Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETAAN O: Canon New F-1 ja 50/1.4

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana toninikkanen, 5 Helmikuu 2009.

1. toninikkanen

toninikkanen Active Member

1 628
    0
    36
    Haeskelen tälläistä kokonaisuutta, en itselleni vaan toiselle. Myös muut 50-55-milliset normaalioptiikat tulevat kyseeseen.

2. toninikkanen

1 628
    0
    36
    Vs: O: Canon New F-1 ja 50/1.4

Yhä haussa.

3. Vs: O: Canon New F-1 ja 50/1.4

Toivottavasti löydät siistin koneen jostakin. Kannattaisiko 50/1,4:n sijaan ostaa kuitenkin osapuilleen saman kokoinen eikä juurikaan kalliimpi FDn 50 mm 1,2L, on briljantin hyvä normaaliobjektiivi.

T. Kerkko.

4. kurhinen

kurhinen Member

309
    0
    16

??
    Onhan noilla nyt julma hintaero, ainakin suhteellisesti. Ensinmainitusta en maksaisi satastakaan, mutta toisen hinta on kolmen sadan päällä.

jani

5. toninikkanen

1 628
    0
    36

Niin, FDn 50/1.2L kelpaisi kyllä sinänsä ei siinä mitään, mutta ajattelin tosiaan FDn 50/1.4:sta tms. koska olen itsekin joskus sellaisella kuvannut, hyväksi havainnut, ja myynyt sittemmin pari sellaista 60 euroon eli selkeästi hinta on niissä kohdallaan..

6. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Onhan se normi 50/1.4 hyvä mutta olen sama mieltä Kerkon kanssa. Joskin ehdotan 55/1.2 ASPHia.

7. Vs: O: Canon New F-1 ja 50/1.4

Varmasti loistava objektiivi tämäkin klassikko. Voi olla vaikea saada, voi olla kallis ja sitten se mikä ainakin pedantteja kiusaa on aukkorenkaan sijainti prismaetsimen tirkistysväylän ulottumattomissa uudessa F-1:ssä. Taitaa olla vielä reilusti 1,2L:ää suurempi. Oletkos Sami muuten kuvannut tuollaisella. Itselle tuttu vain 1,2L, viisvitosesta olen vain lukenut hehkutusta.

T. Kerkko.