla ylimääräisenä Contaxin g2-settiin kuuluva laukku.
    Ota yhteyttä jos kiinnostaa...

Jukka
    050-589 3032

3. StMichel

StMichel Member

60
    0
    6
  4. kurhinen

kurhinen Member

309
    0
    16

Tämä minulla onkin jo tiedossa. Periaatteessa kyllä, mutta ei aivan kuitenkaan. National Geographicsin laukkuja olen nyt silmäillyt. Mitähän olisi muita vastaavan tyylisiä?

jani

5. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Joku Billingham.
    T Jukka

6. Vs: O: PEN-uskottava laukku

Domken kankaisissa laukuissa on jotain mikä on aina miellyttänyt ainakin mun silmää (http://www.tiffen.com/results.html?sear ... amera+Bags"]http://www.tiffen.com/results.html?search_type_no=430&tablename=domke&family=Domke+Camera+Bags&).

Joku noista F5X-sarjan laukuista tulee varmaan hommattua jossain vaiheessa kun tulee tilattua muuta tavaraa esim. USA:sta. Helsingistä ei oikein taida löytyä hyllystä mistään. Nyt mulla Nikonin filkkasetin kanssa käytössä 70-luvun F2 malli. Hyvä laukku, mutta aika köyhästi topattuja noi vanhat.

Lievästi OT, mutta huomasin viimeksi Tallinnassa käydessäni että sinne on tullut Crumplerin myymälä ihan keskustan tuntumaan. Millonhan meille saatais?

7. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Billingham: Billingham Bags | Home

Hadley / Hadley Pro / Packington mallit ovat hieman pienempiä. Hadley Original mallin sisään uppoaa hienosti Leican M-sarjan runko ison objektiivin kera (35mm f1.2, yhteiskoko on samaa luokkaa kuin EP-1 + 14-xx mm "kitti") ja pakkauskyvyistä ja pehmusteiden sijoittelusta riippuen M-sarjan objektiiveja menee lisäksi 5-10 kpl.

Plussapisteitä Billinghameille tulee vedenpitävyydestä, brittiläisestä käsityöstä, nahkaremmeistä ja käsin kiillotetuista messinkiosista. Hinta pyörii jossain 100-150e välissä ja laukku kestää isältä pojalle, mitä nyt pehmusteet joutuu vaihtamaan 10-20 vuoden välein. Lisäksi nuo näyttävät ihan joltain muulta kuin kameralaukulta, joten eivät kiinnitä väärien ihmisten huomiota.

8. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Ääni Billinghamille. Hadley on oivallinen olkalaukku pienemmälle setille.

...tai no, itsellä siinä kulkee D200/10-20/18-50/80-200 ok, tai siis sillon laukku on täys. Eli perus runko 2-3 primee/zuumia. Ja etutaskuissa suotimet yms muut sälät.

9. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mäkin kannatan billinghamia.
    Mulla on 335, joka on iso, mutta siitä on pienempiäkin versioita.
    T Jukka

10. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Mulla on kans 335 ja sit Hadley. 335:een menee suurinpiirtein saman verran tavaraa kuin Hadleyn sisuksiin, erona lähinnä se että Hadley on kapeampi, joten mitään isoa runkoa tuonne ei saa mahtumaan.

edit: ei saa mahtumaan jos on objektiivi nokalla :)