Pitää olla optimistinen, onko joku hankkinut otsikon mukaisen lasin ja todennut että se ei sovi käyttöön? Mä voisin sen ostaa jos hinta passeli. PISTETÄÄN OSTO JÄIHIN HETKEKSI
Vs: Nikkor 24-70/2.8 Kandee ihan oikeasti katsastaa myös Sigman 24-70 HSM. Esim. Rajalassa tuota voi käydä testaamassa.
Vs: Nikkor 24-70/2.8 Juu, tietenkin toi on mielessäni, mutta mites noi tarkennusongelmat, pitää lähettää heti huoltoon useimmiten. Onhan nikkori arvokas... Sigman voisi ostaa suoraan heti, katsellaan nyt onko kellään jouten tätä. PS. on itselläni ollut niin huonoja kokemuksia sigmoista että vähän haraa vastaan yleensä.
Vs: Nikkor 24-70/2.8 Joo mä käytin heti huollon kautta, kesti pari päivää. Vähän kuulemma tarkensi taakse. Kuvanlaadussa ei ole kyllä ollut mitään moitteita tuon jälkeen. Kyllä noin muuten Sigma varsinkin näissä uusimmissa tuotteissaan tuntuu skarpanneen, jos noita tarkennusongelmia ei oteta huomioon. Myös 50/1.4 HSM:ään olen ollut helvetin tyytyväinen. Parempi lasi (omasta mielestäni tietty) kuin esim. Zeiss 50/1.4 ZF tai Nikkor 50/1.4 AF-S G. Vaikkeivät nuokaan todellakaan huonoja ole. Ainoa mistä tuota Sigmaa voinee ehkä selvästi kritisoida on vinjetointi isoilla aukoilla, mutta itse en ole tuota ongelmaksi kokenut. Tuon kun voi poistaa melko helposti kuvankäsittelyssä, ja useimmiten sitä tulee ennemminkin lisättyä tuossa vaiheessa.
Vs: Nikkor 24-70/2.8 Eipä ole Sigma myöskään enää mikään halpa objektiivimerkki. Aikas tyyris tuokin zoomi, eikä se 50-millinenkään mikään halpis ole.
Vs: Nikkor 24-70/2.8 Onhan tuo joo totisesti totta, mutta selvästi tuo zuumi on kuitenkin Nikkoria halvempi. Ja pienempikokoinen - ei kaikki hirveä pienemmät olennot pelästy heti.