Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETAAN O: Neuvostoliittolainen mittaetsinkamera

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana Arttu, 8 Joulukuu 2008.

1. Arttu

Arttu Member

59
    0
    6
    Haluaisin ostaa neukku mittaetsimen (joululahjaksi, omista ei raski luopua). Eli Zorki, Fed, Kiev yms. Kaikkea sopii tarjota, mutta lähinnä haussa vanhempi pienikokoinen kamera (esim Fed 2). Myös joku peruskakkula olisi hyvä olla mukana.

2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
  3. Vs: O: Neuvostoliittolainen mittaetsinkamera

Löytyis Fed 2 nahkalaukulla ja muistaakseni Jupiter-8 lasilla. Filmin puola oli ostettaessa kateissa ja korvaava on tehty rynkyn hylsystä. Toimivuus testattu yhdellä rullalla filmiä mistä onnistuneena voi pitää ehkä kymmentä kuvaa. Filmin siirto ei ollut ongelmana. Lähinnä tarkennus ja valotus. Yleisilme oli suttuinen eli ehkä siinä on jotain vikaa. En kuitenkaan lähtenyt asiaa selvittämään kun digikuvaus on ilmaista ja tuo filmillä leikkiminen maksaa. Ostettu noin 5 vuotta sitten Tallinnasta.
    Tarjouksia kuunnellaan. Kuvia saapi iltasella kun joudan kotiin.

4. veke

veke

156
    0
    0
    Vs: O: Neuvostoliittolainen mittaetsinkamera

ei mulla ole mitään tuohon tarjottavaa mutta kannattaisi katsoa se obiskan jenga, se voi olla hyvinkin yleinen joten paljon linssejä löytyy sitten Suomesta. Praktican ja vanhojen Pentaxien kierteellä joku noista hakemistasi voisi toimia.

5. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Ei noi Pentaxin/Praktican kierteet mittaetsimissä toimi. Peilikameroissa on ihan erilaiset rungonpaksuudet kuin mittaetsimissä. M39-kierre on silti yleinen ja noita liikkuu Suomessa. Katsopa huutonetistä hakusanalla Zorki. Myyjällä nimeltä "mikrof" on niitä ollut reilusti ja on asiallinen myyjä muutenkin.

6. Arttu

Arttu Member

59
    0
    6

Juu, huutonettiä oon selaillut, mutta ajattelin kysyä myös täältä. Noi vehkeet on kyllä mulle tuttuja (löytyy neljä erilaista runkoa ja kasa objektiiveja).