Päivät on pimeitä ja mieli tekisi kuvaamaan, mutta tuota nykyistä jalustaa ei viitsisi juuri mukana kanniskella. Kyseessä Anttilasta muinoin ostettu parinkympin jalusta mallia rimpula. Nyt olen katsellut Manfrotton noin satasen hintaisia paketteja ja hakusessa olisikin mieluiten Manfrotton tai miksei myös Slikin tekele seuraavilla kriteereillä: - Kohtuullisen kevyt (mieluiten 1kg kuin 2kg) - Pituus kasattuna 30-50cm - Maksimikorkeus väh. 140cm - Kantavuuden osalta 3kg riittänee - Pikakiinnityslevyllä varustettu pää (mieluiten kuula, kantavuus tuo 3kg) - Väri mieluiten musta Joku varmaan jo hihkuu, että Manfrotto 190XPROB tai vastaava voisi olla hyvä. Sellaista olen kyllä joo katsellut, mutta vähän tyyris omalle budjetille, kun halvemmallakin pärjäisin. Jos jollain löytyisi tuo käytettynä ja voisit luopua, niin tarjoa ihmeessä. Se olisi mieletön juttu. Sen verran tiedän, että satanen ei ole uusista jalustoista puhuttaessa mikään summa. Jalustakuvausta ei kuitenkaan tule suurin mitoin harrastettua ja tarkoituksena olisikin hankkia vaan hyvän hinta-laatu-suhteen omaava kolmijalka, jonka viitsisi ottaa mukaan kuvausreissulle. Nykyinen jalusta on kasattuna 70cm pitkä, joten sitä ei saa mitenkään fiksusti reppuun kiinni. Painaa myös turhan paljon, kun ottaa huomioon, ettei se ole laisinkaan tukeva. Asustelen itse Lahden seudulla Nastolassa. Mieluiten tekisin kaupat kasvotusten, koska jalusta on aina sellainen ostos, jota on päästävä vähän kokeilemaan ennen ostoa. Yhteyden saa joko tässä ketjussa tai yksityisviestillä. Sähköpostilla tavoittaa osoitteessa ville.jarvelainen@phnet.fi ja soittaakin saa numeroon 041 545 2471. Ville
Vs: O: Kolmijalka kuulapäällä Jos kuulapää ei ole pakollinen ja pituus ei ole sitova niin SLIK F630 tai Slik Sprint Pro II tai Slik Sprint Mini II GM
Vs: O: Kolmijalka kuulapäällä Slik Sprint mini gm II (karmea nimihirviö) on ihan kelpo laite hintaluokassaan => www.digitarvike.fi Siihen kun vaihtaa hieman paremman kuulan => www.maitolaituri.fi ja sieltä FLM:n pikku-kuulat niin saa varsin toimivan paketin. Meidän neiti 8v halusi tuollaisen pokkarilleen, (tosin sen kuula on vielä Slikin pelti-rempula) ja se on ihan jees. Olen kokeilu mielessä lainannut sitä D700+17-35/2.8 yhdistelmälle....sekunnin valotukset onnistuu mutta 2sekuntisten hukkaprosentti on jo 30%
Vs: O: Kolmijalka kuulapäällä Kiitokset avusta, mutta enää ei olekaan tarvetta. Muut jutut ajoi edelle.