Hakusessa siis , B50 kelta/oranssi suodin, lb50 optiikan etutulppa Tarjoa yksärillä tai jukka.tuohino@gmail.com tai 050-3615867 T Jukka
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, 60 suotimia, kaulahihna Eikös tuossa ole B50 bajonetti? Siis jos kyse on edelleen siitä sun mainitsemasta vanhemmasta objektiivista.
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna On siinä, oikeassa olet. Tarkistin juuri, siinä on kyllä uv-tai skylight suodin. Muita siis voi tarjota, keltainen, punainen T Jukka
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna Hanki B50 -> 52 mm adapteri, jos sulla sattuu olemaan Nikoniin sopivia suotimia ennestään...
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna Ei ole mitään olennaista Nikoniin, no polarisaatiosuorin, muttei värillisiä. silloinhan ei käy vv-suojat? T Jukka
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna Maitolaiturilta saa näemmä op/techiltä hihnasysteemin. TJukka
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna Joo, ei käy. Sopivan kompendin kanssa tietty onnistuu.
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna, b50 optiikan suojatulppa iibeissä on melko usein Hasselin omia suodattimia ja vähän riippuen tyypistä, ovat kohtuuhintaisia. Aikoinaan käytin kinareissa vähänmitäsattuumerkkisiä suotimia etulinssin suojaksi. Siinä menivät ne vähätkin viivatpermillimetrit, mistä olin maksanut. Nyt muovilaatikossa on muistona menneiltä ajoilta nippu suotimia ja optiikat ovat parantuneet pelkän etutulpan käyttöön siirtymisen ansiosta. Uskoakseni (korjatkaa jos olen aivan väärässä) Hasselin ja Rollein suotimet on tehty mahdollisimman hyviksi samoilla opeilla kuin linssit ja siksi ovat (olleet) hintavia. Vähänmitäsattuumerkkiset suotimet on tehty ostettaviksi eli niiden paras ominaisuus on halpa hinta. Siksi Jukkiksen alkuperäinen ilmoitus ostaa alkuperäisiä tuotteita on kannatettava.
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna, b50 optiikan suojatulppa Varmastikin näin. Itse olen päätynyt kierresuotimiin 77mm ja 52mm koossa (B+W ja Heliopan), nämä sopii adapterien kanssa mulla kaikkiin linsseihin koosta ja merkistä huolimatta. B60 suotimet korvasin 77mm suotimilla, kiinittämällä ne Lindahlin kompendiin, jonka objektiiviin kiinittyvän levyyn vedin sorvissa sopivan uran, johon saa 77mm suotimen tiputettua. Palkeen takaosa on irrotettavissa, joten vaihto käy näppärästi ja suodin pysyy hyvin puristuksissa paikallaan. Pyöröpola on hiukan hankalahko käyttää tosin... Mutta alkuperäiseen ostoilmoitukseen piti vastata, että yksi punainen Hasselblad B50 R 6 joutaisi myyntiin.
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna, b50 optiikan suojatulppa Polarisaatio iipeissä 27,50 + rahti : http://cgi.ebay.de/Hasselblad-2x-Pola-1-Filter-B50-Bay-50-/200466550592?cmd=ViewItem&pt=DE_Elektronik_Computer_Foto_Camcorder_Foto_Camcorderzubeh%C3%B6r_PM&hash=item2eacbccf40
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna, b50 optiikan suojatulppa Wrattenit/Leet linssin takana on varteenotettava vaihtoehto.
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna, b50 optiikan suojatulppa Mulle on tärkeää se, että laukku pysyy kevyenä. Siksi ostan mieluummin Hasselin oma vv-suojan, joka vie vähän tilaa. TJukka
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna, b50 optiikan suojatulppa Sun olis vaan kannattanut pitää se rollikka.
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna, b50 optiikan suojatulppa Tai molemmat. samalla myyjälllä ois kyllä myytävän rolleiflex 3.5 kaikilla lisäherkuilla, taitaa olla alkuperäiset laatikotkin joihinkin. Oisko linssi ollut opton tessar? T Jukka
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna, b50 optiikan suojatulppa Sotkeudutaan nyt tähän ostoilmoon, koska... Jos vaan kärsivällisyys riittää ja laseja tulee lisää, osta Hasselin kompendi - ellet sitten kuvaa käsivaralta... Kompendeista se "toinen" malli, joka taittuu ja joka on pienempi, kuin tuorein versio. Siihen sovitteet objektiiveille ja homma toimii. Tosin sovitteet voivat olla vaikeita löytää. Ja sama kompendi toimii 38mm Biogonista 250mm Sonnariin. Samalla loppuu suodinongelmat. Laite syö 3" gelatiineja, jotka ovat optisesti parhaimmat. Luultavasti myös hankalimmat... mutta.. Mulla ei ole kirjoja tässä, mutta muistaakseni C-sarjan 100 milliselle suositeltiin samaa vastista kuin 80 milliselle. On pari senttiä "pitkä" tynkä. Kompendi 100 milliselle on paljon pidempi eli siitä voi tehdä jotain johtopäätöksiä mukavuuden ja tehokkuuden suhteen. Lycka till! 100mm on hieno lasi, seuraavaksi 60 millinen... EDIT: 100mm, 60mm, runko ja kompendi on silti aika kompakti juttu...
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna, b50 optiikan suojatulppa Vuoden 1974 kataloogi tuntee vastikset eri tuotteina : 40118 VVS 80mm:lle ja 40126 VVS 100-250mm:lle. Mulla on kyllä 250:lle C:lle sellanen tötterö, ettei sitä voi käyttää 100:ssa, joten lienee myöhemmiltä vuosilta olemassa vielä eripituisia tuotteita.
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna, b50 optiikan suojatulppa Multa löytyy sitten 1 kpl tuollasia ylimääräisenä B60 sovitteen kanssa, jos Jukkista tai jotakuta muuta kiinnostaa.
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 suotimia, kaulahihna, b50 optiikan suojatulppa Samanlainen on minullakin jouten, mutta 70 sovitteen kanssa.
Vs: Hasseliin 100/3.5 vv-suoja, B50 kelta/ora, kaulahihna, b50 optiikan suojatulppa Päivitetty ilmoa. T Jukka